;
coinex

اپیدمی اخراج کارمندان به آمازون رسید؛ چند نفر بیکار می‌شوند؟

پس از توییتر و متا، حالا ظاهراً اپیدمی اخراج کارمندان به شرکت آمازون رسیده و آن‌ها به‌زودی دست به بزرگترین تعدیل نیروی خود با اخراج 10 هزار نفر خواهند زد.

نیویورک تایمز در گزارشی ادعا کرد که اپیدمی اخراج کارمندان به آمازون غول فناوری  تجارت الکترونیک در دنیا رسیده و آن‌ها قصد دارند هزاران نفر را از کار، بیکار کنند. در هفته‌های گذشته نیز توییتر و متا دست به تعدیل گسترده نیروی‌های خود زده و حال به نظر می‌رسد که قرار است نوبت به بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان، یعنی آمازون برسد. طبق این گزارش، به‌زودی آمازون اقدام به اخراج 10 هزار نیرو خود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: زاکربرگ معتقد است که هوشمندانه‌تر از ایلان ماسک تعدیل نیروی متا را انجام داده است!

اپیدمی اخراج کارمندان به آمازون رسید

این در حالی است که آمازون در سال‌های اخیر رشد چشمگیری را به خود دیده و افزایش قابل توجه تعداد نیروهایش هم ناشی از توسعه کسب و کارش بوده است. بنابراین در واقع 10 هزار نیرو معادل 3 درصد از رتبه‌های شرکتی و 1 درصد از کل نیروهای این فروشگاه اینترنتی است. احتمالاً این تعدیل نیرو آمازون بیشتر در بخش‌های مربوط به سخت‌افزار (شامل دستگاه‌های مجهز به الکسا)، منابع انسانی و واحد خرده‌فروشی صورت بگیرد.

اپیدمی اخراج کارمندان

اخراج نیروها در بخش سخت‌افزار، با گزارش‌های گذشته قابل حدس بوده است؛ در این گزارش‌ها اعلام شده بود که آمازون قصد دارد درباره موقعیت دستگاه‌های مجهز به الکسا بازنگری کند. به نظر می‌رسد مدیرعامل جدید آمازون، «اندی جسی» نیز قصد دارد سرمایه‌گذاری کمتری در این بخش داشته باشد.

با این حال سخنگوی این کمپانی نظر دیگری دارد. «برد گلسر»، سخنگوی آمازون اخیراً ضمن امیدواری درباره آینده الکسا اعلام کرد: «ما مانند همیشه، درباره آینده الکسا خوشبین هستیم و به‌عنوان یک کسب‌وکار مهم و همچنین حوزه‌ای برای سرمایه‌گذاری آمازون، باقی می‌ماند».

با شیوع کرونا، بسیاری از شرکت‌ها از جمله خود آمازون در بخش درآمد و سوددهی به رکوردهای جدیدی دست پیدا کرده و بنابراین شروع به استخدام نیرو کردند. در حالی که با شیوع ویروس کرونا در جهان، تقاضا برای خریدهای آنلاین و استفاده از شبکه‌های اجتماعی افزایش عجیبی پیدا کرد، حالا وضعیت با تغییر روبرو شده و اقتصاد جهان دستخوش تغییر بسیاری شده است. بنابراین حالا همین شرکت‌ها بر اساس دلایل اقتصادی و پیش‌بینی رکود جهانی، اقدام به اخراج بخشی از نیروهای خود کرده‌اند.

با اینکه شاید تنها 1 درصد از کل نیروهای آمازون اخراج شوند و این موضوع احتمالاً تأثیری روی محصولات آینده این شرکت نداشته باشد، اما در هر صورت بیکاری هزاران نفر بسیار پدیده سختی خواهد بود، و شاهد ثبت بزرگ‌ترین تعدیل نیرو در تاریخ آمازون خواهیم بود. به هر حال برای تایید این خبر باید منتظر اظهار نظر رسمی آمازون باشیم.

لازم به ذکر است طبق گزارش دیگری، آمازون در حال بررسی بخش کسب‌وکار دستگاه‌های خود است. در سال‌های اخیر این بخش ضرر عملیاتی 5 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رسیدن اپیدمی اخراج کارمندان به آمازون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر