;
coinex

کشنده ترین سویه کرونا تولید شد

طبق اخبار منتشره، پژوهشگران زیست‌فناوری آمریکا موفق به تولید کشنده ترین سویه کرونا در آزمایشگاه شدند! جزئیات خبر را در تکراتو بخوانید.

بر اساس اعلام تارنمای بوستون هرالد، گروهی از محققان دانشگاه بوستون اعلام کردند که پس از آزمایش‌های مکرر شبیه به آزمایش‌هایی که در چین منجر به ساخت ویروس کووید شد، موفق به تهیه و تکثیر کشنده ترین سویه کرونا شدند. این سویه جدید بسیار قوی‌تر از سویه‌های پیشین بوده و درصد مرگ و میر آن 80 درصد است. محققین همچنین اعلام کردند ترکیبات این سویه، متشکل از سویه امیکرون و سویه اصلی کووید است که اولین بار در ووهان چین دیده شد.

بیشتر بخوانید: کشف یک داروی موثر بر کرونا با هوش مصنوعی!

کشنده ترین سویه کرونا این بار در آمریکا

گفته می‌شود این سویه جدید که در آزمایشگاه ملی بیماری‌های عفونی نوپدید تولید شده است، قدرتی 5 برابر سویه‌های پیشین دارد و بعد از منتقل شدن به بدن موش‌های آزمایشگاهی، 80 درصد از موش‌های آلوده را تلف کرده است. جالب است بدانید که سویه اومیکرون در موش‌های آزمایشگاهی عوارضی بسیار کمتر داشته است.

کشنده ترین سویه کرونا

در روند این آزمایش‌ها که منجر به تولید کشنده ترین سویه کرونا شد، محققان ابتدا اسپایک اومیکرون را تفکیک نمودند و آن را به سویه‌ی اولیه کووید که در ووهان چین شناسایی شده بود، اضافه کردند. سپس نتایج این بررسی بر روی موش‌ها نشان داد که سویه اومیکرون در موش‌های آزمایشگاهی با عفونت کمتر و غیرکشنده همراه بود. اما سویه جدید منجر به بیماری شدید و حاد موش‌ها و در 80 درصد موارد سبب تلف گشتن آن‌ها شد.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما کشنده ترین سویه کرونا با چه هدفی تولید شده است؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار علمی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر