;
coinex

توقف تولید سمند برای همیشه ؛ نخستین خودرو ملی به پایان راه رسید!

روز گذشته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از توقف تولید سمند برای همیشه خبر داد. این خودرو ملی که جزو اولین تولیدات شرکت ایران خودرو محسوب می‌شود، از رده خارج شد. مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، تولید خودرو سمند را که به عنوان اولین خودرو ملی کشور شناخته شده است، پس از 20 سال برای همیشه متوقف کرد.

بیشتر بخوانید:

تعویق مجدد زمان ثبت سفارش واردات خودرو ؛ واردات از چه زمانی آغاز می‌شود؟

توقف تولید سمند برای همیشه توسط مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو همچنین اعلام کرد که خودروهای ناقص که تعدادشان به 82 هزار دستگاه می‌رسید، پس از گذشت 8 ماه، تعداد این خودروهای ناقص در پارکینگ‌ها صفر شده است. او در ادامه نیز گفت  در حال حاضر تعداد تولید خودروی کامل، نسبت به گذشته تا 25 درصد افزایش داشته است. توقف تولید سمند برای همیشه

خطیبی همچنین بیان کرد با توجه به اینکه در سال گذشته بیش از نیمی از تولیدات خودروها به سمند و پژو 405 اختصاص داشته، پس از توقف تولید پژو 405 در سال گذشته، حال نوبت به توقف تولید خودروی سمند به عنوان اولین خودروی ملی پس از گذشت 20 سال رسیده است. او در ادامه صحبت‌های خود نیز گفت، لازم است که تولید خودروهای قدیمی‌تر که بخش عمده‌ای از بودجه شرکت را به خود اختصاص می‌دهند را متوقف کرد تا خودروهای باکیفیت‌تر و مدرن‌تر همچون سورن، دنا و تارا جایگزین آن‌ها شوند.

وی همچنین افزود طبق برنامه‌ریزی‌های سال 1401، ما موظف هستیم که در این سال 750 هزار خودرو سبک و سنگین را تولید و به بازار عرضه کنیم. تا این زمان موفق به تولید 335 هزار دستگاه خودرو شدیم که این نشان می‌دهد که تولیدات امسال نسبت به سال گذشته رشد 50 درصدی داشته است. او در ادامه بیان کرد که ظرف 10 روز آینده نزدیک به 47 دستگاه خودرو ریرا به صورت آزمایشی تولید خواهد شد. همچنین خودرو TF21 نیز به زودی رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما در مورد توقف تولید سمند برای همیشه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر