;
coinex

آموزش جذاب‌ترین ترفندهای مخفی واتساپ جی بی

واتساپ یکی از کاربردی‌ترین و در عین‌ حال ساده‌ترین پیام‌رسان‌های موجود است. این برنامه میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان دارد که در عین سادگی به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کند. اگر می‌خواهید امکانات بیشتری در این پیام‌رسان داشته باشید، با نصب واتساپ جی بی از بازار با بیش از امکان جدید روبه‌رو می‌شوید. ادامه مقاله را از دست ندهید تا همه این فوت‌وفن‌ها را با هم یاد بگیریم.

رابطه واتساپ و GBWhatsapp

اگر بخواهیم به ‌صورت کلی ارتباط این دو اپلیکیشن را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم بگوییم که جی بی واتساپ، یک نسخه غیررسمی از این برنامه است که می‌تواند امکانات بیشتر و متنوع‌تری را در اختیار شما قرار دهد. یکی از قابلیت‌های قابل ‌توجه این اپلیکیشن، امکان نصب آن در کنار نسخه اصلی است.

این موضوع بدین معناست که این دو اپلیکیشن هیچ‌گونه محدودیتی در دانلود و استفاده برای یکدیگر ایجاد نمی‌کنند. GBWhatsapp نیز دقیقا مطابق با داده‌های نسخه اصلی این برنامه تنظیم شده است و تنها تفاوت موجود در میان آن‌ها، همان امکانات متنوعی است که در ادامه توضیح می‌دهیم.

ترفندهای صفحه اصلی جی بی واتساپ

بلافاصله بعد از نصب و باز کردن این برنامه، فضای متفاوت آن، توجه شما را به خود جلب می‌کند. در تب بالای صفحه اصلی، فضای گروه‌هایی که در آن‌ها عضو هستید، از چت‌های خصوصی جدا شده‌اند تا دسترسی به هرکدام از آن‌ها، راحت‌تر انجام شود. این حالت بسیار شبیه به صفحه اصلی نسخه‌های غیررسمی تلگرام است. در کنار لگوی این برنامه سه آیکون با امکانات متنوع وجود دارند که هرکدام کاربردهای مختلفی دارند.

1. داشتن هم‌زمان چند اکانت

یکی از دغدغه‌هایی که کاربران whatsapp دارند، داشتن چند اکانت به‌ صورت هم‌زمان است. این امکان در نسخه اصلی و رسمی این برنامه وجود ندارد و هرکس می‌تواند فقط یک اکانت با نسخه اصلی داشته باشد. در کنار لگوی جی بی واتساپ، شما شاهد یک آدمک با علامت + هستید. در صورتی که این گزینه را انتخاب کنید، می‌توانید چند اکانت با شماره‌های مختلف داشته باشید. لازم به ذکر است که در صورت فعال کردن هر یک از اکانت‌ها، فقط نوتیفیکیشن‌های مربوط به آن به شما نمایش داده می‌شوند.

2. حالت پرواز و عدم دسترسی به اینترنت

در برخی از مواقع ممکن است شما بخواهید که به اینترنت متصل باشید، اما هیچ‌ نوتیفیکیشنی دریافت نکنید. این نسخه، این امکان را برای شما فراهم کرده است. با لمس علامت هواپیما که در بالای صفحه وجود دارد، دسترسی این برنامه به اینترنت به‌ صورت کامل قطع می‌شود. در چنین مواقعی شما می‌توانید بدون محدودیت در سایر اپلیکیشن‌های خود از اینترنت استفاده کنید؛ اما واتساپ شما هیچ اتصالی به اینترنت ندارد.

آموزش جذاب‌ترین ترفندهای مخفی واتساپ جی بی

3. حالت شب

گزینه سومی که در نوار بالای صفحه قرار دارد و به شکل یک هلال ماه است، مربوط به حالت شب یا همان دارک مود می‌شود. با فعال کردن این گزینه شما می‌توانید رنگ فضای داخلی برنامه را تیره کنید. از این حالت اغلب در شب‌ها و زمانی که چراغ‌ها خاموش است استفاده می‌شود تا چشم کاربران دچار خستگی نشود. با لمس مجدد همین گزینه، می‌توانید حالت دارک مود را غیرفعال کرده و فضا را مجددا روشن کنید.

تبدیل شدن به روح و فعالیت مخفیانه

این قابلیت را می‌توان به ‌عنوان یکی از جذاب‌ترین امکانات GBWhatsapp به شمار آورد. هیچ آیکون یا گزینه‌ای به نام فعالیت به ‌صورت روح وجود ندارد، بلکه این حالت مجموعه‌ای از تنظیمات را در برمی‌گیرد که می‌توانید آن‌ها را فعال کرده و استفاده کنید. برای این کار باید به قسمت تنظیمات و سپس بخش امنیت بروید. در اینجا به معرفی گزینه‌های موجود در این قسمت می‌پردازیم.

1. فریز کردن بازدید

در نسخه اصلی این برنامه، حذف کردن آخرین بازدید به ‌صورت کلی وجود دارد؛ اما شما با GBWhatsapp می‌توانید به امکانات بیشتری در این زمینه دست پیدا کنید. فریز کردن لست سین در این قسمت، به این معنی است که آخرین بازدید خود را بر روی یک ساعت خاص و مشخص تنظیم کنید. سپس هر بار که وارد برنامه شوید، بازدید شما هیچ تغییری نکرده و روی همان ساعت تنظیم‌شده باقی می‌ماند. در این حالت هیچ‌کس نمی‌تواند متوجه حضور شما در این برنامه شود.

2. دیدن چندباره پیام‌های view once

شما در نسخه اصلی whatsapp ، می‌توانید پیام‌هایی را ارسال کنید که تنها یک بار قابلیت دیده شدن دارند. این پیام‌ها تحت عنوان view once شناخته می‌شوند. یکی از ترفندهای مخفی واتساپ جی بی، امکان دیدن چندباره این پیام‌هاست. برای این کار کافی است تا این حالت را با گزینه Anti-view once، فعال کنید.

3. حذف برچسب فوروارد

در بخش تنظیمات، این امکان برای شما وجود دارد که برچسب فوروارد را از روی پیام‌های فوروارد شده پاک کنید. در چنین حالتی می‌توانید مطالب مختلف را برای دوستانتان فوروارد کنید، بدون اینکه نشانی از فوروارد شدن بر روی آن‌ها وجود داشته باشد.

4. مشاهده تمام پیام‌های حذف‌شده

این قابلیت نیز از دیگر ترفندهای مخفی و جذاب جی بی واتساپ است. شما با فعال کردن گزینه Anti-Delete Massage، می‌توانید تمام پیام‌های حذف‌شده در مکالمات خود را مشاهده کنید. برای اینکه بتوانید پیام‌های حذف‌شده را از سایر پیام‌ها تشخیص دهید، در کنار آن‌ها یک گزینه ورود ممنوع وجود دارد. پاسخ دادن به این دسته از پیام‌ها به‌طرف مقابلتان نشان می‌دهد که شما به امکانات ویژه‌ای دسترسی دارید، پس بهتر ست این کار را نکنید.

آموزش جذاب‌ترین ترفندهای مخفی واتساپ جی بی

5. حذف تیک آبی و خاکستری

یکی دیگر از تنظیمات واتساپ جی بی، حذف تیک آبی است. برای این کار باید گزینه Show Blue Ticks After Reply را فعال کنید. در این حالت شما می‌توانید پیام طرف مقابلتان را باز کرده و بخوانید، اما او متوجه خوانده شدن پیامش نشود. بعد از اینکه به پیام پاسخ دهید، تیک خاکستری آن آبی می‌شود.

شما می‌توانید تیک دوم خاکستری را نیز فعال کنید، به این صورت که اگر آنلاین باشید و پیام را دریافت کنید، تیک دوم آن نمایش داده نشده و طرف مقابلتان متوجه این قضیه نمی‌شود. این امکان برای شما وجود دارد که مخاطب‌های دلخواه و یا گروه‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس هرکدام از تنظیمات زیر را برای آن‌ها اعمال کنید:

  • پنهان کردن تیک آبی
  • پنهان کردن تیک دوم خاکستری
  • پنهان کردن میکروفون آبی برای ویس‌های دریافتی
  • پنهان کردن علامت در حال تایپ هنگام نوشتن متن
  • پنهان کردن علامت ضبط صدا هنگام ارسال ویس

6. تنظیم قفل برای ورود به برنامه

در بخش امنیت، شما می‌توانید برای ورود به برنامه، یک رمز عبور تعریف کنید. این رمز می‌تواند یکی از انواع پین، الگو و یا اثرانگشت باشد. در چنین حالتی، هیچ‌کس به غیر از خودتان و افرادی که رمز ورود را می‌دانند، نمی‌توانند وارد برنامه شوند.

ترفندهای مربوط به وضعیت GBWhatsapp

ترفندهای مربوط به این قسمت به معنای واقعی کلمه جذاب و کاربردی هستند. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ترفندهای مخفی واتساپ جی بی آشنا شوید.

1. مشاهده یواشکی استاتوس های دیگران

برای این کار باید وارد قسمت تنظیمات امنیتی شده و امکان مشاهده وضعیت بدون سین خوردن را فعال کنید. بعد از این می‌توانید وضعیت‌ها را بازکرده و مشاهده نمایید، بدون اینکه طرف مقابلتان متوجه شود. اگر بخواهید شخصی را متوجه کنید که استاتوس او را دیده‌اید، کافی است علامت دو تیک موجود در پایین صفحه را لمس کنید. در چنین حالتی سین شدن تنها برای همین وضعیت فعال می‌شود.

2. مشاهده استاتوس های حذف‌شده

ممکن است یکی از کاربران بلافاصله بعد از نشر استاتوس، پشمیان شده و اقدام به حذف آن کند. در صورتی که شما این گزینه را فعال کرده باشید، می‌توانید تمام استاتوس‌های حذف‌شده را بدون از دست دادن، مشاهده کنید. برای پیدا کردن استاتوس‌های حذف‌شده، باید به علامت ورودممنوع در کنار نام کاربر مربوطه توجه کنید.

3. دانلود وضعیت کاربران

ممکن است یک وضعیت، مورد توجه شما قرار گرفته باشد و بخواهید شما نیز آن را نشر دهید؛ در نسخه اصلی این برنامه، هیچ قابلیتی برای دانلود استاتوس مورد نظر وجود ندارد؛ اما شما با جی بی واتساپ می‌توانید این کار را انجام دهید. بعد از باز کردن وضعیت در GB Whatsapp، می‌توانید آیکون دانلود موجود در گوشه سمت راست پایین صفحه را لمس کنید؛ با این کار وضعیت مورد نظر، به راحتی دریافت می‌شود.

ترفندهای مربوط به چت خصوصی جی بی واتساپ

ترفندهایی که در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم، مربوط به چت خصوصی با دیگران است.

1. ارسال هزار پیام تکراری در یک لحظه

این قابلیت در واقع مانند یک شوخی دوستانه است. برای این کار باید بعد از وارد شدن به صفحه چت خصوصی، گزینه سبز بالای صفحه را لمس کرده و در قسمت BOOM کلمه مورد نظرتان را تایپ کنید. سپس با واردکردن تعداد دفعات ارسال و همچنین لمس گزینه BOOM، این پیام به تعداد مورد نظر شما ارسال می‌شود.

آموزش جذاب‌ترین ترفندهای مخفی واتساپ جی بی

2. تغییر صدا

این ترفند نیز از دیگر امکانات بامزه و جذاب جیبی واتساپ است. باید روی سه‌نقطه بالای صفحه را ضربه بزنید و سپس گزینه voice changer را لمس کنید. کافی است تا از میان صداهای موجود، یکی را انتخاب کرده و بعد از آن صدای خود را ضبط کنید تا تغییر صدا بر روی آن اعمال شود.

3. دسترسی به اولین پیام چت

در صفحه چت با مخاطب مورد نظرتان می‌توانید با فشردن سه‌نقطه بالای صفحه و سپس انتخاب گزینه Go to first Massage، به اولین پیام چت دسترسی پیدا کنید.

4. سرچ گوگل در محیط چت

از دیگر ترفندها، قابلیت سرچ گوگل در محیط چت است. به جای اینکه از برنامه خارج شده و سپس وارد مرورگر کروم شوید، کافی است تا از طریق سه‌نقطه بالا و سپس گزینه search web، هر آنچه که می‌خواهید را به ‌راحتی جست‌وجو کنید.

5. قفل کردن محیط چت

ممکن است نخواهید کسی از گفت‌وگوی شما در صفحه چت با یکی از مخاطبانتان اطلاع پیدا کند. در همین راستا می‌توانید محیط چت خصوصی مورد نظر خود را قفل کنید. برای قفل باید سه نقطه را فشار داده و سپس گزینه lock conversation را انتخاب نمایید. این قفل می‌تواند پین، الگو و یا اثرانگشت باشد.

6. ترجمه متن چت

این قابلیت به شما کمک می‌کند تا تمام پیام‌های دریافتی به هر زبانی که هستند را به ‌راحتی ترجمه کنید. کافی است روی پیام مکث کرده و سپس گزینه سه نقطه را فشار دهید. با انتخاب گزینه Translate و پیدا کردن زبان مورد نظر خود، می‌توانید به ترجمه پیام‌های انتخابی بپردازید. برای اینکه به زبان‌های بیشتری دسترسی داشته باشید، می‌توانید گوگل ترنسلیت را بر روی گوشی خود نصب کنید.

7. مخفی کردن چت

گاهی اوقات تنها قفل‌کردن کافی نبوده و لازم است تا صفحه چت را به‌ صورت کامل پنهان کنید. در چنین حالتی چت‌های مورد نظر شما در مکانی کاملا جدا از چت‌های معمولی قرار می‌گیرند. برای فعال کردن این قابلیت باید بعد از وارد شدن به محیط برنامه، چت مورد نظر را انتخاب کرده و چند ثانیه آن را لمس کنید.

سپس سه‌نقطه را فشار داده و گزینه Hide را انتخاب کنید. بعد از این، برنامه از شما یک رمز می‌خواهد. بعد از وارد کردن رمز، مجددا گزینه Hide را لمس کنید تا چت منتخب، به مکان دیگری فرستاده شده و پنهان شود. برای دسترسی به چت‌های مخفی‌شده، باید لوگوی اپلیکیشن را لمس کرده و سپس رمز ورود را وارد کنید.

8. استخدام منشی

اگر حساب کاربری شما در Whatsapp یک حساب تجاری است، می‌توانید با نصب جی بی واتساپ، یک دستیار منشی برای خود داشته باشید. قابلیت اتوریپلای موجود در این برنامه، این امکان را می‌دهد که پیام‌ها در هر ساعتی از شبانه‌روز که شما بخواهید، پاسخ داده شوند. برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید، باید از طریق سه‌نقطه، گزینه Auto reply را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید تمام پیام‌ها را برای پاسخ خودکار انتخاب نمایید و یا اینکه با وارد کردن یک کلمه کلیدی، صرفا به دسته مخصوصی از آن‌ها پاسخ خودکار بفرستید.

9. برنامه‌ریزی برای ارسال پیام

شما می‌توانید برای ارسال به‌موقع پیام‌های آتی خود، یک برنامه‌ریزی در جی بی واتساپ داشته باشید تا از فراموش شدن آن‌ها جلوگیری شود. بعد از لمس سه‌نقطه بالای صفحه، باید گزینه Message scheduler را انتخاب کنید. سپس با تعیین شخص مورد نظر، تاریخ و زمان ارسال پیام و همچنین متن پیام، برنامه‌ریزی شما انجام می‌شود.

10. ارسال پیام به شماره سیو نشده

در نسخه اصلی برنامه شما باید ابتدا شماره هر شخص را سیو کنید تا سپس بتوانید به او پیام دهید؛ اما GB Whatsapp این اماکن را فراهم کرده است که بدون نیاز به سیو شماره، بتوانید برای اشخاص مختلف پیام ارسال کنید. در این راستا کافی است آیکون سه‌نقطه را فشرده و سپس گزینه message a number را انتخاب نمایید.

11. انتخاب تم و فونت رنگارنگ

شما می‌توانید در جی بی واتساپ از تم خسته‌کننده و تکراری فاصله گرفته و یک تم شخصی‌سازی‌شده برای خود بسازید. تم‌های مختلفی در این برنامه وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را به ‌راحتی انتخاب کرده و به کار بگیرید. تغییر فونت نوشتار نیز یکی از قابلیت‌های این برنامه است.

12. تغییر آیکون GBWhatsapp:

با تغییر آیکون، دیگر کسی متوجه نمی‌شود که شما از این برنامه استفاده می‌کنید و می‌توانید با خیال راحت آن را به کار ببرید.

جمع‌بندی

واتس ‌اپ یکی از کاربردی‌ترین و جذاب‌ترین پیام‌رسان‌های موجود است که کاربران زیادی از سرتاسر جهان دارد. زمانی که از این برنامه استفاده کنید، متوجه کمبودهایی در قابلیت‌های آن می‌شوید. برای اینکه این کمبودها اذیت‌کننده نباشند، می‌توانید از نسخه غیررسمی این برنامه تحت عنوان جی بی واتساپ استفاده کرده و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار خود درآورید. چت مخفیانه، حالت روح، تغییر فونت و تم برنامه، غیرفعال کردن تیک آبی و خاکستری و … از امکانات این برنامه هستند که در قسمت‌های قبلی به ‌صورت مفصل درباره آن‌ها توضیح دادیم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)