;
coinex

پیشنهاد مسیرهای سازگار با محیط زیست توسط گوگل مپ ؛ در سفرهایتان مراقب محیط زیست باشید!

گوگل سال گذشته به طور آزمایشی و برای کاربران آمریکایی، قابلیت جدیدی به گوگل مپ برای پیشنهاد مسیرهای سازگار با محیط زیست اضافه کرد. حال این قابلیت برای کاربران بیشتری ارائه شده است.

گوگل ابزار ارائه بهترین مسیر مناسب برای طبیعت را سال گذشته ارائه کرد و در ابتدا این قابلیت صرفا به کانادا و ایالات متحده محدود بود. در ماه آگوست نیز این قابلیت در آلمان ارائه شد و حالا گوگل خبر از افزایش کشورهای مشمول قابلیت مسیریابی مناسب محیط زیست خبر داده است.

بیشتر بخوانید: نام نسل دوم تراشه اختصاصی گوگل اعلام شد

پیشنهاد مسیرهای سازگار با محیط زیست

در حال حاضر و با اعلام گوگل، مسیریابی سازگار با محیط زیست در بیش از 40 کشور اروپایی شامل فرانسه، ایرلند، لهستان، اسپانیا و بریتانیا در دسترس است، اما گوگل فهرست دقیق کشورها و مناطق تحت پوشش را اعلام نکرده است.

حالت مسیریابی سازگار با محیط زیست، کارآمدترین مسیر را ارائه می‌دهد، حتی اگر به معنای صرف زمان بیشتر برای رسیدن به آنجا باشد. این ابزار، تپه‌ها، ترافیک، عوارض و سایر توقف‌ها را محاسبه می‌کند و مسیری با بهترین شرایط را که خارج از محدوده زیست‌محیطی حفاظت‌شده باشد پیشنهاد می‌کند. Google Maps همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا نوع خودرویی را که می‌رانید انتخاب کنید بنزینی، دیزلی، هیبریدی یا الکتریکی.

این سیستم بر اساس بازخوردهای EEA (آژانس محیط زیست اروپا) ساخته شده و با مدل‌های یادگیری ماشینی خود گوگل توسعه پیدا می‌کند. این بدان معناست که برخی از وسایل نقلیه مبتنی بر سوخت فسیلی ممکن است از طریق بزرگراه‌ها هدایت شوند تا بهترین بهره را از توان موتور خود ببرند حال آنکه خودروهای الکتریکی ممکن است پیشنهادهایی برای مناطق و مناظر جذاب و البته جاده‌های معمولی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پیشنهاد مسیرهای سازگار با محیط زیست چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر