;
coinex

اگر فیلترشکن پولی کار نمی‌کند، شکایت کنید!

اتحادیه فناوران رایانه تهران اعلام کرد که اگر فیلترشکن پولی شما کار نکرد، می‌توانید به اتحادیه شکایت کنید.

گزارش‌ها حاکی از یک رکورد تاریخی 3000 درصدی برای جستجوی VPN، توسط کاربران ایرانی است. در واقع با توجه به شرایط کشور اکثر مردم به خرید وی پی ان‌های پولی رو آورده‌اند که در اکثر موارد ضعیف هستند و یا کار نمی‌کنند.

یبشتر بخوانید: دسترسی به VPN کاملا مختل شد؛ افزایش 3000 درصدی جستجوی VPN

ثبت شکایت از فروشندگان فیلترشکن پولی

بازرس هیات مدیره اتحادیه فناوران رایانه تهران، «سعید نقوی‌ الحسینی»، در سخنانش به افزایش خرید فیلترشکن در بازار ایران به دنبال قطع سرویس برخی از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها اشاره کرد.

ثبت شکایت از فروشندگان VPN

سعید نقوی‌ الحسینی اعلام کرد که مردم به برنامه‌های ایرانی اعتماد ندارد و به خرید فیلترشکن‌های پولی که در برخی از مراکز خدماتی تا 280 هزار تومان قیمت دارد، رو آورده‌اند. او مردم را به ثبت شکایت از فروشندگان VPN در صورتی که فیلترشکن خریداری شده بسیار گران باشد و یا کار نکند، تشویق کرد و گفت: «مردم باید به اتحادیه‌ها مراجعه نمایند».

نقوی‌ الحسینی همچنین اعلام کرد با قطع سرویس‌های خارجی، جستجوی کاربران ایرانی برای دریافت فیلترشکن، رکورد 3000 درصدی داشته است. او گفت:

برخی مردم که فرزندان‌شان دانشجوی خارج از کشور هستند یا حیات کسب و کارشان به فضای مجازی وابسته است مجبورند برای خرید فیلترشکن به سراغ کافی‌نت‌ها یا رسته خدماتی موبایل بروند.

بنابر ادعای او، اکثر فیلترشکن‌ها قطع بوده و یا با اختلال جدی مواجه‌ هستند. مردم برای ثبت شکایت از فروشندگان VPN که کارایی ندارد، به کجا مراجعه کنند؟ نقوی الحسینی در پاسخ به این سوال گفت:

مردم باید ببینند از کدام اتحادیه خدمات کسب کرده‌اند؟ چنانچه مردم بابت خرید فیلترشکن هزینه گزافی داده باشند برای دریافت‌حقوق‌شان به اتحادیه فناوران رایانه، مخابرات یا صوت و تصویر مراجعه کنند.

شاهد افزایش خرید فیلترشکن در بازار ایران هستیم، اما بررسی‌ها حاکی از این موضوع است که روند مسدودسازی فیلترشکن‌ ها نیز به مرحله اوج خود رسیده است. توصیه مسئولان به مردم، استفاده از اپلیکیشن‌های ایرانی است، اما بنابر ادعای نقوی، مردم به برنامه‌های ایرانی اعتماد ندارند و زیر بار صحبت مسئولان نخواهند رفت. نقوی در راستای همین موضوع گفت:

این روزها بخش زیادی از نخبگان یا فعالان استارتاپی به کشورهای اروپایی مهاجرت کردند. علت مهاجرت این افراد هم به شرایط سیاسی یا اقتصادی مربوط می‌شود. حالا با محدود کردن اینترنت و قطع شدن برخی اپلیکیشن‌های خارجی برخی مردم دیگر نمی‌توانند از اعضای خانواده خود با خبر شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ثبت شکایت از فروشندگان فیلترشکن پولی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر