;
coinex

آبونمان تلفن ثابت 20 هزار تومان شد ؛ درآمد میلیاردی مخابرات از دریافت آبونمان

دریافت هزینه آبونمان تلفن ثابت برای مخابرات درآمد هنگفتی بالغ بر 700 میلیارد تومان داشته است. البته مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات این خبر را تکذیب کرده است.

طبق اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها، دریافت هزینه آبونمان تلفن ثابت برای شرکت مخابرات، 700 میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. خبر این درآمد نجومی بر اساس «دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکین تلفن ثابت» که شهریورماه توسط ستاد تنظیم بازار به مخابرات اعلام شده بود، قوت گرفته است.

بیشتر بخوانید: نقل و انتقال خطوط تلفن ثابت رند شامل هزینه اضافی نیست؛ دریافت مبلغ اضافی تخلف است

هزینه آبونمان تلفن ثابت افزایش یافت

شهریور سال جاری مصوبه «دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه آبونمان تلفن ثابت» توسط ستاد تنظیم بازار به شرکت مخابرات ابلاغ شد که بر اساس آن دستورالعمل، مبلغ ۲۰ هزار تومان به قبض ماهانه مشترکین تلفن ثابت شهر تهران، ۱۵ هزار تومان به قبض ماهانه مشترکین سایر مراکز استان‌ها و ۱۰ هزار تومان برای سایر شهرها در نظر گرفته شده است. این مبلغ در ازای دریافت مکالمه رایگان درون شهری، برون شهری یا تلفن همراه است.

«محمدرضا بیدخام» مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران درباره این جزئیات این خبر گفت:

خبری که منتشر شد بر این نکته اشاره دارد که شرکت مخابرات به واسطه ۲۰ هزار تومانی که از شهریور در قبوض مشترکان تلفن ثابت ساکن تهران درج شده ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد؛ این خبر از اساس کذب است.

وی افزود: «در این خبر آمده است که شرکت مخابرات ۳۷ میلیون مشترک فعال دارد، در حالی که بر اساس آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، شرکت مخابرات ۲۹ میلیون و ۳۶۴ هزار خط دایری با مشترک فعال دارد.»

آبونمان تلفن ثابت

بیدخام تاکید کرد:

بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد تنظیم بازار به مخابرات، برای هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در شهر تهران ۲۰ هزار تومان هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی درنظر گرفته شده است و این مبلغ ارتباطی به آبونه ندارد. طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار که به عنوان دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکین تلفن ثابت به مخابرات ابلاغ شد، مشترکین تلفن ثابت در شهر تهران در ازای پرداخت ۲۰ هزار تومان، چهار هزار و ۴۴۴ دقیقه مکالمه شهری رایگان یا ۵۹۲ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۳۱۲ دقیقه مکالمه دریافت می‌کنند.

وی درباره وضعیت دیگر استان‌های کشور گفت: «برای سایر مراکز استان‌ها این مبلغ ۱۵ هزار تومان درنظر گرفته شده و ازای پرداخت آن، سه هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه شهری رایگان یا ۴۴۴ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۲۳۸ دقیقه مکالمه دریافت می‌کنند. برای سایر شهرها این مبلغ ۱۰ هزار تومان است که در با پرداخت آن مشترک ۲ هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه شهری رایگان یا ۳۵۵ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۱۹۰ دقیقه مکالمه دریافت می‌کنند. برای روستاها نیز هیچ مبلغی درنظر گرفته نشده است.»

آبونمان تلفن ثابت

دستور شورای رقابت به شرکت مخابرات

روابط عمومی مرکز ملی رقابت اعلام کرد:

در پانصد و نهمین جلسه این شورا به استناد بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و با توجه به ماده ۳ مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای رقابت با موضوع “دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهیانه تلفن ثابت”، شرکت مخابرات ایران موظف است با استقرار نظام حسابداری بهای تمام شده، نظام خود را به نحوی اصلاح کند که هزینه تمام شده هر یک از خدمات تمام شده این شرکت به صورت مجزا و دقیق محاسبه و در صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت درج شود؛ اما شرکت مخابرات ایران این مصوبه را اجرا نکرده است. بنابراین تا زمان ارائه دقیق هزینه ماهانه تمام شده خدمات تلفن ثابت، مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت مخابرات ایران، هرگونه تغییر در هزینه خدمات تلفن ثابت و اخذ وجوه اضافی، مغایر مصوبه شورای رقابت بوده و باید به قید فوریت متوقف شود.

گفتنی است؛ بر اساس نظام تعرفه‌ای جدید، هر خط تلفن ثابت در هر ماه میزان حداقلی را پرداخت می‌کند و کارکرد تلفن بیش از میزان تعیین شده، مشمول هزینه اضافی خواهد شد.

در این مدل اصلاحی، محاسبه کارکرد تلفن ثابت در کشور به سه بخش تقسیم شده است که مشترکان تلفن ثابت در شهر تهران به ازای هر خط تلفن با میزان مکالمه مشخص، حداقل ماهانه ۲۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

سایر مراکز استان ۱۵ هزار تومان و شهر‌های دیگر نیز حداقل ۱۰ هزار تومان به صورت ماهانه پرداخت خواهند کرد و از میزان مشخص مکالمه ثابت ماهانه هم بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش هزینه آبونمان تلفن ثابت چیست؟ نظرات خود در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (16 نظر)

    بنده مدت 14 ماه بطورمطلق ازتلفن ثابت (منزل) استفاده نکرده ام امروز به مخابرات مراجعه ودرخواست وصل داشتم ، فیشی برای پرداخت به من دادندکه 312000 تومان پرداخت کنم ؟ پرسیدم چرا؟ گفتند:آبونمان است. چرا؟ قانون است.ومجبور شدم…پیدا کنیدعادل را وپیدا کنید ظالم را تابعنوان جایزه زندانی شویدولذت ببرید

    پاسخ

    مشکل ازخودمامردم هم هست وقتی درمقابلمان یک حکومت دزد وقاتل هست باید این پولهارابه هیچ وجه هیچ کس نپردازدان وقت میخان چه غلطی بکنن.
    بی انصاف ها بابت کدوم خدمات خوبی که میدید این پول راازجیب ملت دزدی میکنید. خدالعنتتان کنه

    پاسخ

    من دوتا خط تلفن دارم البته به اجبار بخاطر مشکلات اینترنت وبهانه مخابرات چونکه شما خط تلفن به گوشی وصل هست نویز داره باعث کندی سرعت میشه …منم یک خط تلفن جدید خریداری کردم که این مشگل نداشته باشه که متاسفانه هیچ فرقی نکرد…و ماهانه 24هزار تومان برای خطی میاد که اصلا نه از اینترنت ونه تلفن نتونستم استفاده کنم … از یک شرکت دیگه درخواست اینترنت دادم و اون شرکت گفت باید درخواست تخلیه خط به 2020بدید و متأسفانه بعداز گذشت چند ماه وجوابگو نبودن مخابرات خط تخلیه نمی‌کنند …. دزدی که نباید از دیوار مردم بالا بری اینم یک مدل دزدی البته این زورگیری … هرچند که ما خودمون تو کشور اسیر هستیم 😔

    پاسخ

    یک ساله تلفن ثابت من تهران را برای ندادن آبونه چون استفاده نمی کنم . قطع کردند .
    یک ماه پیش بدهی را دادم .
    باز هم برایم بدهی زدند و پیامک می آید که آبونه باید بپردازم تا وصل کنند .وگرنه امتیاز تلفنم را می گیرند ..
    یعنی ۲۰ هزار تومان چیه هر ماه بیش از ۱۰۰ هزار تومان باید آبونه بدهم .

    پاسخ

    یک ساله تلفن ثابت من تهران را برای ندادن آبونه چون استفاده نمی کنم . قطع کردند .
    یک ماه پیش بدهی را دادم .
    باز هم برایم بدهی زدند و پیامک می آید که آبونه باید بپردازم تا وصل کنند .وگرنه امتیاز تلفنم را می گیرند .
    یعنی ۲۰ هزار تومان چیه هر ماه بیش از ۱۰۰ هزار تومان باید آبونه بدهم .

    پاسخ

    حرامتان باشه ایشالله به درد بی‌درمان دچاربشید اینقدر حرصمان ندید خدابراتان نسازه فقط

    پاسخ

    واقعا دیگه شورشو در اوردند اون همه چپاول و غارت و اختلاس باز شکمشون سیری نداره.اگر مقام کمال انسانیت شما اینه!!بهشت برین و جهنم تون هم دروغه..چون جهنم رو خیلی وقته درست کردین

    پاسخ

    این هست عدالت اسلامی
    مثلاً من یک خط تلفن دارم که اصلا مکالمه نداشته ام و ماهیانه 180 الی 20هزار تومان قبض پرداخت میکنم و اگر پرداخت نکنم مخابرات خط را به قیمت چند برابری میفروشد
    با وجود گسترده تلفن همراه بیشتر مکالمات مردم از این طریق صورت میگیرد
    پس به نظر کن بهتره درب مخابرات را تخته کنند ….
    این دزدی مستقیم از جیب مردم هست

    پاسخ

    از مسئولین خواهش می کنم پیگیری نمایید. واقعا درست نیست. ما مجبور هستم از اینترنت استفاده کنیم. یک اینترنتی که ده دقیقه یکبار قط میشه. ازاینور ابونمان بدیم. بخدا این پول برا مخابرات حرام حرامه. ما از تلفن ثابت فقط برا اینترنت استفاده می کنیم. واقعا پیگیری کنید. چهار ماه ابونمان من شده ۷۰ تومن. توی شهری مثل یاسوج. واقعا درست نیست . من اعتراض دارم نسبت به این وضعیت ابونمان. لااقل اینترنت رایگان بدید

    پاسخ

    دقیقا با نظرتون موافقم.. اگه خط تلفن ثابت خراب بشه باید دو سه ماه التماس و خواهش کنی از مخابرات یاسوج تا بیان و شاید درستش کنن اونم با هزار تا نویز که هر دقیقه اینترنت قطع میشه… ولی ابونمانی که میگیرن از هزینه اینترنته بیشتر میشه هیچ سودی هم نداره… حرومشون باشه واقعا

    پاسخ

    وقتی که اپراتور حکومت باشه همین میشه. واقعا اگر راست میگند و میخوان کار کنند . هر ماه این 20000 هزار تومن رو بگیرند و مثه همه جای دنیا به جاش خدمات فیبر نوری و اینترنت پر سرعت بدهند. اینها پول زور بلدند بگیرند کل دنیا دنبال به روز کردن زیر ساختهاشون هستند اینها به فکر اون ور آب رفتن با پول مردم

    پاسخ

    جمهوری اسلامی هر روز به یه طریقی جیب مردم ایران رو میزنه
    دزدی که نه محاکمه میشه نه بازخواست

    پاسخ

    افتضاحه. ما اصلا نیاز به طرح مکالمه رایگان نداریم. هر کس نیاز داره و استفاده میکنه ازش آبونمان هم بگیرید.

    پاسخ

    مثل اینه که شما ابتدا پول بدی که یه جوی سیمانی آب از جلوی باغت رد بشه (هزینه امتیاز تلفن)، بعد بخاطر آبی که از اون رد میشه و شما ازش استفاده نمیکنی هم هرماه پول بدی! چون شاید یه مشت از اون آب به صورتت بزنی!
    واقعا دزدی هست…

    پاسخ

    دزدی در روز روشن ، این طرح بایستی مثل موبایل با درخواست مشتری باشه

    پاسخ

    در آمد داشته برای مخابرات ولی بی اعتماد مردم به آنها ضررش خیلی بیشتره

    پاسخ