;
coinex

ثبت نام کنکور 1402 آغاز شد [+شرایط و مبلغ ثبت‌نام]

ثبت نام کنکور 1402 از شب گذشته آغاز شده است. متقاضیان می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش تا پایان روز شنبه، 14 آبان ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

ثبت نام کنکور 1402 با تغییراتی اساسی از شب گذشته آغاز شد. این دوره از آزمون کنکور در دو مرحله برگزار خواهد شد. کنکور از سال آینده فقط برای دروس تخصصی و در دو نوبت برگزار خواهد شد. مرحله اول کنکور سراسری در روزهای پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه سال جاری و مرحله دوم در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال 1402 برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: برنامه کنکور 1402 اعلام شد؛ ثبت نام و زمان برگزاری

ثبت نام کنکور 1402

کنکور سراسری در سال 1402 با تغییراتی شامل: آزمون سراسری فقط برای دروس اختصاصی و دو بار در سال همراه خواهد بود و نتیجه هر نوبت آزمون حداکثر تا 2 سال اعتبار دارد. پذیرش دانشجو برای ورود به دانشگاه‌ها یک بار در سال خواهد بود. همه داوطلبان باید در دروس عمومی سابقه تحصیلی داشته باشند و در صورت عدم وجود باید برای ایجاد آن از طریق آموزش و پرورش اقدام کنند.

ثبت نام کنکور 1402

داوطلبان آزمون سراسری 1402 در صورت مواجه شدن با مشکل در ثبت نام کنکور 1402 می توانند با شماره ۰۲۶-۳۶۲۷۰۰۵۸ (استان البرز) و ۰۲۶-۳۶۲۷۰۰۵۹ (استان البرز) تماس گرفته و یا از طریق سیستم پاسخگویی اقدام نمایند. ساعت پاسخ گویی تلفنی از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۳:۳۰ بجز ایام تعطیل است.

شرایط عمومی ثبت‌نام کنکور 1402

داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری 1402 باید شرایط زیر را داشته باشند:

  1. عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  2. در صورتی که داوطلب سابقاً با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته باید تغییر نظر او احراز شود.
  3. نداشتن سابقه عضویت خود و وابستگان آنها در سازمان‌های غیرقانونی و فراماسونری
  4. عدم احراز فساد اخلاقی
  5. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  6. دانشگاه آزاد اسلامی آزمون مجزا ندارد و داوطلبان این دانشگاه باید در این مرحله ثبت‌نام کنند.

ثبت نام کنکور 1402

داوطلبانی که درخصوص اطلاعات سوابق تحصیلی (عدم مشاهده سوابق تحصیلی و یا مغایرت در اطلاعات سوابق تحصیلی) با مشکل برخورد کردند، لازم است به سایت آموزش و پرورش به نشانی https://sahat.medu.ir مراجعه نمایند.

هزینه ثبت‌نام کنکور 1402

هزینه ثبت‌نام در کنکور 1402، مبلغ 133 هزار تومان است. برای ثبت‌نام در هر یک از گروه‌های آزمایشی زبان و هنرهای خارجه نیز مبالغ جداگانه دریافت می‌شود.

همچنین داوطلبانی که تمایل به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان، پیام نور و غیرانتفاعی دارند لازم است در زمان ثبت‌نام نوبت دوم کنکور 1402 از تاریخ 15 فروردین تا 21 فروردین 1402 یا در زمان انتخاب رشته (نیمه دوم مرداد) نسبت به خرید کارت اعتباری به مبلغ 36 هزار تومان اقدام کنند.

در کنکور 1402 سهمیه مناطق، سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا و سهمیه بهیاران وجود دارد. در بحث اتباع خارجی فقط اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به ثبت‌نام یا شرکت در آزمون سراسری هستند.

بنابر تغییرات کنکور 1402، سابقه تحصیلی دانش‌آموزان در ورود به دانشگاه‌ها نقش دارد؛ به نحوی که سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۴۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۶۰ درصد است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ثبت نام کنکور 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر