;
coinex

تبانی اپل و آمازون برای ایجاد یک بازار انحصاری آیفون

تبانی اپل و آمازون در انحصاری کردن بازار محصولاتشان جدیدترین خبری است که دنیای فناوری را به خود درگیر کرده. این فعالیت غیرقانونی جهت دریافت سود بیشتر است.

شرکتی حقوقی در آمریکا به تازگی مدعی شده است که کمپانی اپل و آمازون به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند که این شیوه جدید آن‌ها، رقابت در بازار را برای دیگر فروشندگان مختل می‌کند.

این دو شرکت بزرگ جهانی به دنبال افزایش سوددهی برای خود هستند که نتیجه آن اعمال افزایش قیمت بر محصولاتشان است.

بیشتر بخوانید: ارزش اپل از مجموع ارزش متا، آمازون و آلفابت بیشتر است!

تبانی اپل و آمازون

اپل که در طول سال‌های فعالیتش به دلایلی با شکایت‌هایی مواجه شده بود، این‌بار به دلایل غیرقانونی با محوریت ضدرقابتی محکوم شده است.

قوانین اجرا شده توسط اپل و آمازون که محوریت ضدرقابتی دارند، ادامه فعالیت آتی این شرکت‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد. تبانی اپل و آمازون موجب افزایش قیمت محصولاتشان در بازار می‌شود که شکوائیه گروه حقوقی به این مورد می‌پردازد.

تبانی اپل و آمازون
تبانی اپل و آمازون

افزایش قیمت به صورت غیرقانونی توسط اپل و آمازون موجب سرکوب رقبای آن‌ها خواهد شد. شکوائیه‌‌ی جدید علیه این دو کمپانی عنوان می‌کند که اپل و آمازون از طریق کاهش تعداد نمایندگی‌های متفرقه و غیررسمی اپل در فروشگاه آمازون به دنبال سرکوب رقبای خود هستند.

رهبر این گروه حقوقی، هیگنز برمن است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، او بارها اپل را محکوم کرده و سیاست‌های اپل را غیرقانونی خوانده است.

هیگنز برمن در سال 2013 موفق شد که اپل را مجبور به پرداخت هزینه‌های دریافت شده از کاربران اپل کند. او پیش‌تر نیز سیاست‌های قیمت‌گذاری اپل در حوزه‌ی کتاب‌های الکترونیکی را نادرست و غیرقانونی تلقی کرد و علاوه بر آن در پرونده‌ای دیگر علیه اپل توانست این گروه فناوری را مجبور به پرداخت 100 میلیون دلار غرامت به توسعه‌دهندگان کند.

اعضای گروه برمن علاوه بر اینکه بر روی پرونده جدید کار می‌کنند، پرونده جدیدی نیز علیه سروریس پرداخت Apple Pay به راه انداخته‌اند.

هیگنز برمن همچنین معتقد است که صاحبان اپل و آمازون توافق‌نامه‌ی افقی غیرقانونی امضا کرده‌اند تا تهدید رقابتی ناشی از فروشنده‌های متفرقه را نابود کنند یا حداقل شدت آن را کاهش دهند. این گروه حقوقی بر این باورند که میزان فروشنده‌های متفرقه اپل از زمان اجرای این سیاست به حدود تنها 7 مورد رسیده در حالی که قبل از آن عددی نزدیک به 600 مورد بود.

سیاست کاری جدید اپل و آمازون

تبانی اپل و آمازون که در پی بازار انحصاری جدیدی بوده از سال 2019 منعقد شده و به دنبال آن اپل برای نخستین بار در تاریخ فروش خود، فروشگاه مجازی رسمی در وبسایت آمازون افتتاح کرد.

تبانی اپل و آمازون
بازار انحصاری

این توافق‌نامه که نتیجه‌ای جز تبانی اپل و آمازون نداشته، بارها توسط شرکت‌های حقوقی مورد حمله قرار گرفته است. شرکت حقوقی هیگنز برمن مطابق با منابعی که در دست دارد، می‌گوید در پیشنهاد اولیه اپل و آمازون توافق شده که میزان فروشنده‌های واسطه در هر کشور به میزان 20 مورد برسد.

براساس پرونده در جریان اپل و آمازون در دادگاه، قبل از بسته شدن قرارداد اپل و آمازون در سال 2019، فروشگاه اینترنتی آمازون دارای 100 فروشنده‌ی آیفون و 500 فروشنده‌ی آیپد بوده؛ درحالی که پس اجرایی شدن این توافق میزان فروشنده‌ها 98 درصد افت داشته است.

مدیران کمپانی آمازون در جلسه‌ای با کنگره‌ی آمریکا اعتراف کردند که طبق قرارداد بسته شده با اپل تنها به هفت فروشنده‌ی واسطه‌ی محصولات جدید اپل اجازه‌ی فعالیت و فروش می‌دهند.

همچنین هیگنز برمن، حقوقدان آمریکایی برای اثبات تبانی اپل و آمازون از تمامی کاربرانی که از طریق بخش Buy Box آمازون، آیفون یا آیپد خریداری کرده‌اند، دعوت می‌کند که با این شرکت حقوقی تماس بگیرند. این شرکت حقوقی به دنبال این است که اثبات کند، خریداران برای خرید محصولات مورد استفاده‌شان بیش از حد مورد نظر پول پرداخت کرده‌اند.

اگر این شکوائیه‌ی مطرح شده با محوریت تبانی اپل و آمازون در دادگاه اثبات شود، اپل و آمازون باید به خریداران خود غرامت پرداخت کنند.

اپل و آمازون هنوز پاسخی در رابطه با شکوائیه‌ی مطرح شده گروه برمن نداده‌اند. احتمال می‌رود که این دو شرکت مجبور به پرداخت غرامت شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تبانی اپل و آمازون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)