;
coinex

شکایت کارمندان اخراج شده از ایلان ماسک ؛ مالک جدید دادگاهی می‌شود؟

ایلان ماسک چند روز پیش رسما و با قراردادی به ارزش 44 میلیارد دلار مالک توییتر شد و تغییرات گسترده در این برنامه را آغاز کرد. این تغییرات حالا با شکایت کارمندان اخراج شده از ایلان ماسک مواجه شده است.

انتظار وقوع تحولات گسترده در توییتر از همان ابتدای بحث خرید توییتر توسط ایلان ماسک وجود داشت و بلافاصله بعد از خرید توییتر بود که او ضمن ایجاد تحولاتی در ساختار عملکرد توییتر، برخی مدیران ارشد این پلتفرم محبوب را اخراج کرد.

اما دایره اخراج‌ها و تعدیل نیرو محدود به چند مدیر ارشد و مهره موثر نبود و شایعات حاکی از تمایل ایلان ماسک برای اخراج 75 درصد از کارمندان توییتر بود. گرچه این موضوع توسط ماسک تکذیب شد، اما در عوض او برنامه اخراج 50 درصد نیروی کار توییتر شامل 3700 کارمند را آغاز کرد. حالا نامه اخراج این کارمندان به دست‌شان رسیده، ولی به نظر می‌رسد این افراد قصد ندارند بدون هیچ اعتراضی توییتر را ترک کنند و برنامه یک شکایت رسمی از ایلان ماسک را در نظر دارند.

بیشتر بخوانید: انتشار ویدیوهای پولی در توییتر ؛ ایده‌های خطرناک ماسک تمامی ندارد!

شکایت کارمندان اخراج شده از ایلان ماسک

کارمندان اخراج شده مدعی هستند که روند اخراج آن‌ها کاملا ناگهانی و بدون اطلاع قبلی انجام شده و این موضوع، ناقض قوانین فدرال ایالات متحده و ایالت کالیفرنیا است. در نتیجه این موضوع، کارمندان اخراج شده روز پنجشنبه یک شکایت دسته جمعی علیه این شرکت در دادگاه فدرال در سانفرانسیسکو تنظیم کردند. توییتر در ایمیلی به کارمندان خود اعلام کرده که این شرکت روز جمعه همه آن‌ها را اخراج می‌کند.

علت این اقدام ماسک در واقع تلاشی برای کاهش هزینه‌های زیرساختی و سوق دادن توییتر به سمت درآمدزایی است. قانون اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران فدرال، شرکت‌های بزرگ را از اخراج دسته‌جمعی بدون اطلاع‌رسانی از حداقل 60 روز پیش باز‌میدارد.

شکایت کارمندان اخراج شده از ایلان ماسک ؛ مالک جدید دادگاهی می‌شود؟

بر همین اساس کارمندان توییتر به دنبال این هستند که با اتکا به این قانون توییتر را ملزم به رعایت قانون فوق‌الذکر کنند.  شانون لیس ریوردان، وکیلی که شکایت روز پنجشنبه را ارائه کرده است، در مصاحبه‌ای گفت: «ما سعی می‌کنیم این شکایت را به مراحل نهایی برسانیم تا کارمندان متوجه شوند که نباید از حقوق خود چشم‌پوشی کنند و می‌توانند از راه قانونی به حق خود برسند».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکایت کارمندان اخراج شده از ایلان ماسک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر