;
coinex

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

امروزه مقایسه بهترین گوشی های هر برند برای کاربران خوشایند است. امروز قصد داریم به مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا بپردازیم.

هفته گذشته شاهد رونمایی از خانواده پرو آیفون 13 بودیم. یک گوشی پرچمدار و درجه یک که نسبت به نسخه پیشین خود تغییرات خوبی را تجربه کرده بود. امروز قصد داریم به مقایسه و بررسی دو پرچمدار اپل و شیائومی بپردازیم. بنابراین با مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا همراه ما باشید.

پرچمداران شیائومی همچون میان رده هایش در عین حالی که از مشخصات فنی رضایت بخشی برخوردار اند، قیمت مناسبی هم دارند. این چیزی است که در مورد آیفون 13 و دیگر محصولات اپل چندان صدق نمی‌کند.

اصولا مقایسه کردن همواره باعث می‌شود که کاربرانی که در خرید و انتخابشان مردد هستند، اطمینان یابند که کدام گوشی بهتر نیازهایشان را مرتفع می‌کند. پس ما در تکراتو همراه شما هستیم تا با مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا دید جامعی به شما بدهیم. با ما همراه باشید.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

اپل این روزها در حال ثبت سفارشات مشتریان و طرفداران خانواده آیفون ها، علی الخصوص آیفون 13 است و زمان عرضه جهانی این محصول بسیار نزدیک است. شیائومی هم مدتی پیش از پرچمدار گران قیمت خود تحت عنوان می 11 اولترا از سری خانواده می رونمایی به عمل آورد.

نسبت به آیفون 12 پرو مکس، آیفون جدید سرشار از قابلیت های جدید به خصوص در قسمت نمایشگر و سخت افزار است. پشتیبانی از صفحه نمایش 120 هرتزی متغیر و تراشه A15 بایونیک قدرتمند از جمله مشخصات جدید آیفون 13 هستند.

شیائومی می 11 اولترا نیز با بهره مندی از دوربینی بی‌رقیب و فوق العاده قدرتمند، تراشه اسنپدراگون 888 و باتری قوی در صدر پرچمداران بازار گوشی های هوشمند است و رقابت این گوشی با آیفون 13 پرو مکس جذاب خواهد بود.

سوالی که پیش می‌آید این است که آیفون 13 پرو مکس بهتر است یا شیائومی می 11 اولترا؟ یا به عبارتی دقیق تر سوال اکثر کاربرانی که میان انتخاب این دو گوشی مانده اند این است که آیفون 13 پرو مکس بخریم یا شیائومی می 11 اولترا؟ در ادامه با مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا همراه ما باشید تا به سوالات بالا پاسخی درخور بدهیم.

بیشتر خوانید:

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

طراحی و ساخت: آیفون 13 پرو مکس بهتر است یا شیائومی می 11 اولترا

اپل در بخش طراحی آیفون ها همیشه بهترین خودش را به نمایش گذاشته و از آن طرف نیز شیائومی در این قسمت کم کاری نکرده است و شیائومی می 11 اولترا را درخور یک پرچمدار گران قیمت طراحی نموده است. باید دید که اپل آیفون 13 پرو مکس بهتر است یا شیائومی می 11 اولترا!

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

اولین تغییر ظاهری که آیفون 13 پرو مکس خواهد داشت، کوچک شدن ناچ قطره ای آن است که در سری قبلی این گوشی نسبت به رقبایش بزرگ بود و نکته منفی به حساب می‌آمد. با نمایشگر بزرگ عضو پرو مکس دیگر این بریدگی سیاه رنگ خیلی کمتر به چشم می‌آید.

کادر مربعی شکلی که ماژول های سه گانه را در خود جای داده است نیز بزرگ تر شده و علت این امر، بهبود و ارتقایی است که کوپرتینویی ها در قسمت لنزهای این گوشی داده‌اند. این بزرگ شدن در قیاس با آیفون 12 پرو مکس به وضوح نمایان است و البته باید گفت که برجسته سازی لنزها ممکن است توی ذوق کاربران بزند.

پنل پشتی مثل قبل از جنس شیشیه مات است و فریم های اطراف گوشی از استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند. طراحی براق و درخشان این عضو جلوه زیبایی به آیفون 13 پرو مکس بخشیده است.

ابعاد این گوشی 160.8 در 78.1 در 7.7 میلی‌متر است و با وزن 240 گرمی عرضه خواهد شد. کاربران نسبت به وزن زیاد این گوشی اعتراض هایی داشته‌اند و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم باید این نکته را گوشزد کنیم که اگر دست های کوچکی دارید یا برای مدت طولانی قادر به استفاده از گوشی بزرگ نیستید بهتر است فکر یک دستی کار کردن با آن را از ذهنتان بیرون کنید.

پنل پشتی و قاب جلویی گوشی از جنس شیشه گوریلا گلس درست شده است و همان‌طور که گفتیم فریم ها از جنس استیل ضد زنگ اند. آیفون 13 پرو مکس مجهز به گواهی IP68 است که به گوشی امکان این را می‌دهد تا 30 دقیقه در عمق 6 متری دوام بیاورد. مثل تمام گوشی های هوشمند از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کند.

رنگ بندی این نسل از آیفون مشکی، نقره ای، آبی روشن و طلایی است. محافظ صفحه نمایش این گوشی شیشه ای سرامیکی است که از گوشی در برابر خش محافظت می‌کند. همچنین پوشش اولفوبیک بازتاب نور را کم می‌کند و لکه دست را تا حدود زیادی نشان نمی‌دهد.

آیفون 13 پرو مکس مسلما نسبت به دیگر اعضای خانواده بزرگ تر و سنگین تر است و از نمایشگری 6.7 اینچی بهره می‌برد. در این عضو گران قیمت خبری از جک 3.5 میلی متری هدفون نیست و اسپیکر استریو نیز در فریم پایینی تعبیه شده است.

آیفون 13 پرومکس شیائومی می 11 اولترا
ابعاد 160.8 در 78.1 در 7.7 میلی متر 164.3 در 74.6 در 8.4 میلی متر
وزن 240 گرم 234 گرم
صدای استریو دارد دارد

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

در طراحی می 11 اولترا باید بگوییم اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، ماژول های برجسته دوربین است. یک کادر بزرگ که سه دوربین را در خود جای داده است.

دو تا از این دوربین ها اپتیکال اند و یک دوربین هم برای تله فوتو. در نسل قبلی این گوشی شاهد چهار ماژول عمود بودیم که تا نیمه های پنل پشتی کشیده شده بودند و اکنون می 11 اولترا طراحی زیباتری دارد.

در پنل پشتی فلاش ال ای دی به همراه یک نمایشگر اُولد کوچک نیز به چشم می‌خورد. جنس قاب پشتی سرامیک براق است و دو رنگ سیاه و سفید دارد. این گوشی از گواهی مقاومت IP68 نیز برخوردار است.

رنگ مشکی این گوشی به علت براق بودن پنل پشتی مستعد جذب اثر انگشت و لکه است. سازندگان این گوشی برای حفاظت از نمایشگر از شیشه گوریلا گلس ویکتوس استفاده کرده اند. نمایشگر آمولد می 11 اولترا حامل سنسور اثر انگشت اپتیکال است که زیر آن تعبیه شده است.

دقت و سرعت این حسگر بسیار قابل قبول است. فریم دور تا دور گوشی آلومینیومی است و گوشه های آن برای محافظت از ضربه دیدن برجسته شده است. در فریم پایینی شاهد وجود پورت شارژ یو اس بی C و اسلات سیمکارت هستیم و در فریم بالایی نیز بلندگوی دوم و میکروفون قرار دارد.

ابعاد این گوشی 164.3 در 74.6 در 8.4 میلی متر است و وزنی حدود 234 گرم دارد. بنابراین اندکی از رقیب سامسونگی خود سنگین تر به نظر می‌رسد.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه مشخصات Iphone 13 Pro Max و Xiaomi Mi 11 Ultra

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A5

نمایشگر: آیفون 13 پرو مکس بهتر است یا شیائومی می 11 اولترا

در ادامه مقایسه آیفون 13 پرومکس با شیائومی می 11 اولترا به نمایشگر این دو گوشی می رسیم. صفحه نمایش آیفون 13 پرو مکس از پنل سوپر رتینا اُولد ساخته شده است.

این صفحه 6.7 اینچی حدود 87.8 درصد از پنل جلویی را پوشش داده است و کیفیت تصویر 2778 در 1284 پیکسلی را با تراکم 457 پیکسل در هر اینچ ارائه می کند.

از مهمترین قسمت های صفحه نمایش آیفون 13 پرو مکس نرخ نوسازی آن است. اپل در سری آیفون 12 خود قرار بود از رفرش ریت 120 هرتزی استفاده کند اما در دقایق آخر مشخص شد که به همان نرخ های قبلی اکتفا کرده است.

امسال اما کوپرتینویی ها در برابر درخواست های کاربران کوتاه آمده اند و در سری جدید آیفون 13 از صفحه نمایشی با نرخ تازه سازی 120 هرتزی بهره جسته اند.

از جمله قابلیت های این صفحه نمایش این است که نرخ نوسازی را بسته به فعالیتی که می کنید از 10 هرتز تا 120 هرتز تنظیم می کند. این اقدام یاعث می شود در میزان مصرف باتری گوشی صرفه جویی شود.

نرخ تازه سازی بالا در گوشی های پرچمدار همیشه برای کاربران جذاب بوده است زیرا با همگام سازی این نرخ با سخت افزار و نرم افزار شاهد محیطی منحصر به فرد خواهیم بود.

روشنایی 1000 نیتی این دستگاه باعث می شود که زیر نور مستقیم آفتاب مشکلی در میزان خوانایی به وجود نیاید. این عدد در سری قبلی 800 نیت بود و در آیفون 13 پیشرفت قابل توجهی محسوب می شود.

از دیگر قابلیت های آیفون 13 پرو مکس در بخش نمایشگر می توان به دالبی ویژن و اچ دی آر 10 اشاره کرد که در کنار ویژگی true tone نمایشگر فوق جذابی را در اختیار کاربر می گذارد.

به کمک قابلیت true tone میزان خستگی چشم و مغز کاهش می یابد و می توانید تا مدت های طولانی بدون آزار چشم از گوشی هوشمندتان استفاده کنید. در کل بخش نمایشگر نسبت به قبل پیشرفت چندانی نداشته و باید از نرخ تازه سازی 120هرتز به عنوان مهمترین تغییر یاد کرد.

آیفون 13 پرومکس شیائومی می 11 اولترا
نوع نمایشگر Super Retina XDR OLED AMOLED
سایز 6.7 اینچ 6.81 اینچ
کیفیت تصویر 2778 در 1284 پیکسل 3200 در 1440 پیکسل
تراکم پیکسلی 457 در هر اینچ 515 در هر اینچ

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

گوشی سامسونگ گلکسی A72 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

و اما شیائومی می 11 اولترا صاحب یک صفحه نمایش 6.81 اینچی است. نوع پنل این گوشی آمولد است و یکی از نمایشگرهای خوب بازار است. نمایشگر پرچمدار شیائومی قابلیت های منحصر به فردی همچون کوالیتی تصویر بالا، نرخ تازه سازی بالا و دقت رنگ خوبی دارد و به سختی می توان از آن ایراد گرفت.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا / آیفون 13 پرو مکس بهتر است یا شیائومی می 11 اولترا

این صفحه نمایش از قابلیت محبوب اچ دی آر نیز پشتیبانی می کند. کیفیت تصویری که می 11 اولترا ارائه می نماید، 3200 در 1440 است که به لحاظ عددی با اس 21 اولترا برابری می کند. نسبت تصویر این گوشی 20:9 است و در این بخش هم با پرچمدار سامسونگ مساوی است.

نرخ نوسازی می 11 اولترا متغیر است و در روی دو حالت بالا و استاندارد در نوسان است. زمانی که روی حالت استاندارد قرار گیرد، شاهد نرخ 60 هرتزی هستیم و اگر نرخ بالا انتخاب شود، نرخ 120 هرتزی فعال می شود.

این حالت بسته فعالیتی است که کاربر دارد و با هر نوع فعالیتی تغییر می یابد. در کل شیائومی می 11 اولترا در حالات مختلف و به تناسب میزان و نوع فعالیت کاربر، می تواند نرخ های 30، 60، 90 و 120 هرتز را تجربه کند.

نرخ حساسیت لمسی این گوشی 480 هرتز است و نشان می دهد که صفحه نمایش تاخیر زمانی بسیار پایینی دارد. شما زمانی به حالت رفرش ریت 120 هرتزی دست می یابید که صفحه نمایش را لمس کنید و الا گوشی برای صرفه جویی بیشتر به طور خودکار روی حالات کم صرف بر می گردد.

از دیگر ویژگی های مهم می 11 اولترا پشتیبانی از حالت دالبی ویژن و نمایش 1.07 میلیارد رنگ است که کیفیت تصاویر را بالا می برد. سازندگان چینی این گوشی مدعی اند که حداکثر روشنایی می 11 اولترا 1700 نیت است که نسبت به رقیب خود اس 21 اولترا عدد قابل توجهی است.

اعداد و ارقام مربوط به روشنایی این گوشی نشان می دهند که حداکثر روشنایی زیر نور آفتاب 943 نیت است و این یعنی هیچ گونه مشکلی در خوانایی زیر نور خورشید نخواهید داشت. این گوشی از یک جفت اسپیکر استریو با کیفیت برخوردار است و سیستم صوتی هارمن-کاردون را ارائه می دهد.

دوربین: مقایسه مشخصات Iphone 13 Pro Max و Xiaomi Mi 11 Ultra

لنز عریض آیفون 13 پرو مکس، 12 مگاپیکسل است که گشودگی دیافراگم 1.5 دارد. این سنسور از فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز برخوردار است و از فناوری لرزشگیر تصویر سنسورشیفت بهره می برد. چنین قابلیتی همان طور که قبلا گفته شد باعث می شود تصاویر بهتر و دقیق تر به ثبت رسد.

لنز فوق عریض این گوشی نیز 12 مگاپیکسلی است که با زاویه 120 درجه ای از نسبت کانونی 1.8 برخوردار است. این دوربین نیز از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند و از اسکنر تشخیص عمق TOF 3D LIDAR بهره می جوید.

در کنار این دو لنز شاهد یک دوربین تله فوتو هم خواهیم بود. این لنز نیز 12 مگاپیکسل است و هم از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز و هم لرزشگیر اپتیکال تصویر استفاده می کند. زوم اپتیکال 3 برابری نیز منجر به بززرگنمایی های جذابی می شود.

تمام پیشرفت های این بخش منجر به ثبت تصاویر با جزئیات و وضوحی به خصوص در تاریکی شب می شود. دوربین سلفی هم تغییرات اندکی داشته است. لنز 23 میلی متری عریض دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 مجهز به قابلیت سنسور بایومتریک تشخیص عمق است.

نوع دوربین آیفون 13 پرومکس شیائومی می 11 اولترا
دوربین عریض 12 مگاپیکسل 50 مگاپیکسل
دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل 48 مگاپیکسل
دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسل 48 مگاپیکسل
دوربین سلفی 12 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A52 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

شیائومی می 11 اولترا دارای پیشرفته ترین و بزرگ ترین دوربینی است که تا کنون در گوشی های هوشمند به کار رفته است. سه ماژول در پنل پشتی جا خوش کرده اند که بزرگترین لنز از آنِ دوربین اصلی است و بزرگترین سنسور موجود بازار را در اختیار دارد.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

کیفیت دوربین اصلی 50 مگاپیکسل است و از گشودگی دیافراگم 2 بهره مند است. لنز آن 24 میلی متر است و مجهز به فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر است.

لنز فوق عریض می 11 اولترا نیز 48 مگاپیکسل و نسبت کانونی آن 2.2 است. اندازه این لنز 12 میلی متر است و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می کند.

آخرین دوربین این گوشی غول پیکر، لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی است که باگشودگی دیافراگم 4.1 از لنز پریسکوپی 120 میلی متری بهره می برد. این لنز هم مانند دیگر هم خانواده ای هایش از فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر استفاده می کند.

بزرگنمایی اپتیکال دوربین تله فوتو می 11 اولترا 5 برابری است و از کیفیت خوبی برخوردار است. به همراه این سه ماژول و البته در قاب جلویی شاهد دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هستیم.

به نظر می رسد کاربران تمایل بیشتری به استفاده از دوربین سلفی پنل پشتی دارند. بله درست شنیدید! همان طور که گفتیم، شیائومی در پنل پشتی از یک نمایشگر اُولد کوچک استفاده کرده است که با آن می توان تصاویر سلفی با کیفیت تری ثبت کرد.

البته این نمایشگر صرفا برای عکاسی روشن می شود و نمی توان با آن به عکاسی پرتره یا فیلم برداری پرداخت. تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی یکی از با کیفیت ترین ها هستند. این تصاویر به صورت بای دیفالت 12 مگاپیکسلی به ثبت می رسند. جزئیات عالی و پردازش بی نقص از ویژگی های این دوربین است.

دوربین اصلی مانند دوربین تله فوتو بزرگنمایی 5 برابری ندارد و زوم آن 2 است اما تصاویر ثبت شده با زوم آن از جزئیات خوبی برخوردار اند ولی به پای عکس های معمولی نمی رسند.

عکس هایی که با لنز پریسکوپ 5 برابری گرفته می شوند از جزئیات عالی و کنتراست خوبی بهره می برند. رنگ ها دقیق و دامنه داینامیکی نیز عالی است.

در مورد لنز فوق عریض باید بگوییم که جزئیات همچنان در سطح بالایی قرار دارند و وضوح به شدت خوب است. دامنه داینامیکی نیز گسترده است و در کل می توان گفت تا به اینجای کار ایرادی بر دوربین ها وارد نیست. دوربین می 11 اولترا حالتی به نام «افزایش کیفیت تصویر» دارد که حالت خودکار شبانه را فعال سازی می نماید.

این حالت تمام تلاشش را می کند تا عکس هایی که در تاریکی گرفته می شوند بسیار شبیه به تصاویر ثبت شده در روز باشند. برجسته سازی های خوبی در این حالت دیده می شود و جزئیات نیز معرکه است.

با خاموش کردن این حالت از میزان جزئیات کاسته می شود. فعال سازی این حالت در دوربین فوق عریض جزئیات بیشتری را نشان می دهد و به پویایی عکس کمک فراوانی می نماید.

همان طور که پیش تر درباره دوربین 20 مگاپیکسلی سلفی گفتیم، تصاویری که با آن ثبت می شوند مناسب اند اما عالی نیستند و نمی توان آن را به این صفت مزین کرد. ولی در کل جزئیات و میزان رنگ و دامنه پویایی خوبی دارند.

تمام دوربین های می 11 اولترا توان فیلم برداری 8K را دارند و سرعت فیلم برداری در این حالت 24 فریم بر ثانیه می باشد. از طرفی تمام دوربین ها می توانند با کیفیت 4K و با نرخ 60 فریم فیلم برداری نمایند. دامنه داینامیکی 8K با 4K یکسان است و صرفا در کیفیت تفاوت هایی دیده می شود.

بیشتر بخوانید:

گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی Mi Mix 4 ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

سخت افزار: مقایسه مشخصات Iphone 13 Pro Max و Xiaomi Mi 11 Ultra

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

با مقایسه آیفون 13 پرومکس با شیائومی می 11 اولترا همراه شما هستیم. ابتدا مستقیم وارد مبحث جذاب تراشه آیفون 13 پرو مکس می شویم. تراشه ای که در بطن آیفون 13 پرو مکس استفاده شده است، A15 Bionic نام دارد و در این عضو گران قیمت از اپل بیش از سایر اعضای خانواده قدرت دارد.

طبق گزارشاتی که اپل منتشر کرده است، سی پی یو این تراشه متشکل از شش هسته است که دو هسته آن کارآیی بالا دارند و برای پردازش های سنگین به کار می رود و چهار هسته دیگر هم برای استفاده انرژی و امور سبک تر به خدمت گرفته می شوند. البته در پردازش های جی پی یو محور تفاوت هایی ریز میان نسخه های مختلف این خانواده به چشم می خورد.

تراشه A15 Bionic در مدل مینی و استاندارد چهار هسته دارند که اگر بخواهیم آنها را با رقبا در یک ترازو قرار دهیم باید از برتری 30 درصدی این دو مدل در پردازش های گرافیکی صحبت کنیم. البته در مدل های گران تر یعنی پرو و پرو مکس شاهد افزایش عملکرد بی نظیری تا 50 درصد هستیم و این پیشرفت به سبب وجود یک هسته اضافی است که در بطن تراشه اپل تعبیه شده است.

احتمالا یکی از دلایلی که در مدل های پرو از جی پی یو قوی تر استفاده شده است، وجود حالت فیلم برداری prores است و البته لازم به ذکر است که این قابلیت در نسخه 128 گیگابایتی آیفون 13 پرو پشتیبانی نمی شود.

دلیل نبود چنین قابلیتی در نسخه های 128 گیگابایتی مشخص است. آیفون 13 برای اینکه از چنین حالتی پشتیبانی کند نیازمند فضای ذخیره سازی زیادی است و یکی از دلایلی که امسال آیفون 13 یک ترابایتی داریم نیز وجود همین ویژگی است. prores فرمت جدیدی است که در نسل جدید آیفون به کار رفته و قابلیت فیلم برداری پیشرفته تر و ویرایش فیلم خواهد داشت.

هوپ گایل معاون بخش سخت افزار اپل می گوید که چنین تراشه ای قادر است 15.8 تریلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد که رقم قابل توجهی خواهد بود و در هیچ گوشی تجاری چنین قدرتی مشاهده نشده است.

اپل تا به امروز تلاش نموده است تا بخش نرم افزار خود را با سخت افزار هماهنگ کند و این نشان دهنده تمرکز بالای این شرکت بر توسعه هماهنگی در این دو بخش است.

در نهایت اپل به طور کلی اعلام نموده است که باید شاهد دگرگونی های وسیعی در واحد پردازش تصویر، واحد پردازش رفرش ریت جدید، انکدر ویدئوی جدید و دیکدر آن و نیز پیشرفت هایی در زمینه موتور پردازش عصبی خواهیم بود.

در خصوص نسخه های مختلف این عضو باید از رم 8 گیگابایتی و حافظه های داخلی 128، 256، 512 گیگابایتی و حافظه یک ترابایتی نام برد. نوع حافظه در این گوشی NVMe است و درگاه حافظه اختصاصی نیز ندارد.

مشخصات آیفون 13 پرومکس شیائومی می 11 اولترا
تراشه A15 Bionic اسنپدراگون 888
پردازنده مرکزی 6 هسته ای 8 هسته ای
پردازنده گرافیکی اپل GPU 5 هسته ای آدرنو 660
حافظه ذخیره سازی 8/128، 8/256، 8/512، یکترابایت 8/256، 12/256، 12/512
رابط کاربری iOS MIUI 12.5

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

در دل گوشی شیائومی می 11 اولترا جدیدترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 تعبیه شده است. معماری لیتوگرافی این چیپست، 5 نانومتری است و پردازنده مرکزی آن از 8 هشته تشکیل شده است. ترکیب این هسته ها به ترتیب 1+3+4 است.

این تراشه در می 11 اولترا حدود 25 درصد بهبود عملکرد دارد و از فناوری های آخرین نسخه هوش مصنوعی و نیز مودم فایوجی نیز بهره مند است. حداقل حافظه رم این دستگاه 8 گیگابایت و حداقل فضای ذخیره سازی آن 128 گیگابایت است.

ترتیب نسخه های مختلف می 11 اولترا بدین شکل است. 8 گیگابایت حافظه رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی، 12 گیگابایت حافظه رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini) ؛ قیمت و مشخصات فنی

نرم افزار: مقایسه مشخصات Iphone 13 Pro Max و Xiaomi Mi 11 Ultra

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

در مورد بخش نرم افزاری آیفون 13 پرومکس باید به نسخه 15 آی او اس اشاره کرد. همان طور که می دانیم بخش زیادی از نرم و روان بودن سیستم عامل ایفون ها به نسخه های جدید و بروزرسانی شده آی او اس بر می گردد.

از جمله ویژگی های این نسخه دریافت آپدیت ها تا 6 سال است و این یعنی شما می توانید با خرید آخرین نسخه آیفون13 تا سال 2027 از جدیدترین امکانات آیفون ها بهره مند شوید. بیشتر از این در خصوص این سیستم عامل و نسخه 15 آن صحبت نمی کنیم و در آینده در مقاله ای مفصلا به توضیح آن خواهیم پرداخت.

شیائومی می 11 اولترا مجهز به جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید 11 است و از رابط کاربری MIUI 12 بهره می برد. البته آپدیت های این لانچر هم اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است. نمایشگر این دستگاه از الگوریتم همیشه روشن برخوردار است و می توانید به راحتی آن را سفارشی سازی کنید.

در شیائومی می 11 اولترا قادر خواهید بود به هر تعداد که تمایل دارید، تم دانلود کنید و در کنار پوسته های مختلف گوشی خود را فضای کاربری تان را سفارشی سازی نمائید.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

گلکسی زد فولد 3 (Samsung Galaxy Z Fold 3) ؛ قیمت و مشخصات فنی

باتری: مقایسه مشخصات Iphone 13 Pro Max و Xiaomi Mi 11 Ultra

در زمینه باتری و میزان شارژدهی آیفون 13 پرو مکس باید گفت که نسبت به نسل قبلی خود بهبود خوبی را تجربه کرده است. باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی این دستگاه ظرفیتی 4352 میلی آمپر ساعتی است و گفته می شود نسبت به نسل قبلی حدود 2.5 ساعت بیشتر دوام می آورد.

به کمک فست شارژ 20 واتی می توان این دستگاه را در عرض یک ساعت از صفر به نقطه تکمیل رساند. آیفون 13 پرومکس از یو اس بی پاور دلیوری 2 نیز بهره مند است و همچنان شارژر وایرلس 15 واتی مگ سیف را به همراه دارد.

قبل از رونمایی شایعاتی مبنی بر نبود پورت فیزیکی به گوش می رسید اما اکنون می دانیم که همچنان اپل سیاست های خودش را در این بخش تغییر نداده است. از طرف دیگر عضو گران قیمت پرومکس از شارژر سریع بی سیم 7.5 واتی هم استفاده می کند.

آیفون 13 پرومکس شیائومی می 11 اولترا
ظرفیت 4352 میلی آمپر 5000 میلی آمپر
شارژ سریع 20 واتی 67 واتی با 67 واتی وایرلس

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

شیائومی می 11 اولترا نیز از شارژی با ظرفیت 5000 میلی آمپری استفاده می کند. طی آزمایش های گوناگونی که روی این گوشی صورت گرفته، باید این دستگاه تا 11 ساعت وبگردی، 28 ساعت مکالمه و 15 ساعت تماشای ویدئو را ساپورت کند. حالت آماده به کار می 11 اولترا نیز 95 ساعت دوام می آورد که عدد بی نظیری است.

شارژر این گوشی برخلاف رقیب خود 67 واتی است و مانند گلکسی اس 21 اولترا نیز افت داشته اما باز هم نسبت به آن قوی تر عمل می کند. این باتری از 37 دقیقه کاملا شارژ می شود.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی سامسونگ گلکسی A02 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

جمع بندی: آیفون 13 پرو مکس بخریم یا شیائومی می 11 اولترا

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

در خصوص این دو برند باید با احتیاط سخن گفت چرا که هر کدام از این دو برند اپل و شیائومی طرفداران خاص خودشان را دارند و نمی توان کسی را مجبور به خرید آیفون 13 کرد یا بالعکس.

اصولا محصولات اپل به خاطر سیستم عامل اختصاصی و قیمت های بالایی که دارند کمتر متقاضی دارند. (منظور بازار ایران است) شیائومی پرچمداران موفق خود را با ارائه مشخصات فنی رضایت بخش و قیمت های مناسب تر روانه بازار می کند و این چیزی است که کاربران می خواهند.

فرض کنید دو گوشی با امکانات تقریبا یکسان در اختیار شما قرار دارد و اولی 2000 هزار دلار و دومی 1500 دلار است. شما کدام یک را انتخاب می کنید؟ ماجرای اپل و شیائومی هم همین است. آیفون 13 پرو مکس با قابلیت های بی نظیر و طراحی زیبا و امکانات بی شمار در دسترس کاربران است و شیائومی می 11 اولترا نیز همین طور.

آیفون 13 پرو مکس در بخش تراشه و سخت افزار قوی تر از رقیب شیائومی خود است اما در قسمت دوربین می توان گفت که می 11 اولترا یک سر و گردن بالاتر است. گفتن این که کدام گوشی خوب است یا بد دردی را دوا نمی کند. چرا که هر دو گوشی پرچمدار مدنظر ما از قابلیت های بی نظیری برخوردار اند.

سوالات متداول

در این بخش به برخی سوالات متداول مرتبط با مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا می‌پردازیم تا برتری هر گوشی در هر بخش را بشناسیم.

دوربین کدام گوشی بهتر است؟

‌شیائومی می 11 اولترا با مجموعه دوربین‌های سه گانه حیرت آورش شامل سنسورهای 50 مگاپیکسلی واید،‌ 48 مگاپیکسلی پریسکوپ و 48 مگاپیکسلی اولتراواید امتیاز خارق‌العاده 143 را از دگزومارک کسب کرده تا یکی از برترین دوربین‌های سال 2021 باشد. البته در این رده‌بندی آیفون 13 پرو مکس با امتیاز 137 در رده چهارم است. محصولی با دوربین سه گانه و لنزهای 12 مگاپیکسلی.

نمایشگر کدام گوشی بهتر است؟

در رده بندی دگزومارگ نمایشگر E4 آمولد شیائومی می 11 اولترا امتیاز 87 کسب کرده که برای یک پرچمدار سال 2021 چندان ایده‌آل نیست. این در حالی است که سه عضو از خانواده آیفون 13 صدر جدول را با امتیاز‌های بالای 90 به خود اختصاص داده‌اند. در حال حاضر آیفون 13 پرو مکس در این رده بندی با امتیاز 99 برترین نمایشگر سال 2021 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    باعرض پوزش…فعلا مردم تو سیر نگه داشتن شکمشون موندن و دارن با سیلی صورتشونو سرخ میکنن،،،از کجا ۵۰میلیون بیاریم با کدوم درآمد ؟؟؟ ک بتونیم ی آیفون بخریم و بعد فرق بینشو با بقیه گوشیا بدونیم😥اینجا ایرانه دایی …دلخوشی و پیشرفت برا ملت یه کابوسه

    پاسخ

    عالی بود ممنون از بررسی گوشی های برند و تاپ

    پاسخ