;
coinex

وزارت صمت از آغاز فرایند واردات خودرو خبر داد

وزارت صمت با انتشار اطلاعیه‌ای از آغاز فرایند واردات خودرو خبر داد و گفت درخواست واردکنندگان خودرو در حال بررسی‌ است و واردات خودرو به زودی طبق آیین‌نامه و دستو‌العمل اجرایی آن، شروع خواهد شد.

اطلاعیه‌ای که از جانب وزیر صمت منتشر شده در پی انتشار مطلبی تحت عنوان «واردات خودرو امسال منتفی است» صورت پذیرفت. طبق این اطلاعیه، وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت که درخواست واردکنندگان در دست بررسی است و به زودی آغاز فرایند واردات خودرو را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

آغاز فرایند واردات خودرو

طبق گفته‌ها و توضیحات مرکز ارتباطات وزارت صمت، پس از تصویب آیین‌نامه اولیه واردات خودرو توسط هیئت وزیران، مرحله تدوین دستورالعمل اجرایی در دفتر تخصصی خودروی این وزارتخانه آغاز شد. بر همین اساس کارگروه‌هایی با حضور واردکنندگان، تولیدکنندگان خودرو، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تشکیل شد و هم‌زمان از شرکت‌هایی که برنامه واردات خودرو را در دستور کار خود داشتند، درخواست شد تا برنامه‌هایشان را به دفتر خودرویی وزارت صمت ارسال کنند.

وزارت صمت از آغاز فرایند واردات خودرو خبر داد

گفتنی است که وزارت صمت پس از دریافت درخواست‌ها، آنها را مورد بررسی قرار داده و آغاز فرآیند واردات خودرو را طبق آیین نامه واردات خودرو و دستورالعمل‌های اجرایی آیین‌نامه کلید زده است.

از آنجایی که برای واردات خودرو سقف 10 تا 20 هزار یورویی در نظر گرفته شده، به نظر می‌رسد وزارت صمت تصمیم دارد در وهله اول تعداد بیشتری از خودروهای 10 هزار یورویی را با هدف رضایت‌مندی مصرف‌کنندگان وارد کشور کند و کمی از التهاب بازار خودروهای وارداتی بکاهد.

به گفته وزارت صمت این وزارتخانه تنها تصمیم گیرنده مبحث واردات خودرو نیست.

پیش‌تر یک مقام آگاه در وزارت صمت اعلام کرده بود، با توجه به نهایی شدن دستورالعمل آیین‌نامه واردات خوردو و فراخوان برای ثبت نام واردکنندگان به زودی شاهد آغاز فرآیند واردات خودرو با قیمت‌هایی کمتر از 20 هزار یورو به کشور خواهیم بود.

از آنجایی که درخواست واردکنندگان در حال بررسی‌ست، انتظار می‌رود که ثبت سفارش واردات خودرو از پایان مهرماه آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آغاز فرآیند واردات خودرو چیست؟ نظرات خود را با تکراتو و دیگر کاربران در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر