;
coinex

تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر و بازگشت کاربران تعلیق شده!

ایلان ماسک مالک توییتر به دنبال تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر است. این شورا جهت اتخاذ تصمیمات اساسی و مهم در رابطه با آزادی در توییتر برگزار خواهد شد.

تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر از دیدگاه‌های مختلفی برای گرفتن تصمیمات اساسی در توییتر انجام می‌‌شود. ایلان ماسک که تا قبل از این شایعات زیادی در رابطه با مالکیت او بر توییتر در رسانه‌ها پخش شده بود، اکنون به دنبال تصمیمات اساسی برای توییتر است که تا پیش از او انجام نشده بود.

بیشتر بخوانید: ورود معنادار ماسک به دفتر مرکزی توییتر با یک سینک دستشویی! / ایلان ماسک توییتر را خرید؟

تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر

ماسک صاحب این پلتفرم اعلام کرده که در حال تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر است. او همچنین روز گذشته اعلام کرده است که شورای تعدیل از دیدگاه‌های مختلف فکری تشکیل خواهد شد.

این کارآفرین جوان همچنین گفت که هیچ تصمیمی در مورد محتوا و بازگرداندن اکانت‌های مسدود شده قبل از تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر انجام نشده است.

تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر
ایلان ماسک

ایلان ماسک که قبل از خریدن توییتر اعلام کرده بود به دنبال آزادی بیان در این فضا است، این‌بار طرفداران توییتر را شگفت‌زده کرد. با مطرح شدن آزادی بیان در توییتر، بسیاری احتمال بازگشت ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را و چهره‌های معروف دیگر را دادند. با تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر این گفته‌های ایلان ماسک صحت پیدا خواهد کرد.

ماسک روز گذشته در توییتی در رابطه با تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر توضیح داد:

برای روشن کردن این موضوع، ما هنوز هیچ تغییری در سیاست‌های نظارت بر محتوای توییتر ایجاد نکرده‌ایم.

تصمیم گیری در رابطه با سیاست‌های این پلتفرم مجازی از این پس بر عهده این شورا خواهد بود. مالک جوان توییتر در رابطه چگونگی انتصاب این اعضا و همچنین تغییر سیاست‌های نظارتی فعلی سخنی نگفته است.

رهایی کاربران مسدود شده توییتر

ماسک که در توییتی خبر تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر را اعلام کرده بود، در پاسخ به میخائیلا پترسون یکی از کاربران معروف توییتر که از او در رابطه با آزادی جردن پیترسون و بازیابی حسابش پرسیده بود، گفت:

تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر
تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر

هر کسی که به دلایل جزئی و مشکوک حسابش تعلیق شده باشد، از زندان توییتر آزاد خواهد شد.

ماسک که تا پیش از این سازوکار فعلی توییتر را به سخره می‌گرفت، قرار است در ادامه روند مدیریتش تغییراتی ایجاد کند. با انتصاب ماسک به عنوان مدیر عامل این فضای اجتماعی بسیاری از مدیران ارشد توییتر اخراج شدند.

با اخراج ویجایا گده، مدیر حقوقی و سیاست‌گذاری توییتر پس از انتصاب ماسک به عنوان مدیر عامل این شرکت مشخص شد که ادامه روند توییتر با تغییرات اساسی مواجه خواهد بود.

لازم به ذکر است که بسیاری از شبکه‌های مجازی از بخش تعدیل محتوا بهره می‌برند. گروه متا یکی از پیشگامانی بود که هیئت نظارت بر محتواهای پلتفرم‌های خود ارائه داد.

بسیاری از منتقدان این پلتفرم‌ها معتقدند که هیئت مدیره، نفوذ زیادی بر هیئت نظارتی دارد و تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر باعث ایجاد و تغییر سیاست‌های توییتر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در رابطه با تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر