;
coinex

اخراج یک کارمند به دلیل انتقاد از ایلان ماسک ؛ مالک‌ جدید توییتر تحمل صدای مخالف را ندارد!

این روزها، اوضاع توییتر نابسامان بوده و جوی ملتهب را تجربه می‌کند. حال، در جدیدترین اقدام، اخراج یک کارمند به دلیل انتقاد از ایلان ماسک گزارش شده است.

مالک جدید توییتر در چند وقت اخیر کارمندان زیادی را اخراج کرده است، اما به نظر می‌رسد یکی از جدیدترین آنها صرفا حاص یک خصومت و تصمیم شخصی بوده است. ایلان ماسک می‌گوید کارمندی که اظهاراتش را در مورد کند بودن اپلیکیشن توییتر زیر سوال برده بود اخراج شد.

بیشتر بخوانید: عدم نمایش نوع دستگاه ارسال کننده توییت در توییتر ؛ جدیدترین تصمیم جنجالی ایلان ماسک!

اخراج یک کارمند به دلیل انتقاد از ایلان ماسک

ماجرا از آنجا شروع شد که ماسک در توییتی از کاربران به دلیل کندی اپلیکیشن در بسیاری از کشورها عذرخواهی کرد و گفت به این دلیل است که برنامه آنها بیش از 1000 درخواست از راه دور (RPC) را به شکلی غیراستاندارد و غیر بهینه ارسال می‌کند تا تایم‌لاین خانگی را بارگذاری نماید؛ به عبارت دیگر، یعنی اپلیکیشن باید به سرورهای مختلف درخواست زده و منتظر پاسخ آنها بماند.

در پاسخ به ماسک، اریک فراونهوفر توییت کرد که او حدود شش سال است که روی اپلیکیشن اندروید توییتر کار می‌کند و باور نمی‌کند ادعای ماسک درست باشد. فراونهوفر در ادامه توضیح داد که توییتر در واقع هیچ RPC ندارد. این برنامه در عوض حدود 20 درخواست پس زمینه هنگام راه اندازی ارسال می‌کند.

اخراج یک کارمند به دلیل انتقاد از ایلان ماسک ؛ مالک جدید توییتر تحمل صدای مخالف را ندارد!

در ادامه ماسک پاسخ داد: «جای تعجب نیست که نمی‌دانی زمانی که کاربر از یک برنامه کاربردی استفاده می‌کند تا 1200 میکروسرویس فراخوانی می‌شود». فراونهوفر دوباره ادعای ماسک را رد کرد و نوشت که تعداد این میکروسرویس‌ها برای تایم‌لاین خانگی نزدیک به 200 است نه 1200 .

گفتگو در چندین توییت دیگر ادامه یافت، اما در نهایت کاربران در مورد اینکه آیا فرانهوفر باید پاسخ‌های خود را در یک کانال خصوصی اسلک ادامه می‌داد یا نه ، بحث کردند. اینجا بود که ماسک در پاسخ به کاربری که گفته بود او احتمالا دیگر فراونهوفر را در شرکتش نمی‌خواهد، نوشت: «او اخراج شده است».

فراونهوفر به مجله فوربس گفت که حدود پنج ساعت طول کشید تا توییتر دسترسی کامپیوترش به سرورهای شرکت را مسدود کند، اما هنوز هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر اخراج خود از شرکت دریافت نکرده است. اما فراونهوفر اکنون در قسمت توضیحات صفحه توییتر خود اعلام کرده که کارمند سابق این شرکت است.

بسیاری از کاربران در واکنش به این اتفاق از ایلان ماسک انتقاد کردند و یکی از آنها «ساشا سولومون» بود که گفته بود یکی از مهندسان فنی ارشد توییتر است. او از ماسک به دلیل عدم اطلاع از زیرساخت‌های توییتر انتقاد کرد و ساعاتی بعد مدعی شد که او نیز اخراج شده است.

کاربر دیگری در پاسخ به ایلان ماسک به توییت او که بعد از خرید توییتر گفته بود امیدوار است حتی سخت‌ترین منتقدانش هم در این شبکه اجتماعی باقی بمانند، اشاره کرد و نوشت: «فکر کنم منظورت این بود که امیدوار بودی سخت‌ترین منتقدانت تنها در شبکه اجتماعی توییتر باقی بمانند، نه در شرکت توییتر». البته فراونهوفر بیان کرده است که نحوه پاسخ‌ او به ایلان ماسک قطعاً نسنجیده بوده، اما به نظر می‌رسد او چندان هم از این اخراج ناراحت نیست.

با این حال، تغییر و تحولات پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک همچنان ادامه دارد و معلوم نیست که نفر بعدی که قربانی تصمیمات مالک جدید خواهد شد چه کسی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اخراج یک کارمند به دلیل انتقاد از ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر