;
coinex

قرار دادن دیتاسنترها در فضا ؛ ایده خاص کمیسیون اروپا شدنی است؟

به تازگی، کمیسیون اروپا در جهت کاهش تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی، ایده قرار دادن دیتاسنترها در فضا را مورد بررسی قرار داده است.

تغییرات اقلیمی یک موضوع جهانی است و تلاش‌هایی برای کاهش تاثیر تغییرات آب و هوایی صورت گرفته است. متأسفانه، برخی از رهبران جهان در مورد وضعیت تغییرات آب و هوا کاملاً روراست نیستند. برای مثال، ایالات متحده یکی از بزرگترین حامیان تغییرات آب و هوایی است. اما در عمل، طوری دیگر رفتار می‌کند.

بیشتر بخوانید: نخستین تصویر فضاپیمای اوراین از زمین منتشر شد

قرار دادن دیتاسنترها در فضا

مقامات ایالات متحده به مناطقی مانند آفریقا، آسیا و حتی اروپا هشدار می‌دهند و می‌گویند مراقب تغییرات آب و هوایی باشند. اما، در میان 10 شرکت بزرگ جهانی که آب و هوای جهان را نابود می‌کنند، 6 شرکت از ایالات متحده هستند، سایر مناطق این “نفاق” را می‌بینند و فقط تا حدی تغییرات آب و هوایی را جدی می‌گیرند.

حال، کمیسیون اروپا (EC) در حال بررسی راه‌های جدیدی برای کاهش اثرات آب و هوایی مراکزِ داده است. همچنین به دنبال کاهش اثر آب و هوای سایر امکانات HPC (محاسبات با عملکرد بالا) است.

قرار دادن دیتاسنترها در فضا ؛ ایده خاص کمیسیون اروپا شدنی است؟

بر اساس گزارش‌ها، کمیسیون اروپا همچنین قصد دارد مراکز داده را به فضا پرتاب کند. مطالعه امکان سنجی ASCEND (ابر فضایی پیشرفته برای انتشار خالص صفر و حاکمیت داده در اروپا) به رهبری EC بخشی از برنامه «افق اروپا» اتحادیه اروپا است. این پروژه دارای صندوق جنگ مالی 2 میلیون یورویی است.

طرح کمیسیون اروپا مراکز داده‌ای خواهد ساخت که به طور کامل با پنل‌های خورشیدی تغذیه می‌شوند که از این طریق، انرژی‌ای در حدود صدها مگاوات برق مورد نیاز دیتاسنتر‌ها تامین خواهد شد. مراکز داده در فضا با استفاده از ارتباطات نوری به زمین متصل خواهند شد. به گفته Thales Alenia Space، اتحادیه اروپا در حال حاضر فناوری زیربنایی را دارد که چنین سناریوی استقرار قابل قبولی را امکان پذیر می‌کند.

با این حال، به نظر می‌رسد موشک‌هایی که مراکز داده را به فضا پرتاب می‌کنند، انتشار کربن زیادی نیز دارند. علاوه بر این، عملیات طولانی مدت در فضا نیز یک مشکل است. بنابراین، اولین هدف این مطالعه ارزیابی این است که آیا ساخت و راه‌اندازی یک مرکز داده فضایی می‌تواند به میزان قابل توجهی انتشار کربن را کاهش دهد یا خیر.

هدف دوم نشان دادن این است که حال، آیا امکان توسعه این راه حل مورد نیاز وجود دارد یا خیر. به زبان ساده، این ایستگاه در دراز مدت انتشار کربن را کاهش می‌دهد و در هر صورت، همچنان برای مسئله تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قرار دادن دیتاسنترها در فضا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر