;
coinex

بهترین پهپادهای جهان ؛ پیشرفته‌ترین و قوی‌ترین پهپادهای جهان

در این مقاله می‌خواهیم بهترین پهپادهای جهان را از دید مجله آرمی تکنولوژی به شما معرفی کنیم. این پهپادها براساس ظرفیت محموله و سلاح‌هایی که حمل می‌کنند،‌ طبقه‌بندی شده‌اند.

چهار مورد از لیست ده پهپاد برتر جهان ساخته شرکت سیستم‌های هوانوردی جنرال اتمیکس است. لیست بهترین پهپادهای دنیا عبارتند از:

  • TAI Anka
  • MQ-5B Hunter
  • CAIG Wing Loong II
  • MQ-1C Gray Eagle
  • Yabhon United 40
  • CH-5
  • Predator B (MQ-9 Reaper)
  • MQ-9B SkyGuardian
  • Heron TP
  • Predator C Avenger

بیشتر بخوانید:

بهترین پهپادهای جهان

در این مقاله با معرفی بهترین پهپادهای جهان ، از پردیتور C اونجر (Predator C Avenger) گرفته تا تای آنکا (TAI Anka)، همراه ما باشید.

بهترین پهپادهای جهان
بهترین پهپادهای جهان

شماره 10: TAI Anka

در این بخش با معرفی دهمین مورد از لیست ده‌گانه بهترین پهپادهای جهان با ما همراه باشید. هواپیمای بدون سرنشین Anka از سال 2017 توسط نیروی هوایی ترکیه به کار گرفته می‌شود. این پهپاد که توسط صنایع هوایی ترکیه تولید شده، برای مقاصدی همچون شناسایی، نظارت، تشخیص هدف و اهداف دیگر، در نیروی هوایی ترکیه استفاده می‌شود.

بهترین پهپادهای جهان
TAI Anka

کل وزنی که این پهپاد می‌تواند حمل کند 200 کیلوگرم است که می‌تواند شامل یک سیستم شناسایی دوست و دشمن (IFF)، تشخیص لیزری و سلاح‌هایی همچون سلاح کالیبر پایین رکستان اسمارت، موشک‌انداز هوا به زمین و راکت هدایت از راه دور با لیزر CIRIT 2.75in باشد.

قدرت لازم برای این پهپاد توسط یک موتور 150 اسب بخار توربوپراب PD170 تامین می‌شود که توسط صنایع موتورسازی ترکیه ساخته شده‌ است. 1.6 تن وزن در هنگام تیک‌آف، ارتفاع سی‌هزار پایی و دوام بیش از 24 ساعت از دیگر ویژگی‌های این پهپاد محسوب می‌شوند.

شماره 9: MQ-5B Hunter

بیش از دو دهه است که نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا از پهپاد MQ-5B Hunter، که توسط شکرت نورثروپ گرومن ساخته شده، استفاده می‌کند. MQ-5B Hunter که یکی از بهترین پهپادهای نظامی جهان به شمار می‌رود، تاییدیه تمام استانداردهای لازم تعیین‌شده توسط دپارتمان دفاع آمریکا را گرفته‌ است.

9. MQ-5B Hunter
بهترین پهپادهای جهان – MQ-5B Hunter

این پهپاد توانایی حمل 226.8 کیلوگرم بار را دارد. می‌تواند سنسورهای مختلفی مانند سنسور الکترو-اوپتیکال و فروسرخ و سیستم ارتباطی را همزمان با سلاح‌های خارجی، مثلا مهمات هدایت‌شده با لیزر حمله افعی شرکت نورثروپ گرومن، داشته باشد.

این پرنده که توسط یک موتور سنگین قدرت می‌یابد، می‌تواند هنگام برخاستن وزنی حدود 884.5 کیلوگرم داشته باشد و تا ارتفاع هجده هزار پایی بالا برود. سرعت نهایی این پهپاد 148 کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند تا 21 ساعت در هوا بماند. MQ-5C e-Hunter، ورژن بزرگ‌تر این پهmاد، می‌تواند تا 30 ساعت پرواز کند.

بیشتر بخوانید:

شماره 8: CAIG Wing Loong II

هواپیمای بدون سرنشین وینگ لونگ 2 (CAIG Wing Loong II) که توسط شرکت صنایع هوایی چین (AViC) ساخته شده، یکی دیگر از بهترین پهپادهای جهان به شمار می‌رود. این پهپاد ورژن پیشرفته‌تر پهپاد وینگ لونگ 1 بوده و در خدمت نیروی هوایی ارتش آزادی خلق چین است.

بهترین پهپادهای جهان
CAIG Wing Loong II

این پهپاد که برای نظارت، شناسایی و حمله هوایی ساخته شده‌ است، می‌تواند تا 480 کیلوگرم بار با خود حمل کند که شامل ۱۲ بمب یا موشک هدایت‌شده با لیزر (مانند بمب FT-9/50، بمب لیزری 250 کیلویی GB3 و موشک‌های TL-10) می‌شود.

CAIG Wing Loong II برای ارتفاع متوسط و دوام طولانی طراحی شده‌ است و می‌تواند تا 32 ساعت در آسمان بماند و با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. حداکثر وزن بار شده روی این پهپاد باید 4200 کیلوگرم باشد. حداکثر ارتفاع پروازی نیز 32480 پا است.

شماره 7: MQ-1C Gray Eagle

در این بخش با معرفی هفتمین مورد از لیست ده‌گانه بهترین پهپادهای جهان با ما همراه باشید. پهباد عقاب خاکستری MQ-1C توسط قسمتی از برنامه توسعه هوایی آمریکا توسعه داده‌شد. توسط شرکت سیستم‌های هوایی جنرال اتمیکس طراحی شده است و برای مقاصد شناسایی، نظارت و تشخیص هدف به کار می‌رود.

بهترین پهبادهای جهان
بهترین پهپادهای نظامی جهان – MQ-1C Gray Eagle

این هوایپما طراحی شده که وزنی معادل 488 کیلوگرم با سوخت کامل و قابلیت‌های خارجی دیگر که به ترتیب وزن‌ 261 و 227 کیلومتری دارد با خود حمل کند. پهباد عقاب خاکستری می‌تواند تا 4 موشک آتش جهنم با خود حمل کند. سنسورهای الکترو-اوپتیکال، رادار دیافراگمی سنتزی و سنسورهای ارتباطی داشته‌باشد.

انرژی لازم پهباد عقاب خاکستری توسط یک موتور 165 اسب بخاری سوخت سنگین تامین می‌شود که توانایی حمل 1633 کیلوگرم را به این پهباد می‌دهد. حداکثر ارتفاع و سرعت این پهباد به ترتیب 29 هزار پا و 167 کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند تا 25 ساعت در هوا دوام بیاورد که البته در شرایط کم‌مصرف این زمان به 40 ساعت افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

شماره 6: Yabhon United 40

Yabhon United 40 جایگاه ششم را در لیست بهترین پهپادهای نظامی جهان در اختیار دارد. پهپاد مخصوص ارتفاع متوسط و دوام بالای یابون یونایتد 40 (Yabhon United 40) که با نام چشم هوشمند 2 نیز شاخته می‌شود توسط شرکت اماراتی سیستم‌های ادکام طراحی و تولید شده‌ است. این پهپاد به‌طور گسترده توسط نیروهای الجزایری استفاده می‌شود.

بهترین پهبادهای جهان
Yabhon United 40

Yabhon United 40 چندمنظوره قادر است یک تن وزن با خود جابجا کند که شامل سنسورها و سیستم‌های نظارتی مانند سکوی‌های دوربین، رادار دیافراگمی سنتزی و سنسور صوتی می‌شود. این پهپاد نظامی چهار سکوی مخصوص حمل سلاح و مهمات تا 400 کیلوگرم زیر بال‌های خود دارد.

سرعت نهایی این پهپاد 118 کیلومتر در ساعت است و می‌تواند تا 120 ساعت مداوم به پرواز خود ادامه دهد. وزن مجاز نهایی برای برخاستن این پهباد یک و نیم تن است. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا آرمی تکنولوژی، این پهپاد را در لیست بهترین پهپادهای دنیا قرار دهد.

شماره 5:‌ CH-5

پهپاد CH-5 که با نام پهپاد رنگین‌کمان نیز شناخته می‌شود توسط شرکت فناوری و علوم هوایی چین ساخته شده‌ است. این هواپیمای بدون سرنشین برای اولین بار در نوامبر 2016 معرفی شد و در نگاه اول، پهپاد آمریکایی MQ-9 درنده را تداعی می‌کند.

بهترین پهبادهای جهان
بهترین پهپادهای دنیا – CH-5

این پهپاد نظامی قابلیت‌هایی مانند حمل موشک، شناسایی، نظارت، گشت‌زنی و تشخیص هدف دارد. وزن‌ نهایی این پهپاد هنگام برخاستن 3300 کیلوگرم است که 1200 کیلوگرم آن را بار آن تشکیل می‌دهد. قابلیت نصب موشک چهارگانه هدایت خودکار AR-2 ضدتانک (ضد زره) و موشک‌ دوگانه AE-1 در بال‌های آن وجود دارد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده CH-5 در لیست بهترین پهپادهای نظامی جهان قرار بگیرد، این است که با موتور 330 اسب بخاری خود، می‌تواند به نهایت سرعت 118 کیلومتر در ساعت برسد و تا 60 ساعت در هوا بماند.

شماره 4: Predator B (MQ-9 Reaper)

یکی دیگر از بهترین پهپادهای جهان ، شکارچی B (درنده MQ-9) است که در ناسا، نیروی هوایی آمریکا، نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا و نیروهای هوایی ایتالیا، اسپانیا و فرانسه خدمت می‌کند. این پهپاد که توسط شرکت GA-ASI ساخته شده‌ است، استانداردهای STANAG 4671 ناتو را رعایت می‌کند.

بهترین پهبادهای جهان
Predator B (MQ-9 Reaper)

پهپاد Predator B (MQ-9 Reaper) دوبرابر شکارچی قبلی سرعت دارد و می‌تواند تا 5 برابر بار بیشتری حمل کند. می‌تواند به ارتفاع نهایی 50 هزار پایی برسد و با سرعت 240 کیلومتر در ساعت تا 27 ساعت پرواز کند.

قدرت این پهپاد توسط یک موتور توربوپراپ TPE331-10 شرکت هانی‌ول تامین می‌شود که وزن‌ نهایی 1746 کیلوگرمی دارد. 1361 کیلوگرم آن را بار خارجی پهپاد تشکیل می‌دهد که می‌تواند شامل سیستم‌های چندموشکی الکترو-اوپتیکال و فروسرخ، رادار چندحالته لینکس، رادار نظارتی ماریتیم، پشتیبانی الکترونیکی و تشخیص لیزری باشد. همچنین می‌تواند سیستم‌های سلاح متنوعی از جمله موشک‌های آتش جهنم GM-114، بمب GBU-12 paveway 2 و کیت GBU-JDAM باشد.

بیشتر بخوانید:

شماره 3: MQ-9B SkyGuardian

پهپاد دیگری که می‌تواند در لیست بهترین پهپادهای جهان قرار بگیرد، محافظ آسمان MQ-9B است که در سال 2020 تحت خدمت نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا درآمد. این پهپاد توسط شرکت GA-ASI مطابق با استانداردهای پهپاد STANAG 4671 ناتو ساخته شده‌ است.

بهترین پهبادهای جهان
بهترین پهپاد جنگی جهان – MQ-9B SkyGuardian

نهایت وزن این پهپاد در هنگام برخاستن می‌تواند 5670 کیلوگرم باشد که شامل قسمت بار 1814 کیلوگرمی نیز می‌شود. این پهباد قابلیت حمل سیستم‌های سلاحی مانند بمب‌های لیزری 500lb GBU-12 Paveway II و موشک‌های آتش جهنم AGM114 را دارد.

پهپاد MQ-9B SkyGuardian از ویژگی‌هایی مانند شناسایی و گریز شرکت GA-ASI بهره می‌برد و می‌تواند با سرعت 210 کیلومتر بر ساعت به مدت 40 ساعت در ارتفاع 40 هزار پایی پرواز کند.

شماره 2: Heron TP

پهپاد هیران TP که با نام آیتان نیز شناخته می‌شود، یک هواپیمای بدون سرنشین با برخاست و فرود تاکسی اتوماتیک است که توسط صنایع هوافضای اسرائیل طراحی و تولید شده است و در خدمت نیروی دفاع هوایی اسرائیل فعالیت می‌کند.

بهترین پهبادهای جهان
Heron TP

این پهپاد قابلیت حمل 2700 کیلوگرم بار را دارد که می‌تواند شامل سیستم‌های مختلفی مانند رادار دیافراگمی سنتزی، سیستم جهانی ارتباط بی‌سیم، سنسورهای هوشمند ارتباطاتی و سیستم سلاح‌هایی مانند بمب‌های هدایت‌شونده و موشک‌های هوا به زمین باشد.

این پهپاد که از یک موتور پرت و ویتنی PT-6A با قدرت 1200 اسب بخار استفاده می‌کند، می‌تواند بیش از 30 ساعت با سرعت 220 کیلومتر در ساعت پرواز کند.

شماره 1: Predator C Avenger

شکارچی C اونجر (Predator C Avenger) را می‌توان بهترین پهپاد جنگی جهان دانست. Predator C Avenger یک پهپاد کنترل از راه دور است که توسط شرکت GA-ASI طراحی و تولید شده‌ است. اولین پرواز این پهپاد در سال 2009 ثبت شد. این پهپاد در هنگام برخاستن می‌تواند وزنی معادل 8255 کیلوگرم را با خود بلند کند.

بهترین پهبادهای جهان
بهترین پهپاد جنگی جهان – Predator C Avenger

این هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند سنسورهای متنوعی را روی بال خود، علاوه بر سیستم‌های سلاحی داخلی، داشته باشد که وزن کل این‌ها تا 1588 کیلومتر نیز می‌رسد. وزن بار قابل حمل با شکارچی C اونجر 2948 کیلوگرم است. سیستم سلاحی این پهباد می‌تواند شامل موشک‌های آتش جهنم، بمب لیزری (GBU)-12/49، GBU-31 GBU-32، مهمات حمله مستقیم مجتمع GBU-38 و بمب‌های GBU-39 و GBU-16/48 باشد.

سوالات متداول

کدام کشور بهترین پهپادها را تولید می‌کند؟

ایالات متحده آمریکا، همچنان پیشتاز جهان در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین است. یک دهه کار عملیاتی گسترده با پهپادها در ارتش آمریکا باعث شده تا این کشور، تجربه فوق‌العاده‌ای در زمینه معماری، طراحی و استفاده از فناوری پهپادها داده باشد.

پهپادهای نظامی از چه سوختی استفاده می‌کنند؟

هیدروژن رایج ترین سوخت، و اکسیژن هوا رایج‌ترین اکسید کننده است. چندین فناوری پیل سوختی وجود دارد، از جمله غشای تبادل پروتون (PEM)، اسید جامد و اکسید جامد. PEM پرمصرف‌ترین سلول الکتروشیمیایی است که در هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌شود؛ زیرا دارای بالاترین چگالی توان است.

 

بیشتر بخوانید:

منبع: army-technology

نظر شما درباره معرفی بهترین پهبادهای جهان چیست؟ آیا پرنده دیگری نیز می‌تواند در این لیست جای بگیرد؟ نظر خود را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    پس با این تفاسیر حتی یک دانه از پهبادهای ایران هم در این لیست نبود پس نتیجه میگیریم پهبادهای ایران همش تبلیغه

    پاسخ

    عزیز دل به موشک ها هم همینو میگفتند وقتی به یه جاشون خورد قبول کردن هه.._.. این متن یه کپی پیست ترجمه شده از یه سایت خارجیه که نویسنده زحمت نداده یکم تغییرش بده چون مجبوره روزانه برای دریافت حقوق و درآمد مطلب پمپاژ کنه و وقت نداره متاسفانه… یادت باشه هیچ حرفی از روسیه نیست! تاریخ برای 1 سال قبله! مقاله نویس اصلی اگر از دشمن اوکراین تعریف کنه ممکنه مجرم شناخته بشه و راستی خود ایران هم بهتر از ام کیو رو ساخته! اگه خیلی خود تحقیری و قبول نداری واست متاسفم!!!! اگه میگی امریکا ام کیو داره خود ایران مهندسی معکوسش کرده که فقط یه پهباد از پهباد های ایرانه!!1 وقتی زدنش انجام دادن و ارتقاش دادن!
    یه مثال میزنم! بهترین تک تیر انداز دنیا یه ایرانیه که شهید شده همه اسنادش موجوده! وقتی به زبان چینی یا ژاپنی سرچ میکنی همه افراد چینی ژاپنی اند… روسیه ای ها هم مدعی هستند
    وقتی فارسی این بزرگ را مرد را میبینی
    ولی وقتی انگلیسی سرچ میکنی میبینی کل افراد انگلیسی امریکایی اند و به عنوان مرجع استفاده میشه
    اگه به این متن توجه کنی کلا بریتانیا است…
    داداشم یه مثال دیگه ایتالیا جزو قدرت های دنیاست! ولی هیچ چی نیست!

    پاسخ