;
coinex

نصر تهران: مردم را مجبور به استفاده از فیلترشکن نکنید!

مهرداد سیجانی گفته است: مردم را وادار به استفاده از فیلترشکن نکنید. اظهارنظر رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در مورد وضعیت اینترنت کشور با واکنش‌هایی همراه بوده است.

رئیس کمیسیون نصر تهران در اظهارنظری جدید از اجبار مردم به استفاده از فیلترشکن صحبت کرده است. او همچنین اظهارات مسئولان وزارت ارتباطات مبنی بر اینکه اکنون تمام سرویس‌های تجاری که ارتباطی با واتساپ و اینستاگرام ندارند، فعال هستند را درست نمی‌داند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین و مهمترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

اجبار مردم به استفاده از فیلترشکن خود مشکل آفرین است!

رئیس کمیسیون خدمات دامنه و وب‌سایت نصر تهران گفت: «علاوه بر اختلالاتی که برای استفاده از واتساپ و اینستاگرام به وجود آمده، قطعی اینترنت مشکلات متعددی هم برای انواع سرویس‌ها در این مدت ایجاد کرده است.»

قطعی اینترنت در کنار سرعت پایین آن و همچنین فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در یک ماه اخیر مشکلاتی بسیار زیادی را برای در اقتصاد دیجیتال ایجاد کرده است. به طوری که امر مردم را مجبور به استفاده از فیلترشکن کرده است. در این یک ماه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بیانیه‌هایی متعدد برای پیگیری و حل مشکلات اینترنتی منتشر کرده است.

استفاده از فیلترشکن

در جدیدترین اظهارنظر مدیران «نصر»، مهرداد سیجانی ضمن متغیر دانستن اختلالات اینترنت و تعداد مشکلات گزارش شده عنوان داشت:

به‌عنوان نمونه برای مشاهده وب‌سایت‌ها از سوی مشتریان خارج از کشور اختلال زیادی را تجربه کردیم و این مسئله مشکلات عمده‌ای را برای حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد کرده است. در روزهای گذشته مشاهده سرورهای ایران از طریق سرورهای خارج از کشور دچار مشکل شده و این مسئله برای کسب‌وکارها ایجاد خطر می‌کند.

در ادامه رئیس کمیسون خدمات و دامنه به مشکلاتی که برای وب‌سایت‌ها و سرویس‌ها ایجاد شده است، به یکی از سرویس‌های گوگل اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر سرویس پوش نوتیفیکیشن (push notification) گوگل برای اپلیکیشن‌ها در حالت طبیعی کار نمی‌کند. اپلیکیشن‌هایی که نیاز دارند کاربرانشان از پیامی که دارند مطلع شوند، دچار مشکل هستند. به هر حال با توجه به اینکه فعالان این حوزه عمدتاً افرادی فنی هستند، گزارش‌های زیادی برای حل این مشکلات از سوی صنف به دست ما نرسیده؛ در حالی‌که انتظار می‌رفت مشکلات با سرعت و ظرف چند روز مرتفع شود. این مشکلات متعدد، برای زیرساخت‌های سرویس‌های hosting و سرویس‌های اپلیکیشن داخلی و خارجی مسئله ایجاد می‌کند.»

سیجانی در ادامه گفت‌وگو با غیرضروری دانستن استفاده از فیلترشکن توسط مردم گفت:

سوق دادن افراد به سمت استفاده از فیلترشکن هم دستگاه‌هایشان را آسیب‌پذیر می‌کند و هم از نظر ساختار امنیتی خطرناک است و باعث افزایش مشکلات امنیتی روی وب‌سایت‌ها می‌شود.

بر اساس گزارش‌های متعدد، تقاضا برای استفاده از فیلترشکن به منظور دور زدن محدودیت‌ها، بیش از 3 هزار درصد افزایش یافته است. البته بعضی از این فیلترشکن‌ها ناشناخته و نامطمئن هستند.

استفاده از فیلترشکن

سیجانی با اشاره به گفته مسئولان وزارت ارتباطات مبنی بر اینکه اکنون باید تمام سرویس‌های تجاری که هیچکدام ارتباطی با واتساپ و اینستاگرام ندارند، فعال باشد گفت:

اما چنین نیست و در برخی ساعات شاهد کاهش سرعت، اختلال و عدم کارکرد هستیم. این مسئله موجب می‌شود کاربران نتوانند کارهای خیلی ساده را هم انجام دهند. باید فضایی فراهم شود تا امکان گزارش راحت این اختلالات مشکلات فراهم باشد و کسانی که مدعی رفع این اختلالات هستند، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ادعای نصر در خصوص استفاده از فیلترشکن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر