;
coinex

توله یوز ایرانی دزدیده شد؛ از شایعه تا واقعیت دزدیده شدن پیروز!

توله یوز ایرانی دزدیده شد! این موضوع چند روزی است که در شبکه های اجتماعی بسیار مورد بحث قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم به شایعه یا واقعیت دزدیده شدن پیروز ، این توله یوز جذاب ایرانی بپردازیم، با تکراتو همراه باشید.

چند روز پیش اخباری مبنی بر اینکه پیروز توله یوز ایرانی دزدیده شده است منتشر شد، اما حالا این اخبار توسط علیرضا شهرداری تیمارگر حیات وحش که وظیفه حفاظت از پیروز را بر عهده دارد، تکذیب شده است.

بیشتر بخوانید:

دزدیده شدن توله یوز ایرانی ، از شایعه تا واقعیت

پیروز توله یوز ایرانی
پیروز توله یوز ایرانی

علیرضا شهرداری در یک ویدیو اعلام کرد که حال پیروز خوب است و توله یوز ایرانی دزدیده نشده و اتفاقی نیوفتاده است.

تیمارگر حیات وحش درباره حال خوب پیروز توله یوز ایرانی صحبت کرد و به نوعی خبر دزدیده شدن توله یوز ایرانی را تکذیب کرد. علیرضا شهرداری در این ویدیو گفت:

امروز دوشنبه 18ام مهرماهه، آقا پیروز غذاشو خورده حالش خوبه خوبه خوشبختانه و براتون بگم که حسابی وزن گرفته شرایط داره به شرایط ایده آل خیلی نزدیک میشه و الان ساعت بازیشه و قراره اینجا باهم بودیمو یکم باهم بازی بکنیم.

ویدیوی علیرضا شهرداری تیمارگر حیات وحش درباره دزدیده شدن توله یوز ایرانی را مشاهده کنید:

به گزارش تکراتو و به نقل از ایرنا چندی پیش خبری مبنی بر دزدیده شدن پیروز تنها توله یوز ایرانی (یوز ماده در اسارت سمنان) منتشر شد، در حالی که علیرضا شهرداری تیمارگر حیات وحش که وظیفه حفاظت از پیروز را بر عهده دارد در ویدیویی اعلام کرده که حال پیروز کاملا خوب است و اتفاقی برای این یوز ایرانی نیفتاده است.

علیرضا شهرداری، محافظ پیروز پیش تر نیز گفته بود:

الان ۱۶ شب است که با پیروز در فضای باز سایت پارک پردیسان می خوابم چون باید پوشش بدن پیروز به مرور به هوای سرد عادت کند، از این رو اینکه هم روز و هم شب در مهمانسرا و فضای بسته باشد اتفاق خوبی نیست و باید بدنش با تغییر دما عادت کند و به تناسب فصل مقاوم شود.

آیا پیروز توله یوز ایرانی دزدیده شد؛ ماجرا چه بود؟
پیروز توله یوز ایرانی

وی درباره زمان جدا شدنش از پیروز توضیح داد: «فعلا هنوز این جدای زود است چون یوزها در طبیعت در این سن هم وابستگی زیادی به مادرشان دارند بنابراین اگر الان بخواهم این وابستگی را کم کنم و شب توله را تنها بگذارم اذیت می شود روی این حساب شب ها در کنارش در فضای باز سایت پردیسان می خوابم تا بدن پیروز کم کم به تغییر دما عادت کند».

وی تاکید کرد:

شایعه ای مبنی بر اینکه پیروز را دزدیدند صحت ندارد؛ کسانی که این حرف ها را می زنند قطعا می خواهند فالوور جمع کنند.

10 اردیبهشت سال جاری سه توله یوز در سمنان متولد شدند و این شد بارقه امیدی برای دوستداران محیط زیست که امیدوار بودند نسل یوز ایرانی از انقراض نجات پیدا کنند. اما مادر توله‌ها را تحویل نگرفت و دو توله از سه توله تلف شد. حالا سومین توله یعنی پیروز 5 ماهه است و در پریسان زندگی می‌کند و حالش هم خیلی خوب است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پیروز توله یوز ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر