;
coinex

زمان جدید پرتاب آرتمیس 1 مشخص شد

خبرگزاری اسپیس از زمان جدید پرتاب آرتمیس 1 خبر داد. آرتمیس 1 نخستین ماموریت ناسا برای موشک عظیم اس ال اس و دومین عملیات کپسول اوریون محسوب می‌شود.

مدتی قبل نیز ناسا تلاش‌هایی برای پرتاپ موشک SLS داشت که ناموفق بود. 3 تلاش قبلی ناسا برای پرتاب این موشک به دلیل اختلالات مختلف در سیستم داخلی آن و شرایط نامساعد آب و هو به شکست منجر شد. پس از آن تا به کنون این موشک در ساختمان VAB؛ مقر فضایی کیپ کاناورال نگهداری می‌شود. اما حالا تاریخ و زمان جدید پرتاب آرتمیس 1 در 14 نوامبر، یعنی تقریبا 2 هفته دیگر معین شده است.

بیشتر بخوانید: خورشید خندید و ناسا آن را ثبت کرد [+تصویر]

زمان جدید پرتاب آرتمیس 1

طبق برنامه قرار است روز جمعه موشک SLS و کپسول اوریون را به پد پرتاب 30B در مقر فضایی کندی ناسا انتقال دهند. ناسا در بیانیه‌ای گفت که قبل از پرتاب موشک سرویس و تعمیراتی کوچک انجام خواهد داد. آخرین بار، وقوع طوفان در 26 سپتامبر سبب شد که موشک SLS از روی پد پرتاب به ساختمان VAB انتقال یابد. ناسا در توضیح این انتقال اعلام کرد:

 آزمایش واکنش سیستم‌های کنترل در بوسترهای دوقلو موشک و همچنین نصب باتری‌های پرواز تکمیل شده‌اند. این اجزا آماده عملیات هستند.

زمان جدید پرتاب آرتمیس 1

ناسا در خصوص زمان دقیق پرتاب آرتمیس 1 گفته است که این ماموریت در 14 نوامبر و در ساعت 4:07 دقیقه انجام خواهد شد. این شرکت همچنین به جایگزینی باتری‌های قسمت ICPS موشک توسط مهندسان خبر داد. علاوه بر این جایگزینی مهندسان در حال بررسی و انجام تغییراتی در سیستم موشک هستند که شامل تعویض باتری قسمت اصلی و بالایی موشک و تست سیستم لغو پرتاب در صورت بروز اختلالی هستند. به زودی و طی چند روز آتی موشک بر روی پد پرتاب قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

آیا دیدن تصویر خورشید خندان برای شما هم جالب توجه بود؟ لطفاً، نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر