;
coinex

دفاع عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از اینترنت طبقاتی ؛ آشفتگی فضای مجازی باید کنترل شود!

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از اینترنت طبقاتی دفاع کرد. اینترنت طبقاتی موضوعی است که همواره از سوی افکار عمومی و کارشناسان نهی شده است.

اینترنت طبقاتی طرحی است که پیش از فیلترینگ گسترده و قطعی اینترنت در یک ماه و نیم گذشته نیز مطرح شده بود اما همواره به دلیل مخالفت‌های بسیار در حد بحثی کم رنگ باقی مانده بود. این طرح اما در هفته‌های گذشته دوباره مورد بحث برخی در مجلس قرار گرفته است. آخرین اظهارات در مورد اینترنت طبقاتی نیز متعلق به «مهدی سعادتی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است.

بیشتر بخوانید:‌ مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

دفاع عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از اینترنت طبقاتی

«مهدی سعادتی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در طی گفت و گویی با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:

رهاشدگی فضای مجازی در هیچ کشوری وجود ندارد، بلکه در بسیاری از کشور‌ها حتی سنین استفاده از فضای مجازی نیز برای افراد تعریف شده است. به طور مثال، سطح دسترسی نوجوانان، جوانان و اساتید با یکدیگر تفاوت دارد.

دفاع عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از اینترنت طبقاتی

این درحالی است که این طرح بارها از سوی کارشناسان نهی شده است و همچنین مورد خشم افکار عمومی است. سعاتی اما در خصوص جدی‌تر گرفتن این طرح اشاره کرد که رها شدگی اینترنت در هیچ کشوری وجود ندارد و افزود:

واقعیت‌های طرح صیانت با آنچه که در فضای مجازی ادعا شده و دشمن نیز به آن دامن زده است، فاصله زیادی دارد. هدف از اجرای این طرح، ساماندهی فعالیت در این فضا است. هدف از اجرای این طرح این است که ما بتوانیم شبکه ملی و فضای مجازی جدید و قانونمند ایجاد کنیم که راه‌اندازی و تقویت پلتفرم‌های داخلی یکی از این اقدامات است.

سعادتی اضافه کرده است مجلس هنوز مصوبه اجرایی در این حوزه نداشته، اما در کمیسیون‌ها و کمیته‌ها نظرات بسیاری از افراد گرفته شده و به شورای عالی فضای مجازی سپرده شده است: «امیدواریم آن چیزی که به مصلحت نظام، کشور و مردم است، تصویب شود.»

این عضو کمسیون امنیت ملی اعتقاد دارد پلتفرم‌های داخلی شاید اکنون قدرت رقابت با نمونه‌های خارجی که چندین سال است فعالیت می‌کنند را نداشته باشند، اما با توجه به توان داخلی می‌توان پلتفرم‌هایی طراحی کرد که قابل رقابت باشند. باز هم قابل ذکر است که به گفته کارشناسان این طرح با خشم عمومی همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره دفاع عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از اینترنت طبقاتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به محدودیت میگن کنترل

    پاسخ