;
coinex

واکنش سیاستمداران به هک صداوسیما ؛ جنگ الکترونیک بود!

قطع چند ثانیه‌ای بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما و پخش تصاویری از گروه هکری با برخی شعارها باعث واکنش سیاستمداران به هک صداوسیما شده است.

پخش تصاویری از شعارهای یک گروه هکری از بخش خبری شبکه یک سیما باعث حیرت و واکنش افرادی که در پای گیرنده‌های تلویزیونی خود به تماشای این برنامه نشسته بودند، شده است. عده‌ای بر این عقیده هستند که اگر مسئولان صداوسیما در موضوع هک تلویزیون در تاریخ هفتم بهمن سال گذشته و پخش شعارهای گروهک منافقین اقدامات جدی را به عمل می‌آوردند و قسمتی از بودجه کلان خود را به تقویت ایمنی این نهاد مهم اختصاص می‌دادند، شاید دیگر شاهد این اتفاق و پخش تصاویر هنجارشکنانه یک گروه هکری نبودیم.

بیشتر بخوانید: ضرر فیلترینگ اینترنت همه بازارها را تحت شعاع قرار داده؛ بورس، بانک و بیمه هم متضرر شده‌اند!

واکنش سیاستمداران به هک صداوسیما ؛ این پدیده در کل جهان اتفاق می‌افتد

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به هک صدا و سیما اعلام کرد: «باید بپذیریم که کارهای رسانه‌ای امروز بر بستر تکنولوژی صورت می‌گیرد و وقوع اتفاقاتی مشابه آنچه که در شب گذشته در تلویزیون رخ داد به نوعی اجنتاب ناپذیر است».

او در ادامه ضمن تاکید بر لزوم افزایش ایمنی در تمامی نهادهای حاکمیتی گفت:

«باید تمامی مسؤولان مراقب باشند تا لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری کمترین میزان آسیب به داده‌های اطلاعاتی کشور را داشته باشیم. البته وقوع این اتفاقات تنها مختص به رسانه ملی نیست و حتی در کشورهای پیشرفته و برای شبکه‌های معروفی همچون «بی بی سی» نیز اتفاقات مشابهی رخ داده است».

او در ادامه در مورد اقدامات مسئولان صداوسیما در این موارد تصریح کرد: «مسؤولان صداوسیما باید حداکثر دقت و مراقبت را داشته باشند تا چنین اتفاقاتی در آینده رخ ندهد. قطعا بالا بردن ایمنی تجهیزات مرتبط با کار رسانه‌ای و همچنین نرم‌افزارهای تخصصی این حوزه از جمله اقداماتی است که باید از سوی مسؤولان صدا و سیما به صورت جدی پیگیری شود».

انصاری در ادامه در مورد احتمال رخنه جریان نفوذ به مراکزی همچون صداوسیما شرح داد: «قطعا یکی از روش‌های دشمن نفوذ به مراکز مهم و حساس کشوری است. همواره دشمنان در تلاشند تا با ابزار و عوامل نفوذی خود به کشور ما آسیب وارد کنند. صدا و سیما نیز باید در مقابل مراقبت کند تا عوامل نفوذی دشمن در آن رخنه نکنند».

در این مورد همچنین دو نماینده مجلس یازدهم واکنش و تحلیل خود را از نحوه هک شبکه یک صداوسیما ابراز داشتند. حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و نماینده رباط کریم و بهارستان در این باره مدعی شد:

«هک صدا و سیما واقعیت دارد این جنگ الکترونیک دشمن است و باید حواسمان را جمع کنیم. اطلاع دارم که علت وقوع این اتفاق پدیده نفوذ در صداوسیما بوده و تلویزیون هک نشده است».

واکنش سیاستمداران به هک صداوسیما

او در ادامه در مورد وقوع این پدیده به صورت جهانی افزود: «کما اینکه خیلی‌ها هستند که سایت‌های نظامی اسرائیل و جاهای دیگر را هک می‌کنند». این نماینده اصولگرای مجلس برای توصیه به مسؤولان در نهادهای حاکمیتی و حساس کشور گفت:

«هک صداوسیما واقعیت دارد ما باید از این پس حواسمان جمع‌تر باشد و خودمان را در این زمینه بیشتر تقویت کنیم و خیلی دقت کنیم که در کمند این‌ها واقع نشویم. طبیعتاً ما هم ممکن است در محک چنین چیزی واقع بشویم».

از طرف دیگر نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، حسین جلالی ضمن رد هرگونه احتمال هک اخبار سراسری شبکه سیما گفت: «اطلاع دارم که پدیده نفوذ در صدا و سیما رخ داده و تلویزیون هک نشده است.» او در ادامه افزود:

«صدا و سیما هک نشده بود و این اتفاق کار هکرها نبود. اتفاق اخیر در صدا و سیما حاصل پدیده نفوذ بوده و از داخل کشور هم است».

او در پایان سخنان خود اعلام کرد: «به زودی فرد شناخته و اعلام می‌شود. البته تخصص من در صداوسیما نیست و نماینده مجلس در سازمان صداوسیما هم نیستم ولی اطلاعی که دارم می‌دانم که این اتفاق حاصل پدیده نفوذ است».

بنابراین با واکنش سیاستمداران به هک صداوسیما باید قائل بر این نظر بود که این اتفاق یک پدیده عادی در جهان بود و حتی طبق نظر برخی از سیاستمداران، علت وقوع این ایده پدیده غیرعادی و کم سابقه، نفوذ در این نهاد حاکمیتی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره واکنش سیاستمداران به هک صداوسیما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر