;
coinex

قیمت اینترنت استارلینک در ایران چقدر است؟ [+ هزینه اشتراک ماهانه و قیمت دیش اینترنت ماهواره ای]

قیمت اینترنت استارلینک چقدر است؟ هزینه اشتراک ماهانه و قیمت دیش اینترنت ماهواره ای استارلینک چقدر است؟ این ها سوالاتی است که در هفته‌های اخیر ذهن کاربران بسیاری را درگیر خود کرده است. با تکراتو همراه باشید.

در روزهای اخیر و در شرایطی که ایلان ماسک به ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران روی خوش نشان داده است، این سوال بار دیگر مطرح شده که قیمت اینترنت استارلینک چقدر است؟

بیشتر بخوانید:

قیمت اینترنت استارلینک

هزینه اشتراک ماهانه و قیمت دیش

قیمت اینترنت استارلینک هزینه اشتراک ماهانه و قیمت دیش
قیمت اینترنت استارلینک چقدر است؟ [+ هزینه اشتراک ماهانه و قیمت دیش اینترنت ماهواره ای استارلینک]
همزمان با اعمال محدودیت‌های گسترده بر دسترسی کاربران به اینترنت در ایران، ایلان ماسک در پاسخ به کامنتی در پایین یکی از توییت‌های خود، از تمایل برای عرضه اینترنت استارلینک در ایران خبر داد، اما مشروط بر لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این زمینه خاص.

از آن زمان کاربران ایرانی زیادی به ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران امیدوار شده‌اند و سوالات مختلفی در این باره دارند. اما شاید یکی از مسائل مهم و تعیین‌کننده در مورد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، هزینه و قیمت نصب و راه‌اندازی سرویس باشد.

اینترنت استارلینک با اینکه هنوز مدت زیادی از عمرش نگذشته و هنوز مراحل نهایی توسعه خود را پیش رو دارد، از مدت‌ها پیش در ایران طرفداران زیادی داشته و در واقع امید بسیاری از کاربران برای دسترسی آزاد به اینترنت محسوب می‌شود.

وقتی ایلان ماسک ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ایران را مشروط به رفع تحریم‌های آمریکا در این زمینه علیه ایران کرد، وزارت خزانه‌داری در پاسخ اعلام کرد که موارد مرتبط با خدمات اینترنت استارلینک مشمول تحریم‌ها نمی‌شود و حتی چندی بعد از آن مجوزی مبنی بر رفع تمام تحریم‌های تجهیزات فناوری علیه ایران صادر کرد.

قیمت اینترنت استارلینک چقدر است؟ [+هزینه اشتراک ماهانه و قیمت دیش]

با این وجود همه ما می‌دانیم که برخورداری از اینترنت ماهواره‌ای به رایگان نخواهد بود. پس قیمت اینترنت ماهواره ای استارلینک چقدر است؟ باید گفت که اینترنت استارلینک در حال حاضر و با توجه به شرایط کشور و نرخ دلار به هیچ وجه ارزان نیست و حتی در ماه‌های اخیر قیمت خرید دیش و کیت و سرویس آن افزایش هم داشته است.

هزینه اینترنت ماهواره ای استارلینک شامل یک هزینه اولیه برای خرید تجهیزات و یک هزینه برای سرویس ماهانه آن می‌شود. در حقیقت حالا قیمت دیش یا کیت آن برابر 599 دلار است و هزینه سرویس استارلینک به صورت ماهانه به 110 دلار می‌رسد.

با این اوصاف حتی در صورتی که اینترنت ماهواره‌ای به ایران برسد، با قیمت‌های نجومی حال حاضر بایستی برای خرید دیش و سرویس آن مبلغی حدود 20 میلیون تومان و سرویس ماهانه‌اش نزدیک به 3 میلیون تومان پرداخت کرد. اما به نظر می‌رسد که این تمامی ماجرا نیست!

ایسنا در مقاله ای تحت عنوان «وضعیت مبهم تجهیزات استارلینک در ایران / پوشش نمی‌دهد ولی تضمین می‌کنیم!» به موضوع قیمت تجهیزات اینترنت استارلینک پرداخت و نوشت:

بررسی سایت‌های فروش تجهیزات استارلینک و صحبت با برخی فروشندگان نشان می‌دهد قیمت این تجهیزات که به صورت قاچاق، بیشتر از بانه به کشور وارد شده 20 تا 60 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قیمت اینترنت استارلینک، اشتراک ماهانه و دیش این اینترنت ماهواره‌ای چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    سلام، خوب یک سئوال از کجا بفهمیم چه کسانی استارلینک خریدن و نصب تا بتونیم مشترک بشیم دو اینکه آیا اگر از طریق خود سایت درخواست کنیم چطور آیا هزینه ها کمتر نمیشه و از این طریق چطور هزینه می‌پردازیم از طرفی استارلینکی که در ایران دولتی انجام نمیشه چطور براش هزینه ماهیانه اعمال میشه و این هزینه کجا پرداخت میشه و دریافت کننده کیه لطفا پاسخ دهید ممنون

    پاسخ

    آره میگن همه سایتا بدون فیلتر باز میشه و ایران دیگه هیچ وقت نمیتونه هیچ سایتی فیلتر کنه و هیچ وقت هم نمیتونه اینترنت به روی مردم قطع کنه اگه بتونیم بخریم عالیه از شر این حکومت راحت میشیم

    پاسخ

    سلام یعنی با استارلینک سایتا و برنامه هایی که فیلتر هستند هم باز میشه بدون فیلتر؟؟
    مثل فیسبوک یا یوتوب ….

    پاسخ

    بنظر من سرعت و حجم اینترنت باعث بی بند و باری نمیشه و باید به عقل و درایت مردم احترام گذاشت به قول مادر بزرگ های ما مگر زمان قبل از انقلاب که می‌گفتند روسر و چادر نپوشید ما با حرف ایشان نپوشیدیم که الان بت ضرب و زور جوان هارو از انقلاب و حکومت زده میکنید . والا اگر یه کم رو کارهای فرهنگی و مذهبی تمرکز بیشتر باشه بیشتر و بهتر از گشت ارشاد جواب میگیریم

    پاسخ

    چرا نمی فرمایید که چند نفر همزمان می توانند از یک گیش و یک اشتراک استفاده کنند و اینکه حجم محدود پاره یا نامحدود هست. ..
    با توجه به این دو سه موضوع می فهمید که بسیار به صرفه هست و اینکه با توجه به عدم آزاد بودن و سرعت پایین اینترنت ایران اصلا قابل مقایسه نیست ..

    پاسخ

    امیرجان
    طبق اعلام شرکت استارلینک تعداد 128 نفر قادر خواهند بود با سرعت 1.5m کانکت شوند. از طرفی این مقدار که کم بنظر میاد؟؟؟! بله! اما 1.5m واقعی و بدون فیلترینگ! در حال حاضر من adsl 16m دارم سرعت دانلودم از سرورهای داخلی 2.100 هست و از سرورهای خارجی 1.8 تا 2مگ. اما در برای سرفینگ یا همون پیج باز کردن بسیار کنده چرا؟ چون از فیلترینگ عبور میکنه
    یعنی: من که 2 مگ سرعت دانلودمه عملا 1.9ش میره برای فیلترینگ و یک دهمش میمونه برای صفحه باز کردن.
    یعنی فیلترینگ 90درصد سرعتت رو کاهش میده
    خب
    حالا که اینترنت استارلینک بگیریم اینجوری دیگه نیست! کل اون 1.5 مگ رو برای صفحات و دانلود استفاده میکنی. درسته کمه ولی کامل مال خودته (البته در شرایطی که 128 نفر همزمان کانکت باشن!)
    اما اینترنت استارلینک کاملا بدون محدودیت حجمه. یعنی شما برو 1 هزار ترابایت در ماه دانلود کن مشکلی نداره.
    قیمت اولیه دستگاه ها 4.99 دلار و قیمت پرداخت ماهیانه 99.9 دلار هستش. دقیق اینه.
    احتمالا پرداخت ماهیانه برای ایرانیان برداشته بشه کماکه تا الان چند ثروتمند ایرانی که در خارج هستند هزینه پرداخت ماهیانه رو متقبل شدند. همچنین پیج های توییتری تاریخ و چند مورد دیگه که خارجی هستن متقبل شدند.
    بهرحال اگر هم خودمون بخواییم بپردازیم
    با دلار 35000 تومنی حساب بکنیم بین 10 نفر تقسیم کنیم که سرعت عالی هم داشته باشیم
    میشه نفری 350 تومن در ماه و هر نفر هم 20مگ سرعت حدودا. 20 مگ با پینگ زیر 50 و پهنای باند واقعی و اپلود بسیار عالی.
    در حال حاضر یک اکانت در ایران فعال شده است یکی از افرادی که در گروه ناشناس هستش و ایرانیه.

    پاسخ