;
coinex

ادعای جنجالی وزیر ارتباطات: ضررهای قطعی اینترنت برای کسب و کارها کارشناسی شده نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه‌ای با اشاره به پیشرفت پلتفرم‌های داخلی مدعی شد که ضررهای قطعی اینترنت برای کسب و کارها کارشناسی شده نیست!

نشست هم‌اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌های سراسر کشور برگزار شد. در این نشست صحبت از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به میان آمد. وزیر ارتباطات کشور در این نشست با اشاره به تلاش‌های حمایتی از پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی، مدعی شد که ضررهای اینترنت برای کسب و کار‌ها کارشناسی نشده است و آمار و ارقام قابل استناد نیستند!

بیشتر بخوانید: جدیدترین و مهمترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

ضررهای قطعی اینترنت برای کسب و کارها مشخص نیست!

زارع‌پور در نشست هم‌اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌های سراسر کشور، از تلاش‌‌های بسیاری که برای حمایت از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی صورت گرفته است، صحبت کرد و گفت:

سیاست وزارت ارتباطات این است که پلتفرم‌های داخلی به حدی از کیفیت و قابلیت برسند که حتی در صورت باز شدن پلتفرم‌های خارجی، بتوانند با آن‌ها رقابت کنند.

ضررهای قطعی اینترنت برای کسب و کارها

وی همچنین ادامه داد: «تمام تلاش ما در یک سال گذشته بر افزایش کیفیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور، توسعه دولت هوشمند، شتاب بخشی به توسعه صنعت فضایی، هوشمند سازی شبکه پستی، تکمیل شبکه ملی اطلاعات و توسعه اقتصاد دیجیتال متمرکز بوده است و در این مسیر توفیقات مهمی کسب شده که لازم است برای مردم تبیین شوند.»

زارع‌پور با تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران و مسئولان وزارت ارتباطات در خصوص حمایت‌ از پلتفرم داخلی، اعلام کرد:

با توجه به محدودیت دسترسی به برخی پلتفرم‌های خارجی که با تصمیم مراجع امنیتی اعمال شده است، تمام تلاش ما در این ایام، فراهم کردن بستر لازم برای برقراری ارتباطات آحاد مردم و تسهیل کسب‌وکار آنان در فضای مجازی بوده است. این تلاش‌ها در ارائه پایدار خدمات توسط پلتفرم‌های ایرانی تجلی یافته و خوشبختانه هیچ سرویس داخلی در این مدت قطع یا مختل نشده است.

زارع‌پور در خصوص آمار و ارقام ضررهای قطعی اینترنت برای کسب و کارها نیز سخن گفت. وی با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص آسیب دیدن کسب‌وکارهای اینترنتی و آمارهای متناقض در خصوص تعداد کسب‌وکارهای آسیب‌دیده و آمار و ارقام منتشره افزود: «برای ما حتی یک کسب‌وکار هم که از تصمیمات امنیتی این روزها متأثر شده باشد مهم است، اما رقم‌های مطرح‌شده درباره اثر بستن یک پلتفرم خارجی بر اقتصاد دیجیتال، کارشناسی نیست و لازم است که نهادهای ذی‌ربط ارزیابی دقیقی از این مسئله ارائه دهند».

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بسته حمایتی مصوب شده در کارگروه اقتصاد دیجیتال، برای حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال کشور نیز اعلام کرد:

«وزارت ارتباطات حامی کسب‌وکارهای اینترنتی است و با پیگیری این وزارتخانه، یک سبد حمایتی متنوع برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی به تصویب دولت رسیده است که جزییات آن به‌زودی اعلام خواهد شد.»

نظر شما در خصوص صحبت‌های وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات چیست؟ آیا پلتفرم‌های داخلی پتانسیل رشد و پیشرفت و رقابت با پلتفرمی مانند اینستاگرام را خواهند داشت؟ آیا در صورت رفع فیلترینگ، شانسی برای پلتفرم داخلی در خصوص جذب مخاطب باقی می‌ماند؟ آیا آمار و ارقام منتشر شده از ضررهای قطعی اینترنت برای صنایع و کسب و کارها اغراق شده است؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره میزان ضررهای قطعی اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    نظر ما این است که وزیر محترم ارتباطات کاملا چرت و خزعبل فرمودند و کلا فقط ساکت باشند بهتره. کسی که بین مردم زندگی نکنه و دردشون رو درک نکنه نمیتونه وزیر خوبی از آب دربیاد. با این صحبتهایی که کرده نمیدونم ایشون وزیر کدوم مردم هست دقیقا؟؟؟؟

    پاسخ