;
coinex

واتساپ پرجستجوترین پیامرسان در بین کاربران ایرانی ؛ اینستاگرام در جایگاه دوم!

علی‌رغم تمام اقداماتی که برای پرورش و تقویت پلتفرم‌ و پیام‌رسانهای داخلی انجام می‌شود هنوز واتساپ پرجستجوترین پیامرسان در بین کاربران ایرانی است.

طبق آمار منتشرشده در گوگل‌ترندز طی 90 روز اخیر که تقریبا بیش از 50 روز آن با آغاز فیلترینگ مصادف بوده است، واتساپ پرجستجوترین پیامرسان در بین کاربران ایرانی شناخته شد. طبق گزارش گوگل‌ترندز، پیام‌رسان واتس‌اپ در بین کاربران ایرانی به خصوص در استان‌های مرکزی و جنوبی کشور بیشترین جستجو را میان کاربران ایرانی داشته است.

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

واتساپ پرجستجوترین پیامرسان در بین کاربران ایرانی

بر اساس این گزارش واتس‌اپ با 52 درصد، اینستاگرام با 47 درصد، روبیکا 46 درصد، ایتا 18 درصد و سروش 13 درصد بیشترین پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی جست‌وجوشده بین ایرانی‌ها بوده است. رتبه اول و دوم این گزارش خبر از آن می‌دهد که همچنان اقبال عمومی به سمت استفاده از پلتفرم‌های خارجی است. در استان‌های مرکزی و خطه جنوبی کشور، اپلیکیشن واتس‌اپ و در نواحی شمالی و غربی ایران، اپلیکیشن اینستاگرام به عنوان پرجست‌وجوترین شبکه اجتماعی در گزارش رسمی گوگل ترندز شناخته شده است.

واتساپ پرجستجوترین پیامرسان در بین کاربران ایرانی

بیشترین جست‌وجوی واتس‌اپ برای سیستان و بلوچستان با 55 درصد و  بیشترین جست‌وجوی اینستاگرام برای گیلان با 37 درصد جستحو بود. گفتنی است که پیام‌رسان ایتا با 6 درصد، کمترین میزان جست‌وجو را در استان سیستان بلوچستان داشته است.

همچنین آمار نشان می‌دهند که پس از واتس‌اپ و اینستاگرام، اپلیکیشن روبیکا موفق به کسب بیشترین میزان جست‌وجو را در میان کاربران ایرانی شده است. خراسان شمالی با 34 درصد در راس جست‌وجوگران ایرانی روبیکا قرار گرفت. پس از خراسان شمالی، زنجان و قزوین نیز با 31 درصد راغب به جستجوی این اپلیکیشن بودند. جالب است بدانید که پس از روبیکا در استان خراسان شمالی، اینستاگرام در رتبه دوم سرچ قرار دارد.

پیام‌رسان ایتا نیز در سه استان قم، یزد و اصفهان بیشترین آمار جست‌وجو را داشته است. در آمار جستجوی پیام‌رسان ایتا به ترتیب قم با 29 درصد، یزد با 20 درصد و خراسان جنوبی با 14 درصد قرار دارند. طبق این گزارش واتساپ پرجستجوترین پیامرسان در بین کاربران ایرانی و سروش به عنوان کم‌طرفدارترین شبکه‌ اجتماعی در بین کاربران ایرانی شناخته شد.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما آیا واتساپ پرجستجوترین پیامرسان در بین کاربران ایرانی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر