coinex
راهنمای خرید تکراتو

اضافه شدن قابلیت عکاسی نجومی به گلکسی S22

قابلیت جدیدی به برنامه expert raw سامسونگ اضافه شده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد قابلیت عکاسی نجومی را تجربه کنند.

سامسونگ در پی علاقه کاربران به عکاسی حرفه‌ای، ویژگی‌های جدیدی را به برنامه expert raw افزوده است که در اثر این آپدیت جدید، نوردهی چندگانه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هم‌چنین دیگر ویژگی مهم آن، پشتیبانی از عکاسی نجومی است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های سامسونگ 2022

قابلیت عکاسی نجومی

قابلیت‌های جدیدی به برنامه دوربین پیشرفته سامسونگ در گوشی‌های هوشمند گلکسی اضافه شده که این قابلیت جدید از طرف غول فناوری کره جنوبی، تکنیک‌های عکاسی ویژه نامیده شده است. به گفته androidAuthority، این قابلیت جدید به صورت آزمایشی در اختیار دارندگان سری گلکسی S22 که از one UI 5 استفاده می‌کنند، قرار گرفته است.

قابلیت عکاسی نجومی

اولین تکنیک به نام حالت نور دهی چندگانه است که در برخی از گوشی‌های برندهای چینی مثل ZTE نیز وجود دارد. با توجه به این که این قابلیت در گوشی های گلکسی جدید است، دو روش ضبط و چهار روش ترکیبی را شامل می‌شود. روش‌های ضبط آن عبارتند از:

  • عکاسی پیوسته که عملکرد آن، ثبت متوالی چندین عکس در بازه‌های زمانی معین است.
  • عکس برداری دستی که برای ثبت عکس تکی کاربرد دارد.

اکنون این ویژگی برای شما فراهم شده است که در صورت عدم استفاده از تنظیمات فوق، به نماد نوردهی چندگانه مراجعه کرده و با ضربه زدن بر روی علامت v، آن را خاموش کنید. در ادامه به چهار روش ترکیبی خواهیم پرداخت:

  • Increase: در ابتدا به دریافت مقادیر پیکسل هر ورودی می‌پردازد و سپس آن‌ها را برای ایجاد نتیجه‌ی نهایی با یکدیگر ترکیب می‌کند.
  • Average بعد از دریافت میانگین مقدار هر پیکسل، آن‌ها را ترکیب می‌کند.
  • Bright که عملکرد آن حذف مقایر تاریک و ذخیره مقادیر روشن هنگام ترکیب کردن است.
  • Dark برعکس ویژگی قبلی است و فقط به ذخیره مقادیر تاریک هنگام ترکیب کردن می‌پردازد.

از دیگر تکنیک‌های مهم این برنامه می‌توان به قابلیت عکاسی نجومی اشاره کرد. عکاسی نجومی شامل ۶ مرحله است: تنظیمات ترکیب بندی، جست‌وجوی آسمان، عکاسی پیوسته، تنظیمات دوربین، ترکیب بندی و ویرایش نهایی.

برای این که تصویرهای با کیفیت و خوبی ایجاد کنیم، به حدود ۱۰ عکس یا بیشتر نیاز خواهیم داشت تا با هم ترکیب شوند. کارکرد عکاسی نجومی، استفاده از تجهیزات خاص و تخصصی برای پیدا کردن خودکار اجرام آسمانی است.

به ادعای سامسونگ، عکاسی نجومی توانایی ارائه همه حالت‌های گفته شده را دارد. هم‌چنین راهنمای بررسی صورت‌های فلکی نیز توسط این شرکت ارائه خواهد شد. به پیشنهاد غول فناوری کره‌ای، بهتر است در عکاسی نجومی، از سه پایه استفاده شود.

در تصویر، نمونه‌هایی از عکاسی نجومی سامسونگ قابل مشاهده است.

قابلیت عکاسی نجومی

با این حال که قابلیت‌های ذکر شده فقط در سری گلکسی S22 وجود دارد، ولی احتمال این که پس از پایان دوره آزمایشی، برای دستگاه‌هایی که one UI 5 را اجرا می‌کنند نیز در دسترس باشد، وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قابلیت عکاسی نجومی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر