;
coinex

پشتیبانی اینترنت استارلینک از سرویس‌های گیم و استریم

مطالعات محققان بلژیکی و ایتالیایی حاکی از پشتیبانی اینترنت استارلینک از سرویس‌های گیم و استریم است. بر اساس تست‌های جدید و مطالعه‌هایی که کارشناسان بلژیکی و ایتالیایی انجام دادند، شاهد پشتیبانی اینترنت استارلینک از سرویس‌های گیم و استریم هستیم.

طبق این گزارش‌ها اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بسترهای لازم در حوزه‌ی تاخیر مناسب برای سرویس بازی‌های کامپیوتری NVIDIA GeForce Now را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اینترنت ماهواره ای در ایران ؛ هزینه نصب و راه‌اندازی استارلینک چقدر است؟

پشتیبانی اینترنت استارلینک از سرویس‌های گیم و استریم

محققان با چندین پارامتر، عملکرد شبکه استارلینک مانند تاخیر سرویس، نرخ انتقال داده و عملکرد مرورگر وب که به طور روزانه استفاده قرار می‌گیرند را بررسی نمودند.

نتایج این مطالعات نشان دهنده‌ی برتری استارلینک در زمینه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در مناطق بلژیک و قاره اروپا است. علاوه بر این، طبق بررسی‌ها تاخیر این سرویس با تاخیر شبکه‌ای که شرکت اسپیس‌اکس اعلام کرده، مطابق و عملکرد انتقال داده آن نیز با اینترنت سیمی و کابلی زمینی تطبیق دارد. این تحقیقات با راه‌اندازی سه کامپیوتر مشابه انجام شده است.

پشتیبانی اینترنت استارلینک از سرویس‌های گیم و استریم

هر کدام از این کامپیوترها به اینترنت و سرورهای خودشان اتصال داشتند. دریافت اینترنت این کامپیوترها یکی از سرویس استارلینک و دیگری از سرویس اینترنت ماهواره‌ای دیگر که نام آن ذکر نشده بود. دریافت اینترنت کامپیوتر سوم هم توسط یک آداپتور اترنت برای اتصال به شبکه دانشگاه UCLouvain واقع در بلژیک انجام شد.

سپس این تیم تحقیقاتی با محاسبه‌ی زمان رفت و برگشت (RTT) موفق به محاسبه تاخیرهای مختلف شدند. در خصوص تعریف تاخیر شبکه، باید گفت که به مدت زمانی که اطلاعات از کامپیوتر کاربر می‌رود و سپس بازمی‌گردد گفته می‌شود. این تاخیر اپلیکیشن‌های استریم، لحظه‌ای و لایو مانند ویدئو گیم و تماس ویدئویی تاثیر بسزایی دارد. در این تحقیقات با سه سناریو تیم تحقیقاتی شروع به آزمایش لودهای مختلف پهنای باند شبکه کردند.

پشتیبانی اینترنت استارلینک از سرویس‌های گیم و استریم

نتیجه‌ی سناریوی اول که پهنای باند و لود شبکه نزدیک به صفر بود، تاخیر در سرویس استارلینک 46 تا 52 میلی ثانیه محاسبه شد. جالب است بدانید در این تست پایین‌ترین تاخیر 20.5 میلی ثانیه ثبت گردیده است. در سناریو دوم لود پهنای باند شبکه 100 MB و تاخیر متوسط 95 میلی ثانیه ثبت شد و در سناریو سوم با تست ترافیک مصرفی گیمینگ و تماس ویدئویی، تاخیر 50 میلی ثانیه مشاهده گردید. طبق این تحقیقات، حداکثر تاخیر کمتر از 80 میلی ثانیه گزارش شد که توسط سرویس گیمینگ ابری NVIDIA GeForce Now مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پشتیبانی اینترنت استارلینک از سرویس‌های گیم و استریم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر