;
coinex

خورشید خندید و ناسا آن را ثبت کرد [+تصویر]

خورشید خندید. حساب توییتر NASA Sun, Space & Scream تصویری از خورشید خندان را منتشر کرد. ثبت لبخند خورشید توسط ناسا موجب واکنش‌های متفاوتی از کاربران شده است.

ثبت لبخند خورشید توسط ناسا و با استفاده از رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید (SDO) انجام شد. در این پرتره‌ی بامزه به نظر می‌رسد ستاره‌ی آتش با دو چشم تیره و یک بینی گرد در حال خندیدن است.

بیشتر بخوانید: ببینید: تصاویری جذاب از خورشید گرفتگی 3 آبان در ایران ، اولین کسوف قرن! [+ ویدیو]

خورشید خندید و ناسا آن را ثبت کرد

لبخند خورشید که توسط محققان ناسا عکاسی شده است در حساب توئیتری NASA Sun, Space & Scream منتشر شد. در توضیح این پرتره نوشته شده است:

«امروز رصدخانه پویایی‌شناسی خورشیدی ناسا خورشید را در حال «لبخند زدن» ثبت کرد. این لکه‌های تیره روی خورشید که در نور فرابنفش دیده می‌شوند، به عنوان حفره‌های تاجی شناخته می‌شوند و مناطقی هستند که بادهای سریع خورشیدی به فضا می‌تابد.»

تصویر ثبت لبخند خورشید توسط ناسا

رصدخانه پویایی‌شناسی خورشیدی یا همان SDO در سال 2010 به فضا پرتاب شد و حالا به مدت 12 سال است که فعالیت‌های خورشید را زیر نظر دارد. دانشمندان و محققان ناسا از این رصدخانه برای مطالعه آب‌و‌هوای فضا و ردیابی شعله‌ها و فوران‌های آن استفاده می‌کنند.

شوخی کاربران با تصویر خورشید خندان

پس از انتشار این تصویر، توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف به لبخند آتشین خورشید جلب شد. کاربران حساب‌های توییتر نیز شوخی‌های جالبی با این پدیده داشتند. از جالب‌ترین واکنش‌ها می‌توان به توئبت بکی از کاربران اشاره کرد که خورشید موجود در این تصویر  را به یکی از شخصیت‌های فرنچایز Ghostbusters با نام Stay Puft Marshmallow Man تشبیه کرده است.

ثبت لبخند خورشید توسط ناسا

علاوه بر کاربران عادی، حساب رسمی شورای تاسیسات علم و فناوری نیز با بازسازی این تصویر ناسا و تبدیل آن به یک کدو تنبل شاد تبدیل کرده است، هالووین را تبریک گفت. تصویر این بازسازی را ببینید.

ثبت لبخند خورشید توسط ناسا

این روزها در خصوص خورشید اخبار دیگری نیز منتشر شده است. سه شنبه، 3 آبان آخرین خورشیدگرفتگی سال 2022 به وقوع پیوست و با قرار گرفتن سایه ماه روی این ستاره، منظره نجومی فوق‌العاده‌ای ایجاد کرد. البته خورشید‌گرفتگی اخیر بیشتر در نقاطی مانند اروپا، شمال آفریقا، خاورمیانه و بخش‌های غربی آسیا قابل مشاهده بود.

آیا دیدن تصویر خورشید خندان برای شما هم جالب توجه بود؟ لطفاً، نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر