;
coinex

شکایت کوین سنتر از OFAC ؛ آیا خزانه‌داری آمریکا در حال تخلف است؟

خزانه‌داری آمریکا تورنادوکش را تحریم نمود. این موضوع منجر به شکایت کوین سنتر از OFAC شد. طبق اظهارات وکلای کوین سنتر، فعالیت‌های خزانه‌داری غیرقانونی است.

گروه Coin Center قصد دارد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) را به دلیل تحریم میکسر ارزهای دیجیتال Tornado Cash به دادگاه بکشاند.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

شکایت کوین سنتر از OFAC

وکلای Coin Center به همراه دیوید هافمن (David Hoffman)، پاتریک اوسالیوان (Patrick O’Sullivan) ، سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال و جان دو (John Doe)، مدافع حقوق بشر ناشناس، در پرونده روز 12 اکتبر در دادگاه منطقه‌ای ناحیه شمالی فلوریدا، شکایتی علیه OFAC تنظیم کردند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) در اقدامی ناباورانه تورنادو کش (Tornado Cash) را غیرقانونی اعلام کرد. به عقیده کوین سنتر تحریم‌ تورنادو کش بی سابقه و قانونی بوده است. این موضوع نگرانی‌هایی درباره حریم خصوصی تراکنش‌های رمزنگاری ایجاد نمود. در بخشی از پرونده نوشته شده است:

«اگر کاربر اقدامات پیشگیرانه‌ای برای محافظت از حریم خصوصی خود انجام ندهد، قانون شفافیت مالی دفتر کل به افراد متفرقه اجازه می‌دهد تا اقدامات خصوصی کاربران را مشاهده کنند».

شکایت کوین سنتر از OFAC ؛ آیا خزانه‌داری آمریکا در حال تخلف است؟

شاکیان پرونده کوین سنتر معتقدند که بنا بر اقدامات دولت بایدن، آمریکایی‌هایی که از تورنادو کش برای محافظت از حریم خصوصی خود استفاده می‌کنند، مجرم به شمار می‌روند. طبق قوانین ایالات متحده، دریافت هرگونه دارایی از طریق Tornado Cash، حتی در صورتی که کاربر آن را درخواست نکرده باشد، جرم فدرال محسوب می‌شود.

سرپیچی وزارت خزانه‌داری آمریکا از قوانین

کوین سنتر مدعی شد که Gacki، Yellen و OFAC با افزودن میکسر رمزنگاری به لیست نهادهای تحریم شده از اختیارات قانونی خود فراتر رفته‌اند. تورنادو کش یک ابزار حفظ حریم خصوصی بوده و نظارت بر آن عمومی نیست.

شاکیان مدعی هستند که OFAC علاوه بر نقض حقوق قانونی کاربرانی که تنها به دلیل دستیابی به حریم خصوصی از تورنادو کش استفاده می‌کنند، از قوانین مکتوب نیز سرپیچی کرده است. OFAC از دادگاه درخواست می‌کند که فعالیت تورنادو کش را غیرقانونی اعلام کرده و این قانون را به طور دائمی به اجرا درآورد.

کوین سنتر اعتقاد دارد که بسیاری از فعالان تورنادو کش افرادی هستند که صرفاً قصد خصوصی نگه داشتن تراکنش‌های خود را دارند. به عقیده کوین سنتر تحریم تورنادو کش به معنای کاهش احتمال مشارکت کاربران در شبکه است.

موارد کاربردی تورنادو کش

اوسالیوان و هافمن، شخصیت‌های محبوب اکوسیستم اتریوم، از میکسر تورنادو کش به عنوان وسیله‌ای برای محافظت از دارایی‌های خانوادگی خود استفاده می‌کنند.

Doe یکی از اشخاصی است که در بحبوحه جنگ اوکراین با روسیه، با استفاده از ارزهای دیجیتال به طرفداران اوکراین کمک مالی کرده است. او مدعی شد که قطع شدن سرویس حفظ حریم خصوصی باعث می‌شود که نیروهای روس از فعالیت‌های بشر دوستانه وی مطلع شده و معیشتش را به خطر بیاندازند.

شکایت کوین سنتر از OFAC شامل درخواست باطل شدن قوانین علیه تورنادو کش و همچنین پرداخت غرامت برای حق‌الوکاله و سایر هزینه‌های مربوط به پرونده می‌شود.

اظهارات مدیرعامل کوین بیس درباره OFAC

خزانه‌داری آمریکا تورنادو کش را به همراه 44 USD Coin و آدرس‌های اتریوم متصل به میکسر را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد. مقامات هلندی در 12 آگوست گزارش دادند که الکسی پرتسف (Alexey Pertsev)، توسعه‌دهنده تورنادو کش دستگیر شده است. به ادعای مقامات هلندی پرتسف با استفاده از میکسر تورنادو کش عملیات پولشویی خود را تسهیل نموده است.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس، در رابطه با شکایت کوین سنتر از OFAC اظهار کرد: «اقدامات وزارت خزانه‌داری آمریکا فراتر از اختیارات آن است. این سیاست‌گذاری‌ها به افراد بی‌گناه آسیب خواهد رساند. تحریم تورنادو کش گزینه‌های حریم خصوصی و امنیتی را برای کاربران کریپتو حذف کرده و نوآوری را خفه خواهد کرد».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکایت کوین سنتر از OFAC چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر