;
coinex

ازدحام حشرات می‌تواند در حد یک ابر طوفان‌زا الکتریسیته تولید کند

می‌دانیم که حشرات می‌توانند میدان‌های الکتریکی را حس کرده و از آن‌ها برای مقاصدی مانند جهت‌یابی و… استفاده کنند. ولی آیا می‌دانستید که ازدحام حشرات می‌تواند در حد یک ابر طوفان‌زا الکتریسیته تولید کند ؟

زنبورها رابطه بسیار نزدیک‌تری از آنچه که تصور می‌کنید با الکتریسیته دارند. آن‌ها با دنبال کردن تغییرات میدان‌های مغناطیسی گل‌ها را مسیریابی می‌کنند. بارهای الکتریکی ساکن باعث چسبیدن گرده گل‌ها به آن‌ها می‌شوند. همچنین آن‌ها هنگام پرواز در هوا دارای بار الکتریکی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: منشأ اسرارآمیز حیات کشف شد!

ازدحام حشرات می‌تواند در حد یک ابر طوفان‌زا الکتریسیته تولید کند

الارد هانتینگ، نویسنده ارشد مطالعه جدید، می‌گوید:‌ «ما همیشه تاثیر فیزیک روی زیست‌شناسی را مطالعه کرده‌ایم ولی تاکنون به ذهن‌مان خطور نکرده‌است که ممکن است این رابطه متقابل بوده و زیست‌شناسی نیز تاثیری روی فیزیک دنیا داشته باشد. ما علاقه‌مند به تحقیق درباره این که چگونه ارگانیسم‌های مختلف از میدان‌های الکتریسیته ساکن که تمام محیط اطراف ما را در برگرفته‌اند استفاده می‌کنند هستیم.»

ازدحام حشرات می‌تواند در حد یک ابر طوفان‌زا الکتریسیته تولید کند

محققان دانشگاه های بریستول و ریدینگ میدان‌های الکتریکی اطراف کندوهای زنبور شلوغ را اندازه‌گیری کردند. محققان اندازه بار الکتریکی آن‌ها را اندازه‌گیری کرده و نتایج آن را با غلظت ازدحام این حشرات ادغام کردند و متوجه شدند که تجمع زنبورها می‌تواند بار الکتریکی قابل مقایسه با یک ابر طوفان‌زا ایجاد کند. بسته به میزان ازدحام زنبورها، این بار ولتاژی معادل 100 تا 1000 ولت می تواند داشته باشد.

به گزارش این تیم تحقیقاتی، تاثیر ازدحام حشرات روی میدان‌های الکتریکی جوی پدیده‌ای است که به تازگی در مدل‌های آب‌وهوایی در نظر گرفته می‌شود. همچنین این فرضیه مطرح می‌شود که دیگر ارگانیسم‌های مشابه، مانند پرنده‌ها و میکروب‌ها، می‌توانند اثر مشابهی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره این ازدحام حشرات می‌تواند در حد یک ابر طوفان‌زا الکتریسیته تولید کند چیست؟ دیدگاه خود را با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر