;
coinex

هشدارها نسبت به شیوع بیماری ویروسی هپاتیت E ؛ 12 نفر در هنگ کنگ مبتلا شدند!

شیوع بیماری ویروسی هپاتیت E ، که معمولاً موش‌ها را آلوده می‌کند، اکنون در هنگ کنگ 12 نفر را بیمار کرده است. اما چگونگی آن مشخص نیست.

بر اساس گزارشات، نژاد جدیدی از ویروس هپاتیت E، که معمولاً موش‌ها را آلوده می‌کند، اکنون در هنگ کنگ باعث بیماری مردم شده است. تقریبا 12 مورد ابتلا به بیماری تاکنون گزارش شده است. اما چگونگی انتقال ویروس از موش به انسان، همچنان یک معما است.

اولین مورد ابتلا به هپاتیت E، در سال 2018 در هنگ کنگ گزارش شد. پس از آن، 10 نفر دیگر نیز تست مثبت بیماری داشته‌اند. به گزارش CNN، آخرین مورد ابتلا به این بیماری کبدی، یک مرد 61 بوده که در تاریخ 30 آوریل، به علت عملکرد غیرطبیعی کبد در بیمارستان بستری بوده است. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید!

هشدارها نسبت به شیوع بیماری ویروسی هپاتیت E

دانشمندان هنوز نمی‌دانند علت آلودگی افراد به این بیماری مرموز کبدی چیست. آخرین مورد ابتلا از آنجایی نگران‌کننده است که در خانه این پیرمرد 61 ساله، هیچ‌گونه موش یا مدفوع موشی مشاهده نشده و او اخیراً از خانه خارج نشده است.

به گفته دکتر سیدارت سریدار،  میکروبیولوژیست دانشگاه هنگ کنگ و یکی از محققانی که برای اولین بار این بیماری ویروسی مرموز کبدی برآمده از موش را کشف کرد، این احتمال وجود دارد که افراد از طریق غذا خوردن یا نوشیدن آب آلوده به مدفوع جوندگان، یا از طریق برخورد با اشیای آلوده بیمار شوند. البته این نظریه‌ها هنوز اثبات نشده‌اند. همچنین یک حیوان دیگر می‌تواند واسطه انتقال ویروس از موش به انسان باشد.

بیشتر بخوانید:

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، بیماری هیپاتیت نوعی التهاب کبد بوده و هپاتیت E نیز عفونت کبد است که در اثر ویروس هپاتیت E به وجود می‌آید.

شیوع ویروس هپاتیت E
هشدارها نسبت به شیوع بیماری ویروسی هپاتیت E

به گفته CDC، نوع انسانی این بیماری می‌تواند از طریق آب آلوده به مدفوع بیماران، میان افراد منتقل شود. این بیماری در کشورهای در حال توسعه شایع‌تر است. در موارد نادر نیز ویروس این بیماری کبدی می‌تواند از طریق خوردن گوشت آلوده حیواناتی مانند خوک، گراز و آهو، انسان را مبتلا کند.

علائم این بیماری کبدی می‌تواند شامل تب، حالت تهوع، استفراغ، زردی پوست و چشم و در مفاصل باشد. بسیاری از مبتلایان به هپاتیت E دارای علائم خفیف یا بدون علائم هستند. در موارد نادر نیز ممکن است باعث عوارضی مانند نارسایی کبد شود.

به گزارش CNN، تنها موردی که خارج از هنگ کنگ در مورد ابتلا به هپاتیت E، این بیماری کبدی گزارش شد، در سال 2019 در کانادا بوده است؛ مردی که اندکی پیش از آن به آفریقا سفر کرده بود. بنابراین، احتمال وجود این ویروس در کشورهای دیگر نیز هست. اما به دلیل عدم آزمایش پزشکان، این موارد شناسایی نشده‌اند. چرا که پزشکان برای تشخیص این بیماری کبدی باید از نوعی آزمایش خاص استفاده کنند؛ که به طور گسترده انجام نمی‌شود. دکتر سریدار می‌گوید:

ما به یک هوشیاری عمومی برای مقابله با این بیماری غیرطبیعی نیاز داریم. من امیدوارم که مسئولین بهداشتی اقدامات لازم را برای فهمیدن اینکه چه درصدی از جمعیت، در معرض این ویروس قرار دارند، انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: livescience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر