;
coinex

رکوردشکنی فیبر نوری گوگل ؛ 20 گیگابایت بر ثانیه!

با تلاش مهندسین غول موتور جستجوی جهان، رکوردشکنی فیبر نوری گوگل با دسترسی به سرعت 20 گیگابایت بر ثانیه میسر شد و در چندین نقطه مورد آزمایش قرار گرفت.

گوگل فیبر، پروژه اینترنت پرسرعت آلفابت با تمرکز بر فیبر نوری، در حال آزمایش سرویس جدیدی است که سرعت دانلود تا 20 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. اما گوگل در یک برنامه بلند‌مدت به دنبال دستیابی به سرعت دانلود و آپلود 100 گیگابایت در سرویس فیبر نوری است. این غول فناوری آمریکایی می‌گوید به زودی خدمات چند گیگابایتی جدیدی را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه با وای فای 7 به ثبت رسید

رکوردشکنی فیبر نوری گوگل

مدیرعامل Google Fiber در بیانیه‌ای می‌گوید:

قبلاً به ما می‌گفتند که سرویس اینترنت گیگابیت کاربرد خاصی ندارد، اما امروز چنین ادعایی وجود ندارد. به نظر می‌رسد که همه ارائه‌دهندگان بزرگ اینترنت در ایالات متحده به خدمات گیگابایتی علاقه نشان داده‌اند. تعدادی از این ارائه‌دهندگان اکنون خدمات دو، پنج، هشت و حتی 10 گیگابایتی را به مشتریان ارائه می‌دهند.

گوگل فیبر که یکی از شاخه‌های مهم شرکت مادر آلفابت به حساب می‌آید، به تازگی فروش یک سرویس 100 دلاری را با سرعت دانلود دو گیگابایت و سرعت آپلود یک گیگابایت آغاز کرده است. همچنین مدت‌هاست که این شرکت سرویسی با سرعت دانلود و آپلود 1 گیگابایت در ماه با قیمت 70 دلار را ارائه می‌دهد.

دینی جین، مدیر عامل گوگل فیبر می‌گوید که این شرکت خدمات گیگابایتی خود را در ماه‌های آینده به میزان قابل توجهی گسترش خواهد داد. وی همچنین ارائه خدمات جدید را به عنوان یک “دستاورد حیاتی” برای گوگل فیبر می‌داند. به گفته جین، هدف نهایی گوگل فیبر، یعنی ارائه اینترنت ۱۰۰ گیگابایتی، دور از دسترس نیست؛ اما چالش‌هایی وجود دارند که درصدد مرتفع کردن آن‌ها هستیم.

رکوردشکنی فیبر نوری گوگل ؛ 20 گیگابایت بر ثانیه!
تصویری از تست سرعت اینترنت با پهنای باند 20 گیگابایتی گوگل

تصویر بالا که توسط دینی جین منتشر شده است، آزمایش سرویس جدید گوگل فیبر را در خانه نیک ساپوریتو در کانزاس سیتی، میسوری، ایالات متحده نشان می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌کنید، این سرویس سرعت دانلود 20.2 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد، اما سرعت آپلود در این تصویر ذکر نشده است.

البته ناگفته نماند، Google Fiber در حال حاضر تنها در آزمایش‌های کنترل‌شده توانسته به چنین سرعت‌های فوق‌العاده‌ای دست یابد، اما سرویس‌دهنده‌ای خصوصی با نام EPB مستقر در شهر چاتانوگا در تنسی به‌تازگی سرویس جدیدی را راه‌اندازی کرده است که سرعت دانلود و آپلود ۲۵ گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. اما نکته قابل تامل اینجاست که هزینه این سرویس برای مشتریان مسکونی 1500 دلار در ماه و برای مشتریان سازمانی تا 12500 دلار در ماه است!

Google Fiber ماه گذشته اعلام کرد که خدمات اینترنت فیبر نوری را در پنج ایالت جدید ایالات متحده در دسترس قرار خواهد داد. همچنین قرار است خدمات فیبر نوری اختصاصی خود را در 12 منطقه شهری و خدمات اینترنت بی‌سیم خانگی را در هفت منطقه ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رکوردشکنی فیبر نوری گوگل چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر