;
coinex

هشدار سامانه همتا: آیفون 14 نخرید!

این روزها یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های دنیا برای هر ایرانی، سری آیفون 14 است، البته که سامانه همتا در بیانیه‌ای گفته: آیفون 14 نخرید چون عموما فیک هستند!

آیفون 14 بعد از معرفی و عرضه رسمی در برخی از مهمترین بازارها، به مرور به کشور ما هم رسیده و با وجود جذابیت‌های بسیارش، بسیار گرانقیمت سات! گزارش‌ها حاکی از آن است که در آیفون 14، قابلیت و ویژگی‌های بیشتری نسبت به مدل‌های پیشین وجود ندارد. یورو نیور در این خصوص نوشته: «آیفون 14 با نمایندگی 61 کیلوگرم دی اکسید کربن در مقایسه با 64 کیلوگرم دی اکسید کربن توسط آیفون 13 اندکی کم‌تر در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای نقش دارد. با این وجود، مبادله تلفن هوشمند قدیمی‌تان با تازه‌ترین مدل بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.» اما در کشور ما سامانه همتا اعلام کرده که آیفون 14 نخرید. دلایل این هشدار چیست؟ در تکراتو بخوانید.

بیشتر بخونید: رجیستری آیفون 14 در سامانه همتا با وجود محدودیت‌های قانونی

آیفون 14 نخرید !

اپل اعلام کرد که بر اساس معیارهای این کمپانی 79 درصد انتشار کربن چرخه عمر گوشی، در تولید آن آزاد می‌گردد. در نتیجه باید برای مبارزه با آلودگی الکتریکی، از مصرف‌گرایی خودداری کرد و در برابر تمایل به داشتن جدیدترین مدل آیفون مقاومت نمود. جالب است بدانید که طبق گزارش منتشر شده، خریداری کردن یک تلفن جدید به اندازه شارژ مجدد و کار کردن یک گوشی هوشمند برای یک دهه تمام انرژی هدر می‌دهد.

حالا آمار فروش گوشی هوشمند در اتحادیه اروپا خبر از فروش سالانه 211 میلیون گوشی می‌دهد. اغلب این گوشی‌ها نهایت پس از 3 سال استفاده با شعارهایی مانند داشتن آخرین تکنولوژی یا نه به گوشی از مد افتاده، تعویض می‌شوند.

آیفون 14 نخرید !

پیش‌تر کمپانی اپل توسط ناظر ضد تراست ایتالیا حدود 10 میلیون یورو برای ایجاد آلودگی الکتریکی جریمه شده بود. این ناظر پس از تحقیق بسیار متوجه شد که به روزرسانی‌های نرم‌افزاری اپل، سبب ایجاد اختلالات جدی شده است که منجر به صرف انرژی بیشتری می‌شود و همین اختلالات مشتریان اپل را برای خرید مدل‌های جدید گوشی اپل ترغیب می‌کند. البته اپل این ادعا را رد کرد اما با این حال این کمپانی اقداماتی در رفع این اختلالات و حوزه‌های زیست محیطی انجام داده است.

کمپانی اپل همچنین مدعی شد که 100 درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافتی را در تمام آهنربا‌های گوشی هوشمند آیفون 14 به کار می‌گیرد. اما در سال 2019 میلادی، کمپانی اپل به همراه شرکت گوگل، دِل، مایکروسافت و تسلا مورد شکایت از طرف خانواده‌هایی از جمهوری دموکراتیک کنگو قرار گرفتند. در این دادخواست که بر علیه این شرکت‌ها تنظیم شده بود، فرزندان خانواده‌های شاکی در حال استخراج کبالت مجروح و کشته شده بودند.

البته این شرکت‌ها باز هم با انکار استفاده از کودکان کار، معادن کبالت را تکذیب کردند. بعد از این ماجراها، کمپانی اپل متعهد به تنظیم بالاترین استاندارد‌ها برای تامین منابع مسئول مواد مورد استفاده در محصولات خود شد. این تعهد در گزارش پیشرفت زیبست محیطی کمپانی اپل نیز ذکر شده است. همچنین این کمپانی در سال 2020 میلادی گفت که قصد دارد در دهه‌ی آینده، محصولات خود را از هر گونه کربن خنثی کند.

چگونه سفارش آیفون 14 خود را لغو کنیم؟

اگر از خرید آیفون 14 منصرف شدید همین جالا می‌توانید با چند کلیک در صفحه پشتیبانی اپل، دستورالعمل‌هایی برای نحوه انجام این کار را بیابید. هم چنین، شما بعد از رسیدن سفارشتان تا 2 هفته فرصت دارید که جنس را مرجوع کنید. اما اگر هنوز می‌خواهید که صاحب یک آیفون 14 باشید و گوشی کهنه خود را ارتقا دهید، اپل یک سرویس مبادله‌ای را برای شما درنظر گرفته است که در آن بازیافت گوشی کهنه شما با گوشی نو انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص لغو سفارش آیفون 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر