;
coinex

دسترسی به VPN کاملا مختل شد؛ افزایش 3000 درصدی جستجوی VPN

ادعاهای وزارت ارتباطات 24 ساعت هم دوام نیاورد و دسترسی به VPN به طور کل در ایران قطع شده است.

روز گذشته وزارت ارتباطات از رفع محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل در ایران به غیر رفع فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتس‌اپ خبر داد. اما همزمان با این صحبت، دسترسی به VPN به طور کامل در کشور غیرممکن شده است. این موضوع باعث شد تا بر اساس گزارش‌های بین‌المللی، دامنه جستجوی کاربران ایرانی برای دانلود VPN یک رکورد تاریخی و افزایشی ۳۰۰۰ درصدی را ثبت کند.

بیشتر بخوانید: فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ ؛ فیلترینگ واتساپ و اینستا تا کی ادامه دارد؟

دسترسی به VPN

روز گدشته از حدود ساعت 20 شب دسترسی به VPN و فیلترشکن در کشور قطع شده است. این اتفاق درست در زمانی رخ داد که وزیر ارتباطات از رفع محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل در ایران به غیر رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ خبر داده بود.

پس از اعمال فیلترینگ بیش از 20 پیامرسان خارجی، شبکه‌های اجتماعی و حتی برخی از بازی‌های موبایل در کشور، روز گدشته این فیلترینگ به اوج خود در یک ماه گدشته رسید. چرا که دسترسی به VPN دیگر غیرممکن شده است. این در حالی‌ است که وزارت ارتباطات از رفع محدودیت اینترنت بین‌الملل به جز دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتس‌اپ صحبت کرده بود.

دسترسی به VPN

مسدودسازی پلتفرم‌های پرطرفدار در ایران باعث شد تا رکوردی تاریخی از کاربران ایرانی در میزان جستجو و دریافت ابزارهای VPN بدست آید. این رکورد طبق گزارش‌های بین‌المللی بدست آمده است که عددی معادل 3000 درصد را نشان می‌دهد.

ادامه این روند مشخص نیست و تصور مسئولین مبنی بر اینکه شبکه ملی اطلاعات مشغول کار است و نرم‌افزارهای ایرانی بدون کوچکترین اختلال سرویس‌دهی می‌کنند، یک تصور خطرناک است. چرا که بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌هاب فعال در کشور برای ادامه خدمات و توسعه نرم‌افزاری خود نیازمند ابزارهایی پیشرفته هستند که هم‌اکنون به دلیل تحریم و محدودیت قابل دسترس نیستند.

روند مسدودسازی و دسترسی به VPN یا دیگر ابزارهای تغییردهنده IP بیش از پیش آینده این کسب‌وکارها را به خطر می‌اندازد. طبق گزارش‌های صنفی این کسب‌وکارها، روزانه بین 50 تا 500 میلیون تومان زیان می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره محدودیت دسترسی به VPN چیست؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    سلام. وی پی ان برای من قطع هست. ولی گویا بعضی ها وصل هستند. آنها که وصل هستند چطوری این کار را کردند..؟؟

    پاسخ

    خدا لعنت کنه از دم همشونو با این مملکت داریشون. بیشرف های نون بر

    پاسخ

    فقط نظرات فحاشی به متدینین رو تایید کن.
    همین الان برو تو اینستا ببین چند درصد مردم وصلن؟.چرا اینقدر بیشرفید؟.فقط سیاه نمایی.چرا وقتی که تصاویر شهدا یا فیلم های مذهبی رو اینستا حذف میکرد شما لال بودی؟؟؟ کسب و کار هایی که تو اینستا هست مثل لایک گرفتن از مردم یا …
    کسب و کار اداره کنندگان سایت تکراتو کساد شده

    پاسخ

    ایرانیان مظلوم

    پاسخ