;
coinex

بهترین جایگزین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه Whatsapp چی نصب کنیم؟ [16 اپلیکیشن مشابه واتساپ]

 واتساپ پیامرسان بسیار محبوب و پراستفاده ای است. اما اگر واتساپ را کنار بگذاریم، بهترین جایگزین واتساپ در ایران کدام است. در ادامه با ما همراه تا برنامه های شبیه واتساپ را مرور کنیم.

واتساپ (Whatsapp)، این پیام رسان محبوب که هواداران بسیاری دارد، نه نتها در ایران که با بیش پنج میلیارد دانلود از گوگل پلی، یکی از برترین پیام رسان جهان است. اما این پیام رسان محبوب هم بی نقص نیست.

به تازگی واتساپ اطلاعاتش را با فیس بوک به اشتراک می گذارد، این موضوع سبب شده که کاربران، واتساپ را پیام رسانی صد در صد امن ندانند. با این وجود و یا هر دلیل دیگر ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که در ایران برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟ ما در این مقاله بهترین جایگزین های واتساپ در ایران را به شما معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین جایگزین واتساپ در ایران

بهترین جایگزین واتساپ در ایران
بهترین جایگزین واتساپ در ایران

از زمانی که مسئله شرایط جدید حریم خصوصی واتساپ و امنیت واتساپ مطرح شد، کاربران بسیاری نسبت به واتساپ بدبین شدند و سیل مهاجرت ها از این پیامرسان به تلگرام، سیگنال و دیگر سرویس ها آغاز شد. در این میان تلگرام با ارائه قابلیت انتقال چت از واتساپ به تلگرام حتی این روند را تسریع کرد.

اخیرا هم در ایران با بحثی که بر سر طرح صیانت از فضای مجازی راه افتاده و با بررسی متن کامل طرح صیانت به نظر می رسد که در مدت کوتاهی باید منتظر از دست رفتن پیامرسان محبوب و پراستفاده این روزها باشیم. حال موافقت مجلس با طرح صیانت حاکی از این است که حتی کارزار مخالفت با طرح صیانت نیز فایده ای نداشته است. پیش تر اپلیکیشن های جایگزین های اینستاگرام در ایران را به شما معرفی کرده بودیم و حال نوبت به جایگزین های واتساپ رسیده است.

سروش پلاس : جایگزین داخلی واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
سروش پلاس، یکی از جایگزین های واتساپ در ایران

سروش پلاس نسل جدید پیامرسان معروف سروش است. بعد از اینکه صداوسیما از پشتیبانی از این سرویس دست برداشت و آن را در مزایده به فروش گذاشت، تیم مدیریت و توسعه این سرویس، پیامرسانی با نام سروش پلاس را ارائه داد.

با وجود تمام مشکلاتی که در مسیر این پیامرسان ایرانی قرار داشت اما هم اکنون یکی از بهترین برنامه های پیام رسان ایرانی محسوب می‌شود که می‌تواند جایگزینی برای واتساپ باشد. اینترنت با هزینه یک سوم و تماس صوتی و تصویری از مهم‌ترین ویژگی‌های این پیامرسان ایرانی است.

پیامرسان بله : جایگزین داخلی واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
پیام رسان بله، یکی از برترین جایگزین های واتساپ در ایران

بله از جذابترین پیامرسان های ایرانی است که در کنار قابلیت های خوب چت و گفتگو، استفاده از استیکرها و مواردی دیگر که عموم پیامرسان ها ارائه می کنند، به لطف پشتیبانی بانک ملی و مرکزی، قابلیت های مهم دیگری نیز دارد. این قابلیت ها عبارتند از خدمات بانکی آنلاین و بسیاری ابزارهای خدماتی که بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک از طریق این سرویس در دسترس شما هستند. این مسئله بله را به یک جایگزین داخلی واتساپ بدل می کند.

بیشتر بخوانید:

دانلود و آموزش کار با WhatsAuto

نحوه ارسال لوکیشن در واتساپ آیفون

پیامرسان گپ : جایگزین داخلی واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
پیامرسان گپ : جایگزین داخلی واتساپ

پیامرسان گپ به عنوان یکی از اپلیکیشن های داخلی مشابه واتساپ، پیامرسان ایرانی قابل اعتمادی است. تعداد کاربران این سرویس در حال حاضر بیش از 2 میلیون نفر است. بنابر گزارش ها و آمارهای مختلف، گپ دومین پیامرسانی است که کاربران ایرانی به طور مداوم از آن استفاده می کنند و تولید محتوای روزانه ان سیر صعودی دارد. برنامه پیام رسان گپ علاوه بر امکانات ارتباطی، امکاناتی از جمله کسب درآمد را نیز برای ادمین‌ها به همراه آورده است.

پیامرسان آی گپ : جایگزین داخلی واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
پیامرسان آی گپ : جایگزین داخلی واتساپ در ایران

به عنوان یک جایگزین داخلی واتساپ باید به  آی گپ اشاره کرد که قابلیتهای خوبی را دارد. با این سرویس شما می توانید در بستری مناسب با دوستان خود به گفتگو بنشینید. این پیامرسان داخلی، محبوبیت بالایی میان کاربران ایرانی دارد و از پرطرفدارترین هاست. ساختار گرافیکی برنامه آی گپ را می‌توان تلفیقی از دو اپلیکیشن تلگرام و پیام رسان سروش دانست.

بیشتر بخوانید:

 حل مشکل دانلود نشدن فایل در واتساپ و عدم نمایش عکس و ویدیوهای آن در گالری

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ (OGWhatsapp)

LINE

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
لاین مسنجر، یکی از بهترین جایگزین های واتساپ در ایران

لاین هم این قابلیت را دارد که جایگزین واتساپ باشد. این پیام رسان علاوه بر ویژگی های مشترکی که با واتساپ دارد، دارای چند ویژگی خاص هم هست که در اینجا به سه مورد از مهم ترین آن ها عبارت است از:

  • LINE Out ویژگی که امکان تماس های بین المللی با کاربران غیر LINE را برای شما فراهم می کند.
  • فروشگاه استیکرهای بروز و جذاب
  • قفل و کد عبور تم ها، پیام ها و سایر موارد

برنامه پیام رسان لاین با توامندی های خاص خود می تواند اپلیکیشن جایگزین واتساپ در ایران باشد. البته همانطور که می دانید تایید این پیامرسان یا دیگر پیامرسان های خارجی منوط به تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات است.

Skype : برنامه های جایگزین واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
اسکایپ، از بهترین جایگزین های واتساپ در ایران

اسکایپ با پشیبانی مایکروسافت به عنوان بهترین برنامه تجاری شناخته شده است. البته ممکن است فکر کنید این برنامه مناسب کاربران عادی نباشد، اما این طور نیست؛ چون اسکایپ یکی از بهترین پیام رسان های چت خصوصی است. برای اثبات آن هم اینجا چند مزیت اسکایپ در مقایسه با واتساپ را برای شما نام می بریم:

  • تماس های با کیفیت صوتی و ویدیویی
  • تماس های ویدیویی گروهی پرقدرت
  • ارسال شکلک و ایموجی های مخفی
  • ویرایش پیام های ارسالی

در کنار مزایای بیان شده می توان پیام رسان اسکایپ را برای کاربرانی که بارها در روز با خانواده و دوستانشان تماس تلفنی دارند، به عنوان یکی از بهترین برنامه های مشابه و جایگزین Whatsapp معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل واتساپ جی بی : نصب نشدن و مسدود شدن واتساپ GB

دانلود واتساپ جدید 2021 ؛ همه چیز درباره نسخه های جدید واتساپ

KiK : جایگزینی مناسب برای واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
کیک از جمله برترین جایگزین های واتساپ در ایران

اگر جز کاربرانی هستید که نمی خواهید با شماره خود وارد برنامه های پیام رسان شوید Kik همان برنامه ای هستید که دنبالش بودید. در حالی که برای استفاده از واتساپ و البته بیشتر پیام رسان ها باید از شماره خود استفاده کنید، Kik این امکان را به شما می دهد تا تنها با شناسه ایمیل خود ثبت نام نمایید. سپس می توانید با به اشتراک گذاشتن نام کاربری اختصاصی خود با دیگر کاربران این پیام رسان، با آن ها در ارتباط باشید. قابلیت خاص و منحصر به فرد پیام رسان مفرح Kik در مقایسه با واتساپ پشتیبانی از ربات ها ست.

Snapchat : جایگزین جذاب واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
Snapchat : جایگزین جذاب واتساپ

اسنپ چت، برنامه ای که در واقع یک رسانه اجتماعی است و شباهت زیادی به اینستاگرام دارد و از لحاظ فنی یک برنامه ی پیام رسان محسوب نمی شود. اما با توجه به ویژگی های بی نظیری که دارد، می تواند یکی از برنامه های جایگزین واتساپ باشد.

با استفاده از این پیام رسان کاربران می توانند پیام های ارسالی خود را پس از گذشت زمان معینی پاک کنند. اسنپ چت این قابلیت را دارد که اگر کاربری از چت های ها عکس گرفت، به شما اطلاع دهد.

پیام رسان واتساپ هم مانند فیس بوک اغلب اوقات قابلیت هایی که کاربران از آن استقبال می کنند را از اسنپ چت کپی می کند. به همین خاطر اسنپ چت بهترین پیشنهاد  برای کسانی است که دوست دارند اولین کاربری باشند که بروزترین ویژگی های پیام رسان ها را دریافت و از آن استفاده می کنند. همچنین باید از مجموعه بهترین استیکرهای دوربین یا ماسک های صورت به عنوان ویژگی خاص و سرگرم کننده اسنپ چت نام برد.

بیشتر بخوانید:

تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر/ ویندوز

آموزش کار با یو واتساپ ؛ نصب، تنظیمات و حل مشکل YOWhatsapp

Threema : مشابه و امن تر از واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
Threema : مشابه و امن تر از واتساپ

تریما، در شمار امن ترین برنامه های پیام رسان جهان قرار دارد. این پیام رسان برای عدم دسترسی هکرها به اطلاعات کاربرانش این قابلیت را دارد که پس از دریافت اطلاعات توسط کاربر مقصد، آن ها را از سرور خود حذف کند. تریما از ویژگی های معمول سایر پیام رسان ها نیز برخوردار است.

اما از امکانات دیگر این برنامه نشان دادن موقعیت مکانی بر روی نقشه است که به کاربران در جهت یابی و پیدا کردن مسیرها کمک می کند. همچنین تریما این امکان را به شما می دهد تا صفحه ی مربوط به چت هر کاربر را خیلی سریع با صفحه ی اختصاصی چت با کاربر دیگر عوض کنید و به این شکل به طور مخفیانه با چند کاربر گفتگو داشته باشید.

تریما به امنیت بالا در بین پیام رسان ها معرف است. بنابراین اگر امنیت پیام رسانی که از آن استفاده می کنید برای شما از هر ویژگی دیگر مهم تر است، تریما بهترین جایگزین برای واتساپ شما است. البته تریما رایگان ارائه نشده، ولی می توانید با پرداخت 2 دلار و 99 سنت نسخه کرک شده آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود نماید.

بیشتر بخوانید:

دانلود و آموزش کار با جی بی واتساپ (GBWhatsapp)

آموزش رمز گذاشتن برای واتساپ و قفل کردن آن در اندروید، iOS و ویندوز

Bridgefy : جایگزین مناسب واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
Bridgefy : جایگزین مناسب واتساپ

بریجفای هم از ویژگی های خوبی برخوردار است. پیام رسان های آنلاین مانند واتساپ، یک مشکل اصلی دارند و آن اینکه برای استفاده از آن ها حتما باید به اینترنت متصل بود. اگر شما به کوه بروید، یا جنگل و یا هر جایی که امکان اتصال به اینترنت را ندارید، نمی توانید ار برنامه های پیام رسان آنلاین مشابه واتساپ استفاده کنید.

این جاست که یکی از برنامه های پیام رسان آفلاین مانند بریجفای قطعا به شما کمک می کند. مزیت و برتری برنامه های آفلاین در مقایسه با پیام رسان های آنلاین، امکان ارتباط با دوستان اطراف بدون نیاز به اینترنت است. بریجفای که یک برنامه ی آفلاین است، با یک شبکه بلوتوث با تعداد بی شماری دستگاه یا وای فای در گوشی شما ایجاد می کند و شما می توانید پیام هایی به دوستان اطرفتان ارسال کنید.

اگر اهل کوهنوردی و طبیعت گردی هستید، بریجفای از گزینه های پیشنهادی عالی ما به شما و البته بهترین جایگزین واتساپ برای شما خواهد بود.

Keybase : پیام رسانی شبیه به واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
Keybase : پیام رسانی شبیه به واتساپ

کی بیس، یک اپلیکیشن پیام رسان امن است که برای کاربران امکان برقراری ارتباط با امنیت کامل و به صورت رمزگذاری شده با مخاطب مورد نظر را فراهم می کند. با توجه به Open-Source  بودن کی بیس، اطمینان داشته باشید هیچ شرکت خصوصی که بتواند همه  داده های شما را مورد بررسی قرار دهد وجود ندارد.

از آن جا که تمام داده ها با قفل end- to- end encryption رمزگذاری می شوند پس در هیچ حالتی پیام های شما در معرض بازدید کاربران ناشناس قرار نخواهد گرفت. جالب است بدانید کی بیس برای حریم شخصی کاربرانش اهمیت زیادی قائل است و از معدود برنامه های پیام رسان است که برای سیستم عامل لینوکس هم یک نسخه ارائه داده است.     

اگر نگران حریم شخصی خود هستید، این برنامه با امنیت بالایی که دارد حتی اجازه تهیه اسکرین شات از چت های شما را هم به افراد را نمی دهد و همچنین بدون نیاز به شماره و شناسه ایمیل می توانید اطلاعات شخصی خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ

نحوه انتقال اکانت واتساپ چگونه است؟

Google Hangouts : برنامه های جایگزین واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
گوگل هنگ اوت ، از جمله برترین جایگزین های Whatsapp

نرم افزار گوگل هنگ اوتس هم پیام رسان با قابلیتی برای جایگزینی واتساپ است. البته شاید شما بیشتر از این برنامه به عنوان یک سرویس گفتگوی ویدیویی استفاده نمایید، اما این پیام رسان به شما امکان ارسال فوری پیام ها، فیلم ها و عکس ها را نیز می دهد. حتی می توانید از این نرم افزار برای کلاس ها و جلسه های مهم هم استفاده کنید. این پیام رسان بر روی اندروید، آی پد، آیفون و همین طور هر مرورگر وب در ویندوز یا مک به خوبی کار می کند.

پس با گوگل هنگ اوتس که به صورت پیش فرض بر روی دستگاه های اندرویدی هم نصب شده است، می توانید با خانواده، دوستان و همکاران خود بدون توجه به گوشی و یا لپ تاپی که استفاده می کنند، ارتباط و تبادل اطلاعات داشته باشید.

We Chat : یکی از بهترین برنامه های جایگزین واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
ویچت: یکی از بهترین برنامه های مشابه واتساپ

وی چت، پیام رسانی که در کنار استفاده از آن به عنوان یک نرم افزار انتقال اطلاعات به عنوان روش پرداخت آنلاین بومی در کشور چین هم شناخته می شود. در واقع  وی چت در چین یک پول الکترونیکی نیز محسوب می شود.

وی چت هم ویژگی های سایر پیام رسان ها از جمله ارسال پیام، پیام های صوتی، تماس های صوتی و ویدیویی را دارد، بنابراین می توان از آن به عنوان جایگزینی برا واتساپ نام برد.

بیشتر بخوانید:

اینستاگرام کودکان چیست

نحوه غیرفعال کردن لایک اینستاگرام چگونه است؟

Wire : برنامه های جایگزین واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
وایر، یکی از بهترین جایگزین های واتساپ در ایران

وایر، نرم افزار پیام رسان جدیدی است که به دلیل ویژگی های بی نظیر و فوق العاده ای که دارد و همچنین رابط کاربری خاص و زیبایش در فهرست محبوبترین برنامه های پیام رسان در بین کاربران شناخته می شود.

شما می توانید از این اپلیکیشن محبوب در سیستم عامل های مختلف استفاده نماید. رمزگذاری سرتاسری، از وایر یک پیام رسان امن و قابل اطمینان ساخته است. با توجه به بعضی از قابلیت های بسیار خوب این پیام رسان مانند: امکان حذف پیام از دستگاه های گیرنده، پیام های خود تخریب کننده و همین طور پیش نمایش لینک می توان آن را مشابه و از بهترین جایگزین های واتساپ خواند.

Signal Messenger : بهترین اپلیکیشن جایگزین واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
Signal Messenger : بهترین اپلیکیشن جایگزین واتساپ

اپلیکیشن سیگنال از بهترین جایگزین های واتساپ است که به تازگی پس از سیاست های جنجال برانگیز پیام رسان واتساپ هوادارن زیادی پیدا کرده است و دانلود های این برنامه پیام رسان هم رشد خوبی را داشته است.

با توجه به اینکه پیام رسان سیگنال از رمزنگاری کاربر به کاربر برخوردار است و همچنین داده ها روی سرور سیگنال ذخیره نخواهد شد، در فهرست امن ترین پیام رسان ها جای گرفته است. این اپلیکیشن امن، این امکان را به شما می دهد تا بدون نگرانی تا از ویژگی های مختلف و کاربردی مانند تماس صوتی و ویدئویی، ارسال فایل و تصویر استفاده کنید.

از قابلیت های دیگر سیگنال می توان به ابزارهای ضد نظارتی، پیام های محو شونده و گزینه های مختلف حریم خصوصی اشاره کرد. بنابراین می توان گفت: سیگنال بهترین اپلیکیشن جایگزین واتساپ است. اما خب همانطور که میدانید در محدوده مرزهای ایران این مورد از گزینه های شما برای جایگزینی واتساپ حذف شده است!

بیشتر بخوانید:

ترفندهای کلاب هاوس

میزان مصرف اینترنت کلاب هاوس

Session : جانشینی برای واتساپ

بهترین جایگرین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟
سشن جانشینی برای واتساپ

سشن پیام رسانی که به دلیل برخورداری از امنیت بالا، می تواند جانشینی برای واتساپ باشد. شما برای  ورود به این برنامه نیازی به شماره تلفن ندارید و جای آن یک کلید و کد QR به شکل تصادفی ایجاد می شود که باید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

به علت متمرکز نبودن همه چیز، هیچ وقت پیام های شما در سرورهای سشن باقی نمی مانند. البته ضعف این پیام رسان در مقایسه با واتساپ این است که از تماس صوتی و ویدیویی برخوردار نیست. اگر فقط خواهان تبادل اطلاعات با پیام در یک برنامه ی پیام رسان باشید، قطعا سشن امن ترین و بهترین جایگزین برای واتساپ شما خواهد بود.

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن های ایرانی مشابه واتساپ کدام است؟

از جمله بهترین برنامه های ایرانی مشابه واتساپ می‌توان به سروش پلاس، بله، گپ و آی گپ اشاره کرد. در این مقاله به طور کامل با هر کدام از آن‌ها آشنا شوید.

بهترین اپلیکیشن های خارجی جایگزین واتساپ کدام است؟

از جمله بهترین برنامه های ایرانی مشابه واتساپ می‌توان به لاین، اسکایپ، کیک، اسنپ چت، تریما، بریجیفای، کی بیس، گوگل هنگ اوت، وی چت، وایر، سیگنال مسنجر و سشن اشاره کرد. در این مقاله به طور کامل با هر کدام از آن‌ها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین جایگزین واتساپ در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (148 نظر)

    با سلام
    بعضی از دوستان عنوان کردن برنامه های اجتماعی خارجی ابزار جاسوسی هستن و ما باید از برنامه های داخلی استفاده کنیم . ما در دنیا برای موبایل 2 سیستم عامل داریم اندروید و آی او اس و همچنین برای کامپیوتر ویندوز و لینوکس که همه اینها آمریکایی هستند و اگر قرار بر جاسوسی باشه که نیاز به نرم افزار اجتماعی نیست.

    پاسخ

    باسلام بشما.بنــده فقــط یک سؤال ســاده دارم که امیــدوارم بعدمطرح کردنش بتونم خورشیدوببینم.اگـــه آقایون فکــرمیکننــدکاراشون،اهدافشــون وخدمتشـون فقـط وفقط واسهٔ رضای خداوکمک به مشکلات مردم هستش پـس اینهمه سانســور،این قعطیه اعصاب خوردکن وزندگی نابودکن مردم چیــه؟؟بالاخـره دم خروس یاقسم حضــرت عباس؟کسی که ریگی نداشته باشه نمیادیه کشـورازجهان جداکنه وباعث قطع روابطهابشه.شمابگیدحق مامردم اینه،یه دلخوشی داشتیم بنام اینستاکه اونم به تاریخ پیوست،بسه لاپوشونی
    ایرانمون به احیـــــاء محکم نیازداره تاازبین نرفته

    پاسخ

    سلام دوستان فارغ از اینکه تصمیمات هر فرد برای خودش محترمه و من هم بهش احترام میزارم ولی صرفا جهت ارایه تجربه شخصی ام از اپلیکیشن ایتا و نسخه وبش راضی هستم من در شرکت تولیدی انباردارهستم که برای ارسال نسخه بارنامه رانندگان و فاکتورها نیازمند چنین اپلیکیشنی هستیم قبلا از واتساب و واتساپ وب استفاده میکردیم ولی الان به نظرم تمامی نیاز شرکت برای ارتباط با مشتریان توسط ایتا انجام میشه

    پاسخ

    داشتم کامنت هارو می‌خوندم و پیامهای جالبی دیدم
    اما بخوام نظر خودم رو بگم اینکه این موضوع خیلی ساده است ولی متاسفانه برخی سخت درگیر تعصباتشون شدن و ذره ای تفکر نمیکنن
    هرچند که یک ساعت تفکر از هفتادسال عبادت برتر است اما متاسفانه همین مردم مذهبی تعصبی بودن که شمشیر روی فرزندان رسول خدا هم کشیدند ،
    همون‌طور که در قرآن آمده اجباری در دین نیست مردم هم باید حق انتخاب داشته باشن که چه پیام رسانی رو انتخاب کنند
    متاسفانه واقعیت اینه که در کشور ما به اسم حمایت از کالای داخل همه چیز رو داره به سمت انحصار طلبی مثله خودرو سازی میبرن ،
    مسلما اگر قیمت پراید با قیمت بنز یکی باشه و شخصی پراید رو انتخاب کنه باید در عاقل بودن اون فرد شک کرد
    اما قیمت بنز رو اونقدر بالا میبرن که شما مجبور به خرید پراید بشی و جالبیش اینه که خود همون مسئول بنز رو سوار میشه
    مثل پیام رسان های داخلی هم همینه تلگرام ، اینستاگرام و واتساپ و هر پیام رسان محبوب و رایگان جهانی رو فیلتر میکنن تا شما به اجبار از داخلی استفاده کنی در صورتی که خود مسئول در تمامی این شبکه ها حساب کاربری داره و بدون فیلترینگ هم استفاده میکنه
    جدای از اینکه سایر پیام‌رسان ها جهانی هستن و شما با دنیای بیرون در ارتباط هستید و محدود به یه فضای محصور شده داخل نیستید با اینکه هردو چه داخلی و چه خارجی اطلاعات من رو دارن اما من به شخصه ترجیح میدم از پیام‌رسان داخلی بخاطر اینکه ممکنه شمارو بخاطر یه جمله حتی شوخی بازخواست کنن استفاده نکنم ، فضایی که جرئت نکنم توش آزادانه حرفی رو بزنم
    در فضایی که رقابت نباشه کیفیت پایین و حرکت به سمت اشتراکی و پولی شدن همیشه اتفاق میفته ، پیام رسان داخلی باید اینقدر خودش خوب کار کنه که نه تنها مردم ایران بلکه جهان بیان به سمتش نه به اجبار مثل پراید به ما تحمیل بشه

    پاسخ

    دروود بر شما آقا 👍

    پاسخ

    مزخرف تر از واتساپ نداریم. جنازه برنامه های ایرانئ شرف دارد به بهترین قالب واتساپ

    پاسخ

    به خاطر قطعی و اینا الان دوباره معلوم نیست ملت کدوم پیام رسان ها هستن
    یه سری با وی پی ان واتس اپن، یه سری با وی پی ان رفتن تلگرام، یه سری اس ام اس میدن! یه سری هم پیام رسان ایرانی رفتن
    یه پیام رسان ایرانی پاشه بیاد یه چی دقییییقا با امکانات واتس اپ را بندازه، لگ نداشته باشه، سریع باشه نصب می کنم
    اون قضیه ای هم که میگن پیام بذاری سه نفر می بینن هم به فرض درست بودنش مشکلی نیست! آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است

    پاسخ

    اپ threema اصلا برای کشور ما قابل استفاده نیست.و حتی اجازه دانلود نمیده

    پاسخ

    همین طور که پیش بریم کلا استفاده از گوشی اندروید ممنوع میشه

    پاسخ

    به نظر من تا وقتی این برنامه ها مثل واتساپ تلگرام به حریم خصوصی افراد احترام نزارن استقبال نمیشه ازشون.باید مردم مطمئن بشن اول از این موضوع.فعلا که اسنپ گند زد تو حریم خصوصی.تا ببینیم بقیه شون چیکاره ان

    پاسخ

    همه غیر داخلی ها فیلتر هستن

    پاسخ

    بشین تا پیام رسان داخلی نصب کنم :))))

    پاسخ

    من سروش پلاس و روبیکا رو نصب کردم، عالین، سوپراپلیکیشن هستن با کلی امکانات، حتما نصب کنین، با این دو تا دیگه نیازی به نرم افزارای خارجی نیست

    پاسخ

    دوتا از بچه ها داخل روبیکا حرفای بد بد زدن اکانتشون بن شد :))))) تو پیام رسان ایرانی هم گشت ارشاد هست هم تصمیم میگیرن چی بگی. بعدم خدا تومن پول میگیرن برنامه نویسای عقب موندش. وجدانا ببندید دیگه بابا حمایت از ساندیس خور ایرانی، به اندازه کافی با بودجه و حقوق مفت از ی مشت عقب مونده مزدور حمایت کردن. بخوایم از کسی حمایت کنیم از خودمون حمایت میکنیم شما هم بشینید چشمتون به لاگین کاربراتون باشه سر چهار تا پیام هیز بازی دربیارین :)) کار که ندارین

    پاسخ

    هر کسی آزاده که هر پیام رسانی رو نصب کنه،
    تعجبه من از اون کسایی هست که شعار آزادی میدن اما وقتی بخشی از مردم، پیام رسان داخلی نصب می‌کنن اونا رو متهم به بی‌عقلی یا مزدوری میکنن…..

    پاسخ

    اگ اینجوری شما میگی جناب چرا ما نمیتونیم از واتس اپ تلگرام اینستا اسکایپ حتیییی اپل استور و یه بازی ساده کالاف دیوتی استفاده کنیم مگ نمیگی هرکسی ازاده پ کجاس ازادیش؟؟

    پاسخ

    تاریخ بارها اینو ثابت کرده که اگه میخوای کشورت از نظر فرهنگی و اجتماعی پیشرفت بکنه اجتماعو آزاد بزار و اگه میخوای اقتصاد کشورت پیشرفت بکنه بازارو آزاد بزار ، بستن و فیلترینگ همیشه باعث پسرفت بوده … جاسوسی و هیچ بودن امنیت در این اپلیکیشن های داخلی هیچ ، کدوم انسان با عقلی میخواد که از ارتباط آزاد و جهانی محروم باشه ؟! واقعا خدا نور زندگی و آگاهی بتابونه به ذهن این افراد و سابریهایی که هنوز از این کارای چرت دفاع میکنن …

    پاسخ

    واقعا تو ایرا ن فضا رقابتی وسالم هستش تو همه زمینه آدم کیف میکن دقیقا مثل ایران خودرو و سایپا لامصصصصصصب

    پاسخ

    مرده شور پیام رسان داخلی رو ببرن…از ریز تا درشتشو. تمام

    پاسخ

    همیشه اجناس ایرانی میخرم و تاکید هم میکنم دیگران بخرن. ولی پیامرسان ایرانی نصب نمیکنم. چون اینجا بحث حمایت از تولید ملی و داخلی نیس. اینجا بحث توهین به شعور و انسانیت ایرانیه. ایرانی لباس کرباس ساخت دست خودشو میپوشه ولی ذلت و تحقیر یه مشت زورگوی کج اندیش رو نمیپذیره. والله. خلط بحث نکنید کاش. گیر یه مشت آدمی افتادیم که نه گوشی برا شنیدن دارن نه چشمی برا دیدن نه مغزی برا اندیشیدن. صم بکم عمی فهم لایعلمون. اولئک کالانعام بلهم اضل

    پاسخ

    ا کی خواهید فهمید . در واتس که یک پلتفرم هست و همه همدیگر را پیدا می کنند .اما پلتفرم‌های ایرانی فراوان هست و من که آیگپ دارم و دوستم ایتا نمی توان همدیگر را پیدا کرد .

    پاسخ

    فقط یه سوال !
    دوستانی که از پیامرسان های داخلی دفاع میکنند ،
    ممکنه لطفا بفرمایید الان که وات و اینستا و ‌تمام پیامرسان های خارجی و حتی یه بازی مثل کلش آف کلنز رو بخاطر چت اش فیلتر کردن …. اونوقت چرا پیامرسان های داخلی رو فیلتر نکردن ؟

    التماس تفکر …!

    پاسخ

    اگه قرار باشه با دود پیام بفرستم مثل آپاچی ها بازهم اپ ایرانی نصب نمیکنم،چون زوریه و به انتخاب خودم نیست،حرف زور جواب نمیده هیچ نتیجه عکس هم میده.

    پاسخ

    باشه عزیز نصب نکن اصلا اسنپ آپ دیجیکالا دیوار تپسی نرم افزار های بانک و…. این رو هم پاک کن باشه؟
    فقط قبل خودتو راضی کن که خلاف کار نیستی.

    پاسخ

    آقا با نرم افزارای بانکی چیکار میکنی طرف میگه بله نصب نمیکنم جاسو.سیه بعد اپ بانک رو گوشیشه اونا رو هم برو پاک کن

    (:

    پاسخ

    حماقت تا کجا ! اونجا که محل چت و گفتگوی شخصی و کانال ها و این چیزهای خوصوصی مردم نیست

    پاسخ

    برنامه های ایرانی که اگه التماس هم بکنین بخش عاقل جامعه استفاده نمیکنند. اون بخش دیگه هم میدونم اعتراض میکنند که خود تحقیری نکن ولی خداییش باعث اصلی خودتون هستین. برنامه های غیر ایرانی هم که مثل اینکه یادتون رفته همین واتساپ رو خودتون تبلیغ میکردین بعد الان فیلتر میکنین!! خلاصه اینکه زیادی تو کار مردم فضولی میکنین در حالیکه به اندازه یه بچه هم نمی فهمین.

    پاسخ

    شما خیلی عاقلین که خودتون رو به دست ایادی دشمن سپردین؟ استفاده از نرم افزار خارجی برابر با از بین رفتن امنیت کشور، امنیت حق تک تک مردم ایرانه، اینو لطفا درک کنین و خودخواهانه رفتار نکنین

    پاسخ

    از اولشم واتساپ نصب نکردم بدرد نخور اشغال ،ایرانی خیلی کار داره پیشرفت کنه اونی که باید باشه هست خواهد بود .

    پاسخ

    برنامه واتساپ هیچ مثل و مانندی نداره و من به هیچ عنوان داخلی نصب نمی کنم. فقط واتساپ و اینستاگرام و تلگرام. اگر هم دسترسی کاملاً به آنها غیر ممکن شود، باز هم داخلی نصب نمی کنم.

    پاسخ

    احسنت اصلش همینه

    پاسخ

    اگه با دود پیام بفرستم داخلی نصب نمیکنم،کی میفهمید زور و اجبار جواب نمیده.

    پاسخ

    راستش اون چندتا اول که ایرانین بالا می یارن من بدون نصب کردن می گم چون بقیه خارجیا تحریم شدن همه تحریم شدن منم حال و حوصله برنامه های ایرانی رو ندارم ولی دیگه چه کنیم

    پاسخ