;
coinex

حمله شورای رقابت به مخابرات ؛ انحصارطلبی را کنار بگذارید!

پانصد و نوزدهمین جلسه شورای رقابت در 17 آبان برگزار گردید. در این جلسه شاهد حمله شورای رقابت به مخابرات بودیم. در این خبر جزئیاتی از این انتقاد را بخوانید.

شرکت مخابرات در پانصد و نوزدهمین جلسه شورای رقابت به ارتکاب رویه ضدرقابتی در اقدام به درج مبالغ اضافی در قبوض تلفن ثابت و اخذ آن مشترکین محکوم گردید. حمله شورای رقابت به مخابرات و انتقاد از این نهاد، تنها به این دلیل نبود بلکه اخیرا مخابرات درخواست افزایش تعرفه‌های خود را کرده است که این مساله از نظر شورای رقابت مردود است.

بیشتر بخوانید: دریافت مبالغ اضافی در قبوض تلفن ؛ وقتی مخابرات هیچ رقیبی ندارد!

حمله شورای رقابت به مخابرات

بالاخره شکایت مشترکین در خصوص عدم اجرای مفاد مصوبه 509 شورای رقابت جواب داد. این شکایت در تاریخ 10 مهر 1401 مطرح شد. پیرو این شکایات موضوع جلسه 519 شورای رقابت رسیدگی به این مساله بود. حمله شورای رقابت به مخابرات بر همین اساس و به دلیل نقض قوانین در صورتی شکل گرفت که شرکت مخابرات ایران همچنان خواهان افزایش تعرفه‌ها است.

حمله شورای رقابت به مخابرات

شایان ذکر است که جلسه 509 شورای رقابت در خصوص توقف اجرای مصوبه 466 انجام شده بود. در آن جلسه نیز شرکت مخابرات ایران به درج مبالغ اضافی در قبوض تلفن ثابت و اخذ آن از مشترکین محکوم شده بود.

بر اساس ماده 3 مصوبه جلسه 466 شورای رقابت با عنوان “دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهیانه تلفن ثابت”، شرکت مخابرات ایران موظف گردید با استقرار نظام حسابداری بهای تمام شده، اقدام به اصلاح نظام خود کند. طبق این اصلاح قرار بود که هزینه تمام شده هر یک از خدمات این شرکت به صورت مجزا و دقیق محاسبه شده و در صورت‌های مالی حسابرسی این شرکت درج شود. اما با شکایت‌های مشترکین و آنچه در جلسه اخیر شورای رقابت گذشت به نظر می‌رسد مخابرات تصمیمی مبنی بر پیروی از قوانین ندارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ی حمله شورای رقابت به مخابرات چیست؟ لطفاً، نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر