;
coinex

پهپادهای روسی در جنگ اوکراین با فناوری آمریکایی کار می‌کنند!

با وجود اتهامات مربوط به استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی، حالا مشخص شده پهپادهای روسی در جنگ اوکراین با فناوری آمریکایی کار می‌کنند!

روزنامه‌ی تلگراف در جدیدترین شماره خود اعلام کرده که پهپادهای روسی در جنگ اوکراین از فناوری‌های پیشرفته آمریکایی بهره‌ می‌برند. این گزارش تلگراف مدتی پس از ادعای اوکراین و مقامات غربی در استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین منتشر شده است. گزارش‌های اطلاعاتی محرمانه حاکی از آن است که ماهیت خام پهپادهای مورد استفاده بر علیه کیف آمریکایی است.

بیشتر بخوانید: بهترین پهپادهای جهان ؛ پیشرفته‌ترین و قوی‌ترین پهپادهای جهان

پهپادهای روسی در جنگ اوکراین ، ایرانی هستند؟

سخنگوی نیروی هوایی ارتش اوکراین روز جمعه در یک کنفرانس ادعا کرد که اوکراین موفق به سرنگون کردن 300 پهپاد کامیازه ایرانی شده است. این ادعا سبب واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی شد. اما مدتی بعد با انتشار بررسی‌های یک پهپاد سرنگون شده توسط کارشناسان اوکراینی در سرویس امنیتی این کشور مشخص شد که پهپادهای مورد نظر همگی از سیستم کنترل پرواز و هدف‌گیری مشابه پهپادهای DJI بهره می‌بردند.

این فناروزی مخصوص پهپادهایی است که توسط “تگزاس اینسترومنتز”، سازنده تراشه‌های آمریکایی ساخته می‌شوند و علاوه بر این سیستم GPS این پهپادها از قطعاتی متعلق به شرکت آمریکایی “همیسفیر” بوده است. پس از بررسی‌ها، کارشناسان اعلام کردند که پمپ سوخت و سوپاپ‌های مربوط به این پهپادها نیز ساخت کشور لهستان است.

پهپادهای روسی در جنگ اوکراین

پیش‌تر نیز در ماه گذشته اخباری از سقوط یک پهپاد شناسایی بر فراز دریای سیاه را شاهد بودیم، کارشناسان اوکراین تعداد مشابهی از قطعات این پهپاد را شناسایی کردند. از این پهپادها معمولا برای جاسوسی استفاده می‌شود. همچنین این تجهیزات قابلیت حمل تسلیحاتی به وزن 100 کیلوگرم و برد پرواز 200 کیلومتر دارند.

در بررسی دقیق‌تری مشخص شد که سخت‌افزار تولید شده توسط شرکت‌های سونی، پاناسونیک و فوجیستو ژاپن و همچنین سخت‌افزار متعلق به شرکت‌های کمتر شناخته شده‌ای از آمریکا، کانادا و هلند در این پهپاد وجود دارد. طبق سوابق و اطلاعات مندرج در پرونده شناسایی و بررسی پهپاد مذکور، وجود یک تراشه منحصربه‌فرد در این پهپاد که متعلق به شرکت فناوری اوکراینی Radiorele است نیز تایید شد. در گزارش‌ها گفته می‌شود که اکثر قطعات و اجزای داخلی این پهپاد برای استفاده در داخل کشور تولید شده‌اند و هدف از ساخت آنها استفاده نظامی نبوده است.

یکی از واکنش‌ها به این اخبار صحبت‌های آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بود. او استفاده از این تجهیزات را “وحشتناک” خواند و گفت:

«کانادا و آمریکا با سایر متحدان و شرکای خود جهت بازدارندگی و مقابله با این تسلیحات همکاری خواهند کرد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ماهیت پهپادهای روسی در جنگ اوکراین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر