;
coinex

سرمایه‌گذاری کلان عربستان سعودی در صنعت گیم

با سرمایه‌گذاری کلان عربستان سعودی در صنعت گیم به ارزش 38 میلیارد دلار، این کشور در جهت کاهش وابستگی به درآمد نفتی، گامی بزرگ خواهد برداشت.

عربستان سعودی به دنبال راه‌هایی برای درآمدزایی در آینده است و نمی‌خواهد اقتصادش به نفت وابسته بماند. در این راستا این کشور می‌خواهد تا سال 2030 با سرمایه‌گذاری 38 میلیارد دلاری (142 میلیارد ریال عربستان) به مرکز جهانی بازی‌های الکترونیکی (E-Sports) تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین بازی های 2022

سرمایه‌گذاری کلان عربستان سعودی در صنعت گیم

صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان با نام “گروه بازی‌های هوشمند” این سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، 50 میلیارد ریال عربستان برای خرید و توسعه یک ناشر بازی و 70 میلیارد ریال برای خرید سهام شرکت‌های بازی‌سازی هزینه شده است.

علاوه بر این، عربستان سعودی 20 میلیارد ریال در کسب و کارهای بالغ در صنعت بازی و 2 میلیارد ریال در شرکت‌های نوپا در صنعت بازی و ورزش‌های الکترونیکی سرمایه‌گذاری می‌کند.

سرمایه‌گذاری کلان عربستان سعودی در صنعت گیم

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و رئیس گروه ساووی، گفت که این کشور می‌خواهد اقتصاد خود را با پتانسیل صنعت بازی گسترش دهد. او همچنین بیان کرد:

ما از پتانسیل استفاده نشده در صنعت بازی و بازی‌های الکترونیکی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود استفاده می‌کنیم. ما می‌خواهیم نوآوری در این صنعت را پیش ببریم و سرگرمی و رقابت بازی‌های الکترونیکی را در سراسر کشور گسترش دهیم.

این اولین بار نیست که عربستان سعودی سرمایه‌گذاری در بازی‌های الکترونیکی را اعلام می‌کند و در گذشته نیز این کشور به سرمایه‌گذار فعال در این صنعت تبدیل شده است. در گذشته نیز این کشور با سرمایه‌گذاری عمومی، سهام اکتیویژن بلیزارد، الکترونیک آرتز و حتی نینتندو را خریداری کرده است.

علاوه بر این، Savvy قبلا سهام شرکت Embracer Group AB و همچنین بخش بازی‌های الکترونیکی Modern Times Group را به قیمت 1.05 میلیارد دلار خریداری کرده بود. همچنین مدیر عامل Savvy برایان وارد است؛ فردی که در گذشته رئیس استودیوهای جهانی اکتیویژن بلیزارد بود.

همه این سرمایه‌گذاری‌ها نشان می‌دهد که عربستان نمی‌خواهد در آینده اقتصادش به درآمدهای نفتی وابسته باشد و اکنون در حوزه‌هایی فعالیت می‌کند که می‌تواند منافع بی‌شماری برای این کشور عربی در آینده داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد سرمایه‌گذاری کلان عربستان سعودی در صنعت گیم چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر