;
coinex

تریلر ماموریت آرتمیس 1 توسط ناسا منتشر شد [+ویدیو]

ناسا امروز دست به کار جالبی زد و تیزر تریلر ماموریت آرتمیس 1 را منتشر کرد. این تیزر که حالتی سینمایی دارد به پروژه بازگشت انسان به ماه می‌پردازد.

ناسا با انتشار یک تیزر سینمایی جذاب درباره ماموریت هیجان انگیز آرتمیس 1 به بازگشت انسان به ماه می‌پردازد. ماموریت آرتمیس قرار است در 29 آگوست برابر با 7 شهریور 1401 انجام شود و گفته می‌شود دوره جدیدی از اکتشافات فضایی را آغاز خواهد کرد که در آن پس از 50 سال بار دیگر فضانوردان روی سطح ماه قدم می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: تولید سوخت موشک از باکتری ؛‌ سوختی قدرتمندتر و در عین حال سالم‌تر!

تریلر ماموریت آرتمیس 1

پروژه آرتمیس قرار است ماموریتی برای شروع حضور پایدار انسان در ماه و به عنوان مرحله مقدماتی ماموریت مریخ انجام شود. تریلری که اخیرا ناسا با عنوان NASA’s Artemis: Launching to the Moon منتشر کرده است، سامانه موشکی قدرتمند و بزرگ Space Launch System یا به اختصار SLS را نشان می‌دهد که کپسول فضایی اوریون را به فضا پرتاب می‌کند. ناسا در توضیحات ویدیو خود می‌نویسد:

«Artemis I اولین آزمایش یکپارچه سیستم‌های اکتشاف فضایی عمیق ناسا خواهد بود: فضاپیمای Orion، موشک SLS و سیستم‌های زمینی در مرکز فضایی کندی، کیپ کاناورال، فلوریدا. آرتمیس 1 همچنین به عنوان اولین آزمایش از یک سری ماموریت‌های فضایی پیچیده‌تر، یک آزمایش بدون خدمه خواهد بود که پایه‌ای برای اکتشافات اعماق فضا توسط انسان‌ها فراهم می‌کند و تعهد و توانایی ما برای گسترش حضور انسان در ماه و فراتر از آن را نشان می‌دهد.»

در این ماموریت، کپسول فضایی اوریون فراتر از هر فضاپیمای دیگری خواهد رفت و در ماموریتی که 6 هفته به طول می‌انجامد، 450 هزار کیلومتر از زمین و هزارا مایل از ماه فراتر می‌رود.  ناسا می‌گوید: «Orion بیش از هر فضاپیما دیگری بدون اتصال به ایستگاه فضایی در فضا می‌ماند و سریع‌تر و داغ‌تر از همیشه به خانه بازمی‌گردد.»

در صورتی که موشک SLS و فضاپیمای اوریون در ماموریت آرتمیس 1 با مشکلی مواجه نشوند، ماموریت بعدی با نام آرتمیس 2 در سال 2024 همان مسیر را با فضانوردان طی می‌کند. از سوی دیگر احتمالا در سال 2025 در طی ماموریت آرتمیس سه، اولین زن و اولین رنگین پوست نیز روی سطح ماه فرود خواهند آمد. تریلر ناسا برای ماموریت آرتمیس 1 را در ادامه ببینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تریلر ماموریت آرتمیس 1 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر