;
coinex

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو ؛ شیائومی یا اپل؟

کمپانی اپل‌، ماه گذشته گوشی‌های سری آیفون 14 را معرفی کرد. این شرکت با برندهای زیادی به رقابت پرداخته که شیائومی یکی از آن‌هاست. ما در این مقاله، به مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو می‌پردازیم.

اپل که یکی از بهترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده گوشی در سراسر جهان محسوب می‌شود، در سپتامبر سال جاری (شهریور) گوشی‌های سری آیفون 14 را رونمایی کرد. این سری شامل گوشی‌های آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس می‌شوند. در این سری از محصولات آیفون، آیفون مینی وجود ندارد و شرکت اپل تصمیم گرفته به جای آن، آیفون 14 پلاس را روانه بازار کند.

از سوی دیگر، برندهای دیگری نیز در بازار موبایل وجود دارند که توانسته‌اند افراد زیادی را به سمت خود جذب کنند. افرادی که گوشی‌های iOS را نمی‌پسندند، به احتمال زیاد سراغ برندهای دیگر از جمله سامسونگ و شیائومی می‌روند.

بیشتر بخوانید:

شیائومی یکی دیگر از برندهای محبوب است که اگرچه به اندازه آیفون و سامسونگ قدمت ندارد، اما در طول این ده سالی که فعالیت می‌کند، توانسته مشتریان مخصوص خود را پیدا کند. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت برند شیائومی، گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه آن است. برخلاف آیفون که گوشی‌های بسیار گران‌قیمت عرضه می‌کند، شیائومی تصمیم دارد گوشی‌هایی تولید کند که افراد بیشتری توانایی خرید آن‌ها را داشته باشند.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

یکی از ویژگی‌های جدید و متمایزی که در گوشی آیفون 14 پرو شاهد آن بودیم، استفاده از Dynamic Island (جزیره پویا) است که اعلان‌ها را به‌زیبایی به نمایش می‌گذارد. البته باید بدانید که این قابلیت جذاب، تنها ویژگی جدید گوشی آیفون 14 پرو نیست و نسبت به نسخه‌های قبلی، قابلیت‌های دیگری نیز در این گوشی وجود دارد.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو
مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

بعد از معرفی و عرضه این اسمارت فون، بسیاری از افراد و متخصصان در تعجب هستند که آیا این گوشی را می‌توان بهترین گوشی موجود در بازار دانست یا خیر. برای پاسخ به این سؤال، بهتر است گوشی آیفون 14 پرو را با بهترین گوشی‌های سایر برندها مقایسه کنیم.

همان طور که در بالا توضیح دادیم، برند شیائومی یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی است که محصولات مقرون‌به‌صرفه و باکیفیتی عرضه می‌کند. گوشی شیائومی 12 پرو یکی از اسمارت فون‌های باکیفیت و کاربردی این برند است که یکی از پرچمداران شیائومی به شمار می‌رود. از همین رو قصد داریم به مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو بپردازیم.

مقایسه شیائومی 12 پرو با آیفون 14 پرو از نظر طراحی و ساخت

قطعاً هیچ مشکل و چالشی در طراحی و ساخت پرچمداران وجود ندارد و هر دوی این اسمارت فون‌ها طراحی زیبا و منحصربه‌فردی دارند. بااین‌حال، اگر به دنبال زیباترین گوشی با بهترین کیفیت هستید، در مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو به نظر می‌رسد که آیفون 14 پرو بهترین گزینه برای شماست.

این گوشی با استفاده از مواد درجه یک از جنس شیشه تولید شده است. این شیشه با استفاده از پوشش سرامیکی محافظت می‌شود و مقاومت بسیار بالایی دارد. جنس فولاد ضد زنگ بدنه آیفون 14 پرو این اطمینان را به شما می‌دهد یک گوشی کاملاً محکم و مقاوم در دست می‌گیرید.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

علاوه بر مقاومت بالای بدنه، ابعاد آن کوچک‌تر از شیائومی 12 پرو است و راحت‌تر در یک دست جا می‌شود. این گوشی با ابعاد 147.5×71.5×7.9 میلی‌متر و گوشی شیائومی 12پرو با ابعاد 163.6×74.6×8.2 میلی‌متر عرضه می‌شوند. از آنجا که آیفون 14 پرو نسبت به شیائومی 12 پرو ضخامت کمتری دارد، راحت‌تر در دست شما جا می‌شود و زیبایی خاصی دارد.

اگرچه ابعاد و بدنه آن‌ها تفاوت زیادی با یکدیگر دارند، اما وزن آن‌ها تنها 2 گرم متفاوت است و آیفون 14 پرو با وجود جمع‌وجورتر بودن، با وزن 206 گرم عرضه می‌شود. این در حالی است که گوشی شیائومی 12 پرو 204 گرم وزن دارد.

گوشی آیفون 14 پرو به همراه گواهی IP68 عرضه شده که می‌توانید مطمئن شوید تا عمق 6 متری هیچ آسیبی به آن وارد نخواهد شد. با ذکر این نکته که اگر گوشی شما داخل آب افتاد، بهتر است قبل از گذشت 30 دقیقه آن را خارج و خشک کنید.

بیشتر بخوانید:

با مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو مشاهده می‌کنیم که برخلاف آیفون 14 پرو، گوشی شیائومی 12 پرو ضد آب نیست. پنل پشتی این گوشی شیشه‌ای بوده و فریم آن از آلومینیوم کلاسیک ساخته شده است. این گوشی هم زیبایی خوبی دارد و همچنین می‌توانید به کیفیت آن اطمینان داشته باشید. بااین‌حال، از نظر مقاومت آن در برابر آب نمی‌تواند با گوشی آیفون رقابت کند.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

آیفون 14 پرو دارای دوربین سه‌گانه است که مانند سری 13 در سال گذشته، در ماژول مربعی شکل در گوشه بالا سمت چپ تعبیه شده‌اند و لوگوی محبوب اپل هم در وسط پنل پشتی دیده می‌شود. به‌طور مشابه، شیائومی 12 پرو هم سه دوربین دارد که دوربین اصلی آن با اندازه بزرگ‌تر در بالا و لنزهای دیگر با اندازه کوچک‌تر در پایین آن در یک ماژول مستطیل شکل دیده می‌شوند. لوگوی برند شیائومی هم با اندازه کوچکی در گوشه پایین و سمت چپ پنل پشتی حکاکی شده است.

همان طور که گفتیم، آیفون 14 پرو پیشرفت عظیمی از نظر داینامیک آیلند داشته است؛ البته، این قابلیت در گوشی‌های آیفون 14 و 14 پلاس وجود ندارد. دوربین سلفی گوشی شیائومی 12 پرو در بالا و وسط نمایشگر دیده می‌شود و حاشیه‌های بسیار کمی وجود دارند.

مقایسه iPhone 14 Pro با Xiaomi 12 Pro آیفون 14 پرو شیائومی 12 پرو
ابعاد 147.5×71.5×7.9 میلی‌متر 163.6×74.6×8.2 میلی‌متر
وزن 206 گرم 204 گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی و پشتی شیشه‌ای، فریم فولاد ضدزنگ پنل جلویی و پشتی شیشه‌ای، فریم آلومینیومی
سیم‌کارت
  • دو سیم‌کارته (نانوسیم و eSIM) یا دو سیم‌کارته eSIM (نسخه بین‌الملل)
  • دو سیم‌کارته eSIM با چندین شماره (نسخه آمریکا)
  • دو سیم‌کارته نانوسیم (نسخه چین)
دو سیم‌کارته (نانو سیم، (dual stand-by))
استاندارد IP68، مقاوم در برابر گردوغبار و آب (عمق 6 متری آب به مدت 30 دقیقه)
رنگ بندی مشکی، نقره‌ای، طلایی و بنفش تیره خاکستری، آبی، بنفش و سبز

مقایسه شیائومی 12 پرو با آیفون 14 پرو از نظر نمایشگر

از نظر نمایشگر، مبارزه سختی میان شیائومی 12 پرو و آیفون 14پرو وجود دارد. از نظر مشخصات هم این دو دستگاه شباهت زیادی به یکدیگر دارند. اما به نظر می‌رسد که کیفیت تصویر ارائه شده در این گوشی‌ها متفاوت باشد.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

گوشی آیفون 14 پرو دارای یک نمایشگر Super Retina XDR OLED به‌اندازه 6.1 اینچ است که با نرخ نوسازی 120 هرتز عرضه می‌شود. نمایشگر این گوشی با رزولوشن 1179 در 2556 پیکسل با پشتیبانی از Full HD + در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و به دلیل پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10، کیفیت تصاویر تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. همچنین میزان روشنایی نمایشگر این گوشی بسیار زیاد بوده و در فضای بیرون به 2000 نیت می‌رسد.

با بررسی مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو مشاهده می‌کنیم که شیائومی 12 پرو مجهز به نمایشگر 6.73 اینچی از نوع AMOLED است که می‌تواند یک میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد. وضوح تصاویر در این نمایشگر به‌اندازه 1440 در 3200 پیکسل در نظر گرفته می‌شود که از Quad HD + نیز پشتیبانی می‌کند. نرخ نوسازی تصویر در نمایشگر این گوشی هم مشابه آیفون 14 پرو به‌اندازه 120 هرتز است که از قابلیت‌های HDR10+ و Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، میزان روشنایی نمایشگر این گوشی کمتر از آیفون 14 پرو و به‌اندازه 1500 نیت در حالت حداکثری است. بااین‌حال، تراکم پیکسلی در گوشی شیائومی 12 پرو بیشتر و به‌اندازه 521 پیکسل در اینچ است؛ درحالی‌که تراکم پیکسلی در گوشی آیفون 14 پرو به 460 پیکسل در اینچ می‌رسد.

همان طور که در بخش طراحی هم گفتیم، گوشی آیفون 14 پرو با استفاده از پوشش سرامیکی محافظت می‌شود. این در حالی است که نمایشگر گوشی شیائومی 12پرو مانند سایر گوشی‌های اندرویدی، با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. می‌توان نتیجه گرفت که مقاومت نمایشگر گوشی آیفون 14 پرو بیشتر است.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

به دلیل وجود حاشیه کمتر در اطراف نمایشگر گوشی شیائومی 12 پرو، نسبت نمایشگر به بدنه در این اسمارت فون افزایش پیدا می‌کند و به 89.6 درصد می‌رسد. این در حالی است که نسبت نمایشگر به بدنه در آیفون 14 پرو و به‌اندازه 87 درصد است. با وجود همه این تفاوت‌ها، مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو نشان می‌دهد که هر دوی این گوشی‌ها دارای نمایشگر همیشه روشن هستند و این را می‌توان یک مزیت مشترک در نظر گرفت.

مقایسه شیائومی 12 پرو با آیفون 14 پرو آیفون 14 پرو شیائومی 12 پرو
نوع نمایشگر LTPO Super Retina XDR OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، نمایشگر همیشه روشن،‌ HDR10 و Dolby Vision، روشنایی 1000 نیت (Typ) و 2000 نیت (Peak) LTPO AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز،‌ HDR10+، Dolby Vision، روشنایی 1000 نیت (در حالت HBM)، نمایش یک میلیارد رنگ
سایز 6.1 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 87.0 درصد 6.73 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 89.6 درصد
رزولوشن 1179×2556 پیکسل، نسبت تصویر 19.5:9، تراکم پیکسل 460 ppi 1440×3200 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 521 ppi
محافظ پوشش سرامیکی (Ceramic Shield) کورنینگ گوریلا گلس Victus

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه iPhone 14 Pro با Xiaomi 12 Pro از نظر دوربین

به دلیل بهینه‌سازی نرم‌افزار و وجود حسگرهای شگفت‌انگیز، دوربین‌های گوشی آیفون 14 پرو می‌توانند عکس‌های جذاب با کیفیت بهتری ارائه دهند. همان طور که در بخش طراحی هم گفتیم، این گوشی دارای سه دوربین است که یک سنسور تشخیص عمق تصویر هم با اندازه کوچک‌تری در کنار آن‌ها تعبیه شده است. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی بوده که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

علاوه بر این دوربین‌ها، با بررسی مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو متوجه می‌شویم که یک لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید به همراه سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی هم در ماژول دوربین‌ها قرار گرفته‌اند. این در حالی است که دوربین اصلی گوشی شیائومی 12 پرو دارای یک سنسور 50 مگاپیکسلی است که کیفیت بسیار خوبی برای عکاسی روزمره دارد. بااین‌حال، ما همچنان معتقد هستیم که دوربین گوشی آیفون 14 پرو کیفیت بهتری دارد. اما دوربین شیائومی هم کیفیت خوبی دارد و برای استفاده روزمره عالی است.

گوشی آیفون 14 پرو به شما این امکان را  می‌دهد که به کمک آن در شرایط نوری نامناسب هم عکس‌های باکیفیتی بگیرید. دوربین اصلی این گوشی از قابلیت‌های فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوال پیکسل به همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر sensor-shift پشتیبانی می‌کند.

همچنین سنسور تله فوتو 77 میلی‌متری این اسمارت فون از قابلیت زوم 3 برابری پشتیبانی می‌کند که توانایی ضبط عکس 12 مگاپیکسلی را دارد. با استفاده از این اسمارت فون، می‌توانید ویدیوهای 4K را با سرعت‌های مختلفی ذخیره کنید. متأسفانه این گوشی قابلیت ضبط ویدیوی 8K را ندارد. همچنین با استفاده از قابلیت ProRes و حالت سینماتیک، می‌توانید تا حد زیادی در فیلم‌برداری با گوشی موبایل پیشرفت کنید.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

هر سه لنزهای واید، اولترا واید و تله فوتو در گوشی شیائومی 12پرو دارای سنسورهای 50 مگاپیکسلی هستند که سنسور تله فوتو قابلیت زوم دو برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو نشان می‌دهد که برخلاف آیفون 14 پرو، گوشی شیائومی 12 پرو قابلیت ضبط ویدئو 8K را با سرعت 24 فریم در ثانیه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز به همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند و کیفیت فوق‌العاده بالایی دارد. نکته جالب‌توجه این است که با استفاده از دوربین سلفی این گوشی می‌توانید ویدیوهای 4K را نیز با سرعت‌های مختلفی ذخیره کنید و از حالت سینماتیک آن لذت ببرید.

این در حالی است که گوشی شیائومی 12 پرو دارای سنسور واید 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.5 است که امکان ضبط ویدیویی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه را در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌طورکلی، اگرچه دوربین هر دو گوشی برای کاربران مناسب است، اما به نظر می‌رسد دوربین گوشی آیفون 14 پرو برای افراد حرفه‌ای بهتر است.

مقایسه شیائومی 12 پرو با آیفون 14 پرو آیفون 14 پرو شیائومی 12 پرو
تنظیمات دوربین
  • 48 مگاپیکسل، لنز واید 24 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوال پیکسل، لرزشگیر اپتیکال تصویر sensor-shift، 1.28/1 اینچ سایز سنسور، 1.22 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.8
  • 12 مگاپیکسل، لنز تله فوتو 77 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر و زوم سه برابری، 3.5/1 اینچ سایز سنسور، دیافراگم f/2.8
  • 12 مگاپیکسل، لنز اولترا واید 13 میلی‌متری با پوشش 120 درجه، فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوال پیکسل، 2.55/1 اینچ سایز سنسور، 1.4 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
  • سنسور تشخیص عمق تصویر
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید 24 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوال پیکسل، 1.28/1 اینچ سایز سنسور، 1.22 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.9
  • 50 مگاپیکسل، لنز اولتراواید با پوشش 115 درجه، دیافراگم f/2.2
  • 50 مگاپیکسل تله فوتو 48 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، زوم دو برابری، دیافراگم f/1.9

 

قابلیت‌ها فلاش LED دوگانه، پانوراما، HDR فلاش دوگانه LED، پانوراما، HDR
ویدیو ضبط ویدیوی 4K با سرعت 24، 25، 30 و 60 فریم در ثانیه، ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 25، 30، 60، 120 و 240 فریم در ثانیه، 10-bit HDR، دالبی ویژن HDR (تا سقف 60 فریم در ثانیه)، ProRes، حالت سینماتیک (4K با سرعت 24 و 30 فریم در ثانیه)، ضبط ویدیو با اسپیکرهای استریو ضبط ویدیوی 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه (با HDR)، ضبط ویدیوی 4k با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه (با HDR10+)، ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30، 120، 240 و 960 فریم در ثانیه، ضبط ویدیوی 720 پیکسل با سرعت 1920 فریم در ثانیه
دوربین سلفی 12 مگاپیکسل، لنز واید 23 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، 3.6/1 اینچ سایز سنسور، دیافراگم f/1.9 32 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.5
قابلیت‌ها HDR و حالت سینماتیک (ویدیو 4K با سرعت 24 و 30 فریم در ثانیه) HDR، پانوراما
ویدیو ضبط ویدیوی 4K با سرعت 24، 25، 30 و 60 فریم در ثانیه، ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 25، 30، 60 و 120 فریم در ثانیه، لرزشگیر الکترونیکی تصویر – ژیروسکوپی ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه، ضبط ویدیوی 720 پیکسل با سرعت 120 فریم در ثانیه (با HDR10+)

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو از نظر باتری

نکته جالب‌توجه درباره باتری این گوشی‌ها این است که شیائومی 12 پرو باتری بزرگ‌تری دارند و به همین دلیل هم ظرفیت آن بیشتر است. این گوشی دارای یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4600 میلی‌آمپر ساعت است که از شارژ بی‌سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت شارژ معکوس هم در باتری این گوشی وجود دارد.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

این در حالی است که اپل یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3200 میلی‌آمپر ساعت در گوشی آیفون 14 پرو تعبیه کرده است که از شارژ بی سیم 7.5 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. برخلاف شیائومی 12 پرو، آیفون 14 پرو از قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی نمی‌کند.

ازآنجاکه ظرفیت باتری گوشی شیائومی 12 پرو بیشتر از آیفون 14 پرو است، شاید برخی از افراد گمان کنند که عملکرد آن نیز بهتر است؛ درحالی‌که اصلاً این‌طور نیست و به دلیل پردازنده و نرم‌افزار قدرتمند آیفون 14 پرو، همین باتری 3200 میلی‌آمپری عملکرد خیلی بهتری نسبت به باتری 4600 میلی‌آمپری شیائومی دارد.

برای مثال، گوشی آیفون 14 پرو برای وب‌گردی می‌تواند به‌اندازه  12 ساعت و 35 دقیقه دوام بیاورد. این در حالی است که همین کار با گوشی شیائومی 12 پرو تنها به مدت 8 ساعت و 48 دقیقه انجام می‌شود. برای تماشای ویدیو، گوشی آیفون 14 پرو تقریباً 15 ساعت و 45 دقیقه دوام دارد و شیائومی 12 پرو تنها به 10 ساعت و 4 دقیقه دوام می‌آورد. مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو نشان می‌دهد که باتری این گوشی‌ها برای بازی‌های ویدیویی نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند.

پس اگر می‌خواهید از این اسمارت فون‌ها برای گیمینگ استفاده کنید، باید بدانید که برای این کار، آیفون 14 پرو می‌تواند به مدت 6 ساعت و 3 دقیقه شارژ را در خود نگه دارد. این در حالی است که در صورت استفاده از شیائومی 12 پرو برای گیمینگ، تنها به مدت 4 ساعت و 53 دقیقه شارژ را در خود نگه می‌دارد. به‌طور‌کلی، عمر کلی باتری گوشی آیفون 14 پرو به 120 ساعت می‌رسد که این موضوع برای گوشی شیائومی 12 پرو تنها 89 ساعت است.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

برخلاف عمر باتری فوق‌العاده آیفون 14 پرو، سرعت شارژ آن نسبت به شیائومی 12 پرو کمتر است و برای شارژ کردن آن نیاز به زمان بیشتری دارید. باتری این گوشی از شارژ سریع 23 وات پشتیبانی می‌کند که طبق ادعای شرکت اپل، در مدت‌زمان 30 دقیقه تنها 50 درصد شارژ می‌شود. برای رساندن این گوشی به 100 درصد شارژ کامل، تقریباً به یک ساعت و 41 دقیقه زمان نیاز دارید.

این در حالی است که گوشی شیائومی 12 از قابلیت فوق‌العاده شارژ سریع 120 وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در زمان بسیار کمتری به شارژ کامل برسد. طبق ادعای شیائومی، این گوشی در مدت‌زمان تنها 8 دقیقه به 50 درصد شارژ می‌رسد و برای رساندن آن به 100 درصد شارژ کامل، نیاز به زمان تقریبی 21 دقیقه دارید. برای مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو از نظر باتری، باید در ابتدا توجه داشته باشید که عمر باتری برای شما مهم است یا مدت‌زمان شارژ شدن آن.

مقایسه شیائومی 12 پرو با آیفون 14 پرو آیفون 14 پرو شیائومی 12 پرو
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعت باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعت
سیستم شارژ
  • شارژ سریع، 50 درصد در 30 دقیقه (به گفته کمپانی)
  • پشتیبانی از USB Power Delivery 2.0
  • شارژ سریع بی‌سیم 15 واتی MagSafe
  • شارژ بی‌سیم 7.5 واتی Qi
  • شارژ سریع 120 وات، 100 درصد در 21 دقیقه (به گفته کمپانی)
  • پشتیبانی از شارژ سریع بی‌سیم 50 وات (100 درصد در 42 دقیقه)، شارژ معکوس بی‌سیم 10 وات
  • پشتیبانی از Power Delivery 3.0 و +Quick Charge 4

مقایسه شیائومی 12 پرو با آیفون 14 پرو از نظر عملکرد

امسال اپل تصمیم گرفته که تراشه‌های مختلفی با نسخه‌های متنوع خود روانه بازار کند. برخلاف گوشی‌های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس که تراشه قدیمی‌تری مشابه آیفون ۱۳ پرو مکس را دارند اپل در گوشی آیفون 14 پرو با آیفون 14 پرومکس تراشه قدرتمندتر و جدیدتر Apple A16 Bionic را بکار برده است که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند شش هسته‌ای است که شامل حدود دو هسته قدرتمند 3.46 گیگاهرتزی Everest و چهار هسته 2.02 گیگاهرتزی Sawtooth می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این اسمارت فون هم بر عهده Apple GPU است که عملکرد خوبی دارد.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو نشان می‌دهد که گوشی شیائومی 12 پرو به تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز شده است. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده که شامل یک هسته قدرتمند 3 گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته 2.5 گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A510 می‌شود. Adreno 730 هم مسئول پردازش گرافیکی گوشی شیائومی 12پرو است.

بیشتر بخوانید:

به‌طورکلی، عملکرد هر دو پردازنده بسیار خوب است و می‌توانید از آن‌ها برای انواع بازی‌های سنگین ویدیویی استفاده کنید؛ با توجه به این نکته که پردازنده گوشی آیفون 14 پرو قدرت بیشتری دارد. البته پردازنده گوشی شیائومی 12 پرو هم در میان گوشی‌های اندرویدی عملکرد بسیار خوبی دارد.

تفاوت دیگری که میان گوشی های شیائومی 12 پرو با آیفون 14 پرو وجود دارد، در حافظه رم آن‌هاست. گوشی آیفون 14 پرو تنها با یک نسخه رم 6 گیگابایتی عرضه می‌شود. این در حالی است که شما می‌توانید گوشی شیائومی 12 پرو را با نسخه‌های رم 8 و 12 گیگابایت خریداری کنید که این موضوع به نیاز و بودجه شما بستگی دارد.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

گوشی شیائومی 12 پرو با دو نسخه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار می‌شود. نوع حافظه این گوشی هم UFS 3.1 است که عملکرد فوق‌العاده خوبی نسبت به سایر گوشی‌های اندروید موجود در بازار دارد.

با بررسی مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو متوجه می‌شویم که گوشی آیفون 14 پرو علاوه بر حافظه 128 و 256 گیگابایتی، با حافظه 512 گیگابایت و یک ترابایتی هم در اختیار شما قرار می‌گیرد. بدین ترتیب، با خریدن نسخه یک ترابایتی می‌توانید تمام فایل‌ها و برنامه‌های موردنیاز خود را روی گوشی داشته باشید و هیچ مشکلی از بابت حافظه نخواهید داشت. ازآنجاکه هیچ یک از این گوشی‌ها قابلیت درگاه حافظه پشتیبانی نمی‌کنند، هنگام خرید توجه بیشتری به نسخه حافظه داخلی آن‌ها داشته باشید.

همان طور که انتظار می‌رود، گوشی آیفون 14 پرو به سیستم‌عامل iOS 16 مجهز شده است و برنامه‌های مختلفی در این نرم‌افزار دیده می‌شوند. یکی از بهترین و جذاب‌ترین قابلیت‌های جدید آیفون 14 پرو، قابلیت SOS Emergency است. اگر تصادف شدیدی داشته باشید، این قابلیت گوشی کمک می‌کند که تصادف را تشخیص داده و با خدمات اورژانس و یا مخاطبان اضطراری تماس حاصل کند و آن‌ها را از این قضیه باخبر سازد.

علاوه بر این، قابلیت ارتباط ماهواره‌ای نیز در گوشی آیفون 14 پرو وجود دارد به شما کمک می‌کند در صورت نداشتن آنتن گوشی، با سایر افراد از طریق ارتباط ماهواره‌ای پیام متنی ردوبدل کنید. توجه داشته باشید که پیام‌های شما باید ساده و کوتاه باشد.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

این در حالی است که گوشی شیائومی 12 پرو دارای سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 است. این گوشی هم ویجت‌ها و برنامه‌های منحصربه‌فرد در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همه چیز به خود شما بستگی دارد که با سیستم‌عامل iOS راحت‌تر کنار می‌آیید یا اندروید.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو آیفون 14 پرو شیائومی 12 پرو
سیستم عامل iOS 16 قابل ارتقا به iOS 16.0.2
  • اندروید 12
  • MIUI 13
تراشه Apple A16 Bionic (4 نانومتری) کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 (4 نانومتری)
CPU
  • شش هسته‌ای
  • 2×3.46 GHz Everest
  • 4×2.02 GHz Sawtooth
  • هشت هسته‌ای
  • 1×3.00 GHz Cortex-X2
  • 3×2.50 GHz Cortex-A710
  • 4×1.80 GHz Cortex-A510
GPU Apple GPU (گرافیک 5 هسته‌‌ای) Adreno 730
درگاه حافظه ندارد ندارد
حافظه داخلی
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 6 با حافظه 256 گیگابایتی
  • رم 6 با حافظه 512 گیگابایتی
  • رم 6 با حافظه 1 ترابایتی
  • نوع حافظه NVMe
  • رم 8 با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایتی
  • رم 12 با حافظه 256 گیگابایتی
  • نوع حافظه UFS 3.1

مقایسه iPhone 14 Pro با Xiaomi 12 Pro از نظر کیفیت صدا

گوشی‌های آیفون 14 پرو و شیائومی 12 پرو کیفیت صدای فوق‌العاده خوبی دارند و می‌توانید هنگام تماشای فیلم و سریال و یا استفاده از آن‌ها برای بازی‌های ویدیویی، بهترین کیفیت صدا را داشته باشید. این گوشی‌ها دارای اسپیکرهای استریو هستند و از قابلیت دDolby Atmos پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

البته توجه داشته باشید که هیچ‌یک از این اسمارت فون‌ها از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کنند. به همین دلیل هم برای استفاده از هندزفری، باید از طریق بلوتوث اقدام کنید و امکان اتصال هندزفری سیمی را نخواهید داشت. این قابلیت در اغلب گوشی‌های مدرن و پیشرفته وجود ندارد.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو آیفون 14 پرو شیائومی 12 پرو
اسپیکر اسپیکر استریو اسپیکر استریو
جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد ندارد
ویژگی‌ها
  • صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز
  • کیفیت صدا توسط Harman Kardon

مقایسه شیائومی 12 پرو با آیفون 14 پرو از نظر شبکه و قابلیت اتصال

هر دو گوشی‌های آیفون 14 پرو و شیائومی 12 پرو از قابلیت اینترنت سریع 5G پشتیبانی می‌کنند. گوشی آیفون 14 پرو از قابلیت eSIM پشتیبانی می‌کند که این ویژگی در گوشی شیائومی 12پرو وجود ندارد. همچنین نسخه بلوتوث گوشی آیفون 14 پرو هم جدیدتر و نسخه 5.3 است.

گوشی شیائومی 12 پرو دارای USB Type-C است که در گوشی‌های اندروید جدید وجود دارد. این USB از قابلیت OTG نیز پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آن می‌‌توانید فایل‌های خود را به لپ‌تاپ انتقال دهید. علاوه بر این موارد، گوشی شیائومی 12 پرو از قابلیت جذاب اینفرارد نیز پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید از گوشی به‌عنوان ریموت استفاده کنید. این در حالی است که این قابلیت در گوشی‌های آیفون 14 پرو وجود ندارد.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو آیفون 14 پرو شیائومی 12 پرو
تکنولوژی شبکه GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
سنسورها حسگر تشخیص چهره سه‌بعدی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج هوا اسکنر اثرانگشت (نوری) در زیر نمایشگر گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشارسنج، طیف رنگی، حسگر مجازی مجاورت
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax ، دو بانده، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6 یا 6e (بسته به بازار)، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث نسخه 5.3، A2DP، LE 5.2، A2DP، LE
GPS بله، باA-GPS دو بانده ، GLONASS، GALILEO، BDS، QZSS بله، با  A-GPS تا سه بانده، GLONASS (1), BDS (3), GALILEO (2), QZSS (2), NavIC
NFC دارد دارد (بسته بازار/ منطقه عرضه)
رادیو ندارد ندارد
USB Lightning, USB 2.0 USB Type-C 2.0

پشتیبانی از  OTG

اینفرارد ندارد دارد

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه iPhone 14 Pro با Xiaomi 12 Pro از نظر قیمت و تاریخ عرضه

همان طور که در ابتدای این مقاله هم توضیح دهیم، گوشی آیفون 14 پرو در تاریخ 7 سپتامبر 2022 معرفی و 16 همان ماه هم روانه بازار شد و در اختیار کاربران قرار گرفت. همچنین گوشی شیائومی 12 پرو تقریباً یک سال قبل و در دسامبر 2021 معرفی و همان ماه هم روانه بازار شد.

مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو
مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو

همان طور که می‌دانید، گوشی‌های آیفون14 قیمت بسیار زیادی دارند و نسبت به سایر گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار، با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند. همچنین مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو نشان می‌دهد که قیمت نسخه‌های متنوع رم و حافظه داخلی هر گوشی با نسخه دیگری متفاوت است. قیمت گوشی آیفون 14 پرو برای نسخه استاندارد، یعنی نسخه 128 گیگابایتی آن از 999 دلار شروع می‌شود.

قیمت این اسمارت فون برای نسخه‌های 256، 512 گیگابایتی و همچنین 1 ترابایتی به ترتیب 1099، 1299 و 1499 دلار است و به فروش می‌رسد. این در حالی است که گوشی شیائومی 12پرو با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری به فروش می‌رسد و قیمت نسخه 128 گیگابایتی رم 8 آن تقریباً 707 دلار است.

مقایسه iPhone 14 Pro با Xiaomi 12 Pro آیفون 14 پرو شیائومی 12 پرو
تاریخ معرفی 7 سپتامبر 2022 28 دسامبر 2021
تاریخ عرضه 16 سپتامبر 2022 31 دسامبر 2021
قیمت جهانی حدود 999 دلار حدود 770 دلار

 

سخن نهایی

گوشی‌های شیائومی 12 پرو و آیفون 14 پرو دو مورد از پرچمداران برندهای اپل و شیائومی محسوب می‌شوند که طرفداران بسیار زیادی دارند. این گوشی‌ها قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهند و می‌توانند از آن‌ها برای کارهای متنوعی استفاده کنند.

ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی مقایسه آیفون 14 پرو با شیائومی 12 پرو پرداختیم و این گوشی‌ها را به تفصیل با یکدیگر مقایسه کردیم. اگر شما هم قصد خرید یکی از این اسمارت فون‌های پرچمدار را دارید، خواندن مقاله بالا به شما کمک می‌کند که انتخاب درستی داشته باشید.

سؤالات متداول

گوشی آیفون 14 پرو بهتر است یا شیائومی 12 پرو؟

هر یک از این گوشی‌ها قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید. برای این‌که بتوانید خرید مناسبی داشته باشید، باید در ابتدا نیاز و سپس هزینه خود را تعیین نمایید. اگر به دنبال یک گوشی فوق‌العاده باکیفیت هستید و از نظر هزینه مشکلی ندارید، گوشی آیفون 14 پرو قطعاً بهترین انتخاب است. اما در صورتی که توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین برای خرید گوشی آیفون 14 پرو را ندارید، گوشی شیائومی 12 پرو با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری برای شما تولید شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر