;
coinex

شبکه اوراکل بایننس به زودی راه‌اندازی خواهد شد!

اوراکل‌ها دسترسی قراردادهای هوشمند به داده‌های برون زنجیره‌ای را تسهیل می‌کنند. شبکه اوراکل بایننس به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

بایننس یک شبکه اوراکل برای اکوسیستم زنجیره BNB خود راه‌اندازی کرده است. این شبکه اوراکل، بلاک چین را به داده‌های دنیای واقعی متصل می‌کند. شبکه اوراکل بایننس شامل ده پروژه BNB است که به طور همزمان راه‌اندازی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آینده بایننس کوین (BNB) در سال 2022

راه‌اندازی شبکه اوراکل بایننس

طبق داده‌های منتشر شده توسط DeFi Llama، پروژه‌های BNB که در گذشته منجر به ادغام اوراکل شده بودند، برخی از بزرگترین تیم‌های زنجیره BNB را شامل می‌شوند. از جمله این تیم‌ها می‌توان به پروتکل Venus (با ارزش کل قفل شده 770 میلیون دلار)، پلتفرم Alpaca Finance (با ارزش کل قفل شده 510 میلیون دلار) و شرکت لیکوئید استیکینگ Ankr (با ارزش کل قفل شده 101 میلیون دلار) اشاره کرد.

اوراکل‌ها امکان دسترسی قراردادهای هوشمند به داده‌های خارج از زنجیره بلوکی را میسر می‌کنند. به عنوان مثال، یک پروتکل می‌تواند قرارداد هوشمند خود را بر اساس قیمت اوراق بهادار، شاخص‌های کلان اقتصادی و یا حتی داده‌های آب و هوایی ایجاد کند.

گوندولین رجینا (Gwendolyn Regina)، مدیر سرمایه‌گذاری زنجیره BNB در بیانیه‌ای اعلام کرد:

استفاده از اوراکل‌ها جهت افزایش چشمگیر دانش قرارداد هوشمند در مورد آنچه در خارج از فضای بلاک چین رخ می‌دهد بسیار مهم است.

اهداف شبکه اوراکل بایننس

شبکه اوراکل بایننس

شبکه اوراکل بایننس قیمت شاخص محبوب‌ترین دارایی‌های دیجیتال را منتشر می‌کند. در اطلاعیه منتشر شده توسط DeFi Llama تأکید شدیدی بر امنیت شبکه شده است. الگوریتم‌های هوشمند قیمت‌ها را جهت دقت بالاتر و سازگاری بیشتر بررسی می‌کنند.

هدف صرافی بایننس رساندن زمان بازیابی و احتمال خرابی شبکه به صفر است. این صرافی توضیح داد که هر دیتا فید توسط طرح امضای مخصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بایننس کلید رمزنگاری عمومی شبکه را جهت کسب اطمنیان از نفوذناپذیری شبکه آزمایش می‌کند.

هک شبکه‌های اوراکل

اوراکل‌ها علاوه بر نقش کلیدی که در اکوسیستم بلاک چین‌ها دارند، منبع اصلی سوءاستفاده‌های رمزنگاری نیز به شمار می‌روند. به عنوان مثال، یک هکر اخیراً موفق به سرقت 100 میلیون دلار از پلتفرم معاملاتی منگو مارکتس (Mango Markets) شد.

سام بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل FTX، در پیامی توییتری طراحی اوراکل مرتبط با توکن MNGO را علت اصلی هک عنوان کرد. مهاجم پس از افزایش قیمت توکن MNGO موفق شد 100 میلیون دلار وام دریافت کند. بنکمن فرید در توییتر خود نوشت: «قیمت فعلی MNGO حتی نزدیک به قیمت منصفانه این توکن نیست.»

از دیگر موارد هک پروتکل‌های اوراکل می‌توان به پروژه Curve Finance اشاره کرد. یک مهاجم از آسیب پذیری صورت گرفته در اوراکل Curve Finance سوءاستفاده کرده و موفق به دریافت وام 220 هزار دلاری در صرافی QuickSwap شد.  Polygon DEX پس از حمله صورت گرفته پروتکل وام‌دهی خود را بست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه‌اندازی شبکه اوراکل بایننس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر