;
coinex

پیش نویس رسمی سند رمزریال منتشر شد ؛ انتشار رسمی ریال دیجیتال

پیش نویس رسمی سند رمزریال توسط بانک مرکزی منتشر شد. انتشار رسمی ریال دیجیتال به صورت آزمایشی از شهریورماه آغاز شده است.

پیش نویس سند ارز رمزریال به صورت رسمی توسط بانک مرکزی منتشر شد. براین اساس، ورود کلیه بانک‌های عامل به این پروژه تا پایان دوره آزمایشی از دیگر اهداف برنامه‌ریزی شده در اجرای آن است.

بیشتر بخوانید: ریال دیجیتالی به بازار آمد ؛ معاملات با رمز ریال آغاز شد

پیش نویس رسمی سند رمزریال

پیش نویس سند ارز رمزریال جهت دریافت نقطه نظرات متخصصان و کارشناسان در دسترس قرار گرفت. ریال دیجیتال اولین بار در شهریورماه به صورت رسمی توسط هیأت نظارت بر اندوخته اسکناس منتشر شد و هدف آن اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار بود.

پیش نویس سند ارز رمزریال

پس از انتشار اولیه که به صورت محدود بود، ریال دیجیتال منتشر شده از طریق دو بانک عامل و با جامعه کاربری کنترل شده مورد بهره برداری پیش آزمایشی قرار گرفته و در حال حاضر نیز روند بررسی‌های تکمیلی جهت شروع دوره آزمایشی ادامه دارد. همچنین بر اساس تمهیدات صورت گرفته به زودی با پیوستن یک بانک سوم به این پروژه، این دوره از حالت پیش آزمایشی خارج شده و وارد مرحله آزمایشی می‌شود. بنابراین دامنه استفاده، تعداد کاربران و مبلغ تخصیص یافته به این طرح نیز گسترش می‌یابد.

بر اساس پیش نویس سند ارز رمزریال یکی از اهداف برنامه‌ریزی شده در این طرح، ورود کلیه بانک‌های عامل به این پروژه است. بانک مرکزی درنظر دارد همزمان با اجرای دوره‌های پیش آزمایشی و آزمایشی، ضمن اخذ نظرات و پیشنهادات کارشناسان و خبرگان پولی و بانکی، امکان دسترسی عموم مردم به ریال دیجیتال را به صورت تدریجی فراهم کند.

صاحب‌نظران می توانند پیشنهادات خود را از طریق پست الکترونیکی به نشانی irdr@cbi.ir ارسال کنند.

چند بانک در صف ورود به معاملات رمزریال هستند؟

معاون فناوری‌‌های نوین بانک مرکزی آخرین وضعیت اجرای رمزریال و معاملات آن در کشور را تشریح کرد. مهران محرمیان گفت:

در حال حاضر دو بانک و تعداد محدودی فروشگاه و همچنین برخی از افراد که به‌عنوان اولین افرادی هستند که ریال دیجیتال را در کیف پول رمز ریال خود دارند، انتخاب شده‌‌اند و این افراد در حال معامله با رمزریال هستند.

پیش نویس سند ارز رمزریال

وی با بیان اینکه دو بانک بزرگ ملی و ملت برای معاملات آزمایشی رمزریال انتخاب شده‌‌اند، گفت: «در حال حاضر در حال بررسی خروجی‌‌های معاملات رمزریال هستیم و بازخوردها را دریافت کرده‌‌ایم تا مشکلات آن را برطرف کنیم.» محرمیان افزود:

در فاز بعدی با تعداد نفرات بیشتر، بانک‌‌های بیشتر و با تعدادی بیشتری فروشگاه‌ها به معاملات رمزریال می‌پردازیم تا معاملات رمزریال را بهتر بررسی کنیم.

محرمیان با بیان اینکه رمزریال نیاز به تنظیم‌‌گر ندارد، تاکید کرد: «بانک‌‌های بسیاری مشتاق هستند به رمزریال ورود کنند و بانک مرکزی از این موضوع استقبال می‌‌کند و در حال حاضر چند بانک در صف قرار گرفته‌‌اند تا معاملات رمزریال را انجام دهند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پیش نویس رسمی سند رمزریال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر