;
coinex

توقف تولید آیفون 14 پلاس در نتیجه فروش پایین!

نبود تقاضا می‌تواند منجر به توقف تولید آیفون 14 پلاس شود بنابراین اگر اوضاع به همین شکل پیش برود به نظر باید شاهد شکست اپل در تولید گوشی میان‌رده باشیم.

در گزارشی از رویترز آمده است، که شرکت اپل در حال برنامه‌ریزی برای ارزیابی دوباره تقاضا برای خرید آیفون 14 پلاس خواهد بود تا جلوی ضرر و زیان مالی بیشتر خود را بگیرد. بر اساس این گزارش، اپل به همین منظور به حداقل یک تولیدکننده تجهیزات مورد نیاز آیفون خود در کشور چین  دستور فوری توقف تولید آیفون 14 پلاس و قطعات آن را در نتیجه فروش پایین اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون 14 پرو مکس با شیائومی 12S اولترا ؛ غول شیائومی یا آیفون؟

توقف تولید آیفون 14 پلاس

بر این اساس اظهارات دو تن از افراد مرتبط با زنجیره تامین اپل در گزارشی اعلام شده که این شرکت تولید آیفون 14 پلاس را ظرف چند هفته پس از آغاز عرضه کاهش خواهد داد، چون تقاضا برای این مدل میان رده کمتر از حد انتظار بوده است و ادامه به تولید این محصول توجیه اقتصادی ندارد.

توقف تولید آیفون 14 پلاس

آیفون 14 پلاس، به عنوان بخشی از مجموعه جدیدی از گوشی‌های ساخت شرکت اپل که در تاریخ 7 سپتامبر (16 شهریور ماه) از آن رونمایی شد، به عنوان جایگزینی ارزان‌تر برای مدل‌های گران قیمت‌تر آیفون پرو به شمار می‌رود. همچنین عرضه رسمی این گوشی از تاریخ 7 اکتبر (15 مهر ماه) آغاز شده است.

حال اما و چند ماه پس از عرضه رسمی، بر اساس برآوردهایی که شرکت تحقیقاتی کانالیس به انجام رسانده است، به نظر می‌رسد که تقاضا برای خرید آیفون 14 پلاس طی شش تا نه ماه آینده بسیار کم باشد. بنابراین انتظار می‌رود که این اقدام اپل در زمانی به انجام برسد که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند هم رونق زیادی نداشته و ارزش آن در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توقف تولید آیفون 14 پلاس در نتیجه فروش پایین چیست؟ آیا شما عرضه این گوشی میان‌رده را یک شکست برای اپل می‌دانید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر