;
coinex

ضرر قطعی اینترنت؟ به نام کسب و کارهای آنلاین ، بسته حمایتی هزار میلیاردی؟ به کام صدا و سیما!

به نظر می‌رسد کسب و کارهای آنلاین دیگر لازم نیست نگران ضرر قطعی اینترنت باشند، چرا که بسته حمایتی وزارت صمت برای صدا و سیما هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است! ماجرا چیست؟

امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص بسته حمایتی دو هزار میلیارد تومانی برای تبلیغات کسب‌وکارهای متضرر از قطعی اینترنت در صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

بودجه هزار میلیاردی صدا و سیما برای جبران ضرر کسب و کارهای آنلاین

بودجه هزار میلیاردی صدا و سیما برای جبران ضرر کسب و کارهای آنلاین
بودجه هزار میلیاردی صدا و سیما برای جبران ضرر کسب و کارهای آنلاین

به گزارش تکراتو و به نقل از انتخاب، در حالی که قطعی اینترنت زیان بسیاری را متوجه صاحبان این مشاغل و مردم کرده، وزارت صنعت بسته ای حمایتی در نظر گرفته که مستقیما به جیب صداوسیما می رود!

مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت تاکید کرد که این وزارتخانه قصد دارد از کسب و کارهای متضرر شده به دلیل قطعی اینترنت حمایت کند و بنابراین قرار است هزار میلیارد تومان بسته تبلیغات ویژه صداوسیما و هزار میلیارد بسته تبلیغات ویژه شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از کسب‌وکارهای متضرر از قطعی اینترنت اختصاص دهند.

وی در ادامه تاکید کرد:

به‌هرحال اگر فیلترینگ برداشته شود از ظرفیت بلاگرها برای جبران صدمات آن‌ها استفاده خواهیم کرد. بحث ما در این مرحله شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی نیست. بلکه ما می‌خواهیم این بودجه را اختصاص دهیم تا طبق قوانین کشور برای جبران صدمات این کسب‌وکارها اقدام شود.

امیرحسین اسدی که با اتاق ایران آنلاین گفتگو می کرد در بخشی از صحبت‌های خود تاکید کرد «ما قبول داریم قطعی اینترنت به کسب‌وکارها صدمه می‌زند. اینترنت شاهراه اتصال و ارتباطات و زیرساخت کسب‌وکار است».

این در حالی است که امروز سخنگوی دولت، دکتر علی بهادری جهرمی در جمع دانشجویان دانشگاه قم گفته است، «دولت سیزدهم هیچ وقت اینترنت را قطع نکرده بلکه برخی پیام رسان‌های خاص فیلتر شدند این در حالی است که دولت قبل از حوادث مشابه تمام اینترنت را قطع می کرد و استثنایی قائل نمی‌شد».


بیشتر بخوانید:

دولت سیزدهم هیچ وقت اینترنت را قطع نکرده است ؛‌ ادعای جنجالی سخنگوی دولت!


مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت در ادامه صحبت های خود افزود:

قبول داریم بسیاری از کسب‌وکارها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام به دلیل فیلترینگ و محدودیت اینترنت دچار مشکلات زیادی از جنس تبلیغات، برندینگ یا از جنس فروش شده‌اند.

اسدی با تاکید بر اینکه حدود 90 درصد از کسب و کارهای حوزه تبلیغات در فضای اینستاگرام دچار مشکل شده‌اند، خاطر نشان کرد که کسب و کارهایی از جنس بلاگرها و تبلیغات در این شرایط تعدیل نیرو داشته‌ و کسب‌وکارهای خرد در اینستاگرام نیز قطعا دچار مشکل شده‌اند.

امیرحسین اسدی در ادامه صحبت‌های خود افزود:

براساس آمار متفاوتی از 300 هزار تا 3 میلیون کسب‌وکار در اینستاگرام، گفته می‌شود دچار مشکل شده‌اند.

او با تاکید بر اینکه همه کسب‌وکارها در کشور به دلیل قطعی اینترنت بین 5 تا 100 درصد دچار آسیب شده‌اند تاکید کرد که باید بر اساس ضرر و زیان کسب‌وکارها میان آن‌ها دسته‌بندی شود. برخی از کسب و کارها دچار مشکلات حیاتی شده و تعدیل نیروی زیادی داشته و برخی نیز در حد 5 یا 10 درصد تغییرات داشته‌اند.

اسدی در راستای تفاوت مشکلات کسب و کارها به دلیل قطعی اینترنت و درنتیجه تفاوت در نوع حمایت از آن‌ها افزود:

ما قصد داریم بر اساس این دسته‌بندی با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی به کمک این کسب‌وکارها بیاییم.

سخن پایانی از نگاه تکراتو

حال این سوال در بین اصحاب رسانه، صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و مردم به وجود آمده که با توجه به قطعی‌ها و محدودیت‌های اینترنتی چند هفته اخیر ایران، آیا اختصاص بودجه حمایتی هزار میلیارد تومانی برای صدا و سیما به بهانه کمک به کسب و کارهای اینترنتی متضرر، تصمیم درستی است؟

آیا بهتر نبود به جای اختصاص این بودجه به صدا و سیما، این بودجه مستقیما و بدون هیچ واسطه‌ای، برای کسب و کارهای متضرر در نظر گرفته می‌شد؟

از شما کاربران عزیز تکراتو نیز می‌خواهیم دیدگاه خود را در خصوص این بسته حمایتی وزارت صمت از کسب و کارهای اینترنتی در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. لطفا این موضوع را در نظر داشته باشید که در پذیرش برخی نظرات شما عزیزان معذوریم!

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    کانال هک و برنامه های هک شده ، انواع آرایش بانوان ، کانال های سرگرمی ، انواع متن های عاشقانه ، طنز و هزار جور کانال دیگه . به نظرتون صدا و سیما حاضره همچین کانال هایی رو تبلیغ کنه ؟؟؟
    حداقل 95 درصد کانال ها امکان تبلیغ توی صدا و سیما رو ندارن !
    اصلا میگیم صدا و سیما تبلیغ همه ی کانال هارو بکنه . کی از روبیکایی که تو یه روز دو بار اخطار جاسوسی گرفته استفاده میکنه ؟؟؟؟
    اگه میخوان واسه صدا و سیما پول پاشی کنن ، همینطوری مفتی بهشون بدن . الکی ادعای حمایت از کسب و کار مردم رو نداشته باشن که مردم بیشتر از این خشمگین تر نشن .

    پاسخ

    شما گوبا با مردم ایران خصومت دیرینه دارین چطور اینعمه ظلم و بیداد و گرانی رو نمیبنین و اسمتون هم مسلمونه ، چگونه با اینهمه گرانی که ایجاد کردین زندگی کنیم یه بمبی چیزی بزنید همه رو راحت کنید

    پاسخ

    دزدی پشت سر دزدی…هیچ راهی برای مردم جز اعتراض نذاشتید

    پاسخ

    بعد میگن مردم چرا اعتراض میکنن صداوسیما پولش از پارو بالا میره چه میدونه کرایه خونه ومغازه من از کجا باید جور بشه خرج خانواده من در نمیاد باید کاسه گدایی بگیرم دستم شرمنده زن وبچه ام شدم کو عدل علی که دم میزدین ؟

    پاسخ

    این فیلتر اینستا رو بردارید قسطهامون عقب افتاده منبع درامد من و ۳٠ نفر از همکارم بود.
    اگه خدا رو میشناسید فیلتر لعنتی رو بردارید این چه دینی هست که شما دارید با کدوم ایین با شما باید حرف بزنیم؟!!!!! باخاک یکسان شدیم بچه سرطانی دارم

    پاسخ

    سلام چرا ب صدا و سیما مستقیما ب کاسبی ک‌ ضرر کرده بدن.صدا و سیما فردا میدش ب امثال مهران مدیری تا تو اعتراضات بعدی ضربه بیشتری ب نظام بزنن

    پاسخ