;
coinex

واکنش کارمندان توییتر به شرایط کاری جدید ایلان ماسک ؛ استعفای گسترده و دسته‌جمعی!

ایلان ماسک اخیرا از شرایط کاری دشوار جدید در توییتر رونمایی کرد. اما واکنش کارمندان توییتر به شرایط کاری جدید ایلان ماسک استعفای گسترده بوده است!

ایلان ماسک چند روز پیش در گفتگویی با کارمندان ضمن تاکید بر فرهنگ سخت‌کوشی، از کارمندان خواسته بود یا سخت کار کنند یا به فکر تغییر شغل باشند! حالا صدها کارمند توییتر به نشانه اعتراض به خواسته‌های ماسک، از این شرکت استعفا داده‌اند.

ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر، ضمن ایجاد تغییرات گسترده در نحوه عملکرد اپلیکیشن و درآمدزایی آن، بسیاری از کارمندان را اخراج کرده، به دورکاری پایان داده، مدیران ارشد را تغییر داده و کارهایی بیش از این نیز در برنامه دارد. مدیرعامل جدید اخیرا به کارمندان هشدار داده بود که یا باید با شرایط سخت‌کوشی کنار بیایند یا اخراج را بپذیرند، اما حالا بسیاری از کارمندان پیش دستی کرده و خود استعفا داده‌اند.

بیشتر بخوانید: رمزنگاری سرتاسری پیام‌های توییتر به زودی ارائه می‌شود

واکنش کارمندان توییتر به شرایط کاری جدید ایلان ماسک

بنابر برخی پیامهای داخلی اسلک که توسط رسانه The Verge مشاهده شده، بسیاری از کارمندان گفته‌اند که با شرایط کاری جدید موافق نیستند. ایلان ماسک برای کارکنان یک اولتیماتوم در نظر گرفته بود تا در یک فرم گوگل، شرایط کاری جدید را بپذیرند و وارد آنچه او توییتر 2.0 نامیده بود شوند یا اینکه شرکت را ترک کنند.

با پایان اولتیماتوم، صدها کارمند توییتر با ارسال پیام اسلک در توییتر، از عدم موافقت با خواسته ایلان ماسک خبر دادند. یکی از کارمندان که استعفا کرده در پیامی در اسلک گفته:

«من دکمه را فشار ندادم. کار من با توییتر 1.0 تمام می‌شود. من نمی‌خواهم عضوی از توییتر 2.0 باشم.»

واکنش کارمندان توییتر به شرایط کاری جدید ایلان ماسک ؛ استعفای گسترده و دسته‌جمعی!

توییتر در زمان تصاحب توسط ماسک نزدیک به 7500 کارمند داشت، اما نیمی از آن‌ها اخراج شدند. با گذر زمان،‌ تعداد کارکنان این شبکه اجتماعی به 2900 نفر رسیده است و حال نیز صدها نفر استعفا داده‌اند. به گفته برخی از کارکنان باقی مانده و جدا شده از توییتر، این شبکه اجتماعی با وضعیت کنونی زیاد دوام نمی‌آورد. یکی از کارمندان توییتر گفته که بسیاری از مهندسان برجسته این شرکت جدا شده‌اند.

برخی از کارکنان باور دارند که افراد اخراج شده از توییتر دقیقا کسانی هستند که این شبکه اجتماعی را به پلتفرم محبوب امروزی بدل کردند و ایلان ماسک هر چقدر هم که شرایط کاری را تغییر دهد نمی‌تواند به حالت اولیه‌اش بازگرداند. تا به امروز چندین تیم حیاتی توییتر به‌طور کامل یا تقریباً کامل استعفا کرده‌اند که شامل تیم‌های مهندسی ترافیک و فرانت‌اند برای ارسال درخواست‌ها به سرویس‌های بک‌اند می‌شود. البته ماسک در توییتی گفته است: «بهترین افراد می‌مانند، بنابراین خیلی نگران نیستم.»

بعد از اولتیماتومی که به کارکنان داده شد، ماسک تصمیم گرفت انعطاف بیشتری برای دورکاری داشته باشد که شاید علت آن نتیجه مخالفت کارکنان باشد. البته مدیرعامل فعلی توییتر برای دورکاری در حال حاضر یک شرط بزرگ در نظر گرفته است:

مدیران بخش‌ها باید عملکرد عالی کارکنان در شرایط دورکاری را تضمین کنند و اگر در این مورد دروغ بگویند، خودشان اخراج می‌شوند. بنابراین مشخص نیست چه تعداد از کارکنان دوباره دورکار می‌شوند.

علاوه بر این، توییتر با ارسال پیامی به کارکنان بدون اشاره به دلیل خاصی، گفته دفاتر تا روز دوشنبه تعطیل خواهند بود.

واکنش کارمندان توییتر به شرایط کاری جدید ایلان ماسک ؛ استعفای گسترده و دسته‌جمعی!
واکنش کارمندان توییتر به شرایط کاری جدید ایلان ماسک

گفتنی است با جدایی حجم بالایی از کارکنان از توییتر، حالا هشتگ RIPTwitter یا مرگ توییتر در ایالات متحده آمریکا ترند شده است. بنابراین ظاهراً برخی از کاربران نسبت به آینده این شبکه اجتماعی تحت مدیریت ایلان ماسک خوش‌بین نیستند. اگرچه ماسک مدیریت چندین شرکت موفق از جمله باارزش‌ترین شرکت خودروسازی دنیا، تسلا را برعهده دارد، اما ظاهراً مدیریت توییتر با تمام آن‌ها متفاوت است و ثروتمندترین فرد جهان را درگیر چالش‌های زیادی کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره واکنش کارمندان توییتر به شرایط کاری جدید ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر