;
coinex

تهدید روسیه برای حمله به ماهواره‌های غربی ؛ به اوکراین کمک نکنید!

جدیدترین اخبار حمله روسیه به اوکراین خبر از تهدید روسیه برای حمله به ماهواره‌های غربی می‌دهد، این موضوع تا درجه تهدید توسط مقامات روسیه پیش رفته است.

یکی از مقامات ارشد دولت روسیه روز پنجشنبه از احتمال هدف قرار دادن و ساقط کردن ماهواره‌های تجاری کشورهای غربی ، به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن در تلاش‌های جنگی اوکراین صحبت کرده است.

این در حالی است که به گفته مسئولان بلند پایه اوکراین کماکان بمباران زیرساخت‌های این کشور توسط ارتش روسیه ادامه داشته و حتی مسئولان کرملین از احتمال حمله به ماهواره‌های غربی خبر داده‌اند. در همین حال هنوز هیچ واکنش و پاسخ سریعی از سوی ایالات متحده یا توسعه‌دهندگان ماهواره‌های تجاری در غرب نسبت به تهدید روسیه برای حمله به ماهواره‌های غربی نشان داده نشده است.

این تهدید می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها و نگرانی‌ها بابت تشدید درگیری‌های میان روسیه و اوکراین و همچنین خطر رویارویی مستقیم بین روسیه و غرب شود.

بیشتر بخوانید: درخواست روسیه از ایلان ماسک ؛ اینترنت استارلینک را در اوکراین قطع کن!

تهدید روسیه برای حمله به ماهواره‌های غربی

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه، کنستانتین ورونتسوف، روز پنجشنبه استفاده از ماهواره‌های غربی جهت کمک به اقدامات جنگی اوکراین را «یک شیوه بسیار خطرناک» توصیف کرد. وی در ادامه این عمل را در راستای حمایت از اوکراین قلمداد کرد و آن را «تحریک‌آمیز» خواند و با خطاب قرار دادن کمیته اول (خلع سلاح و امنیت بین‌المللی) سازمان ملل متحد گفت:

«زیرساخت‌های شبه غیرنظامی می‌توانند به شکلی قانونی هدف حملات تلافی جویانه قرار گیرند».

این مقام وزارت خارجه روسیه به هیچ شرکت ماهواره‌ای مشخصی اشاره نکرده، اما باید توجه داشت که ایلان ماسک در اوایل این ماه اعلام کرد که شرکت فضایی تحت مالکیت وی موسوم به «اسپیس ایکس» به تامین مالی سرویس اینترنت استارلینک خود در اوکراین ادامه می‌دهد.

ورونتسوف در ادامه افزود «دخالت ایالات متحده و متحدانش در درگیری‌های نظامی به شکل استفاده از بخش‌هایی از زیرساخت‌های فضایی غیرنظامی، از جمله بخش‌هایی که ماهیت تجاری دارند، بوده است». لازم به ذکر است که روسیه در ماه اوت (اواخر مرداد ماه) ایالات متحده را به دخالت مستقیم در جنگ اوکراین متهم کرده بود، زیرا عقیده داشت که کمک‌های اطلاعاتی ماهواره‌ای را به این شرکت ارائه داده است.

این اتهام پس از اظهارات معاون اطلاعات نظامی اوکراین در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی تلگراف مطرح شد، این مقام اعلام کرده بود که اوکراین از سامانه‌های پشرفته راکتی هیمارس که از سوی مقامات واشنگتن در اختیار کی‌یف قرار داده شده به خوبی و با بهره‌مندی از تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات لحظه‌ای استفاده کرده است.

تصاویر ماهواره‌ای مناطق درگیری که توسط تکنولوژی تصویربرداری ماهواره‌ای ایالات متحده ثبت شده است، مختصات مناطق آسیب پذیر روسیه از نظر نظامی را نشان می‌دهند. این تصاویر روزانه توسط کارشناسان اطلاعاتی در توییتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تهدید روسیه برای حمله به ماهواره‌های غربی

در منطقه جنوبی خرسون طی روزهای اخیر به نقل از رویترز به دلیل آب و هوای مرطوب و سختی زمین و نیز نبود تحولات چشمگیر در جبهه شرق سرعت حملات اوکراین کاهش پیدا کرده است، کی‌یف در این رابطه اظهار داشته است که روسیه به حملات خود برای تخریب زیرساخت‌های حیاتی اوکراین پیش از زمستان ادامه خواهد داد.

مقامات اوکراین، تضعیف روحیه مردم برای ادامه مقاومت در مقابل ارتش روسیه را هدف این حملات می‌داند. به همین دلیل روسیه به عقیده اوکراین به دنبال محروم کردن مردم از امکانات اولیه مانند انرژی و گرما در فصل زمستان است اما مقامات کی‌یف این استراتژی را شکست خورده می‌دانند.

لازم به ذکر است که که روسیه درست مانند ایالات متحده آمریکا و چین، توانایی تهاجمی فضایی لازم را برای عملی کردن تهدیدات خود دارد؛ این کشور سال 2021 یک موشک ضدماهواره برای انهدام یکی از ماهواره‌های خود به فضا پرتاب کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تهدید روسیه برای حمله به ماهواره‌های غربی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر