;
coinex

ضرر قطعی اینترنت برای فعالان حوزه واردات ؛ همه متضرر شده‌اند!

رئیس مجمع واردات از ضرر قطعی اینترنت برای فعالان حوزه واردات خبر داد، وی اعتقاد دارد استفاده از پلتفرم‌های بومی، همچون دیوار کشیدن به دور خود است.

«علیرضا مناقبی» رئیس مجمع واردات در گفتگو با انتخاب، ضمن انتقاد از اظهار نظر معاون وزیر ارتباطات در این مورد که «خودتان باید به فکر می‌بودید از ابتدا از اینستاگرام استفاده نمی‌کردید» بیان کرد در طی این سال‌ها بحث توسعه زیرساخت در حد شعار و حرف بوده و به عرصه عمل نرسیده است: «آیا ما چنین فضای داخلی را داریم که شعارهای اینچنینی هم می‌دهیم؛ یا صرفا جنبه تبلیغاتی برای حفظ یک میز و حفظ یک فرد یا افرادی را دارد؟»

در حال حاضر بیشتر از یک ماه است که از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ و قطعی‌های مکرر اینترنت گذشته، این امر آسیب‌های بسیاری به کسب‌وکارهای آنلاین و سنتی وارد کرده است. رئیس مجمع واردات در اظهارات خود درباره اثرات قطع اینترنت بر کسب‌وکارها و ضرر قطعی اینترنت برای فعالان حوزه واردات گفت:

«ما الان کسب و کاری را نداریم که با اینترنت سر و کاری نداشته باشد؛ چه در بخش کسب و کارهای داخلی که در بستر شبکه‌های اجتماعی هستند و چه در بخش کسب و کارهای بزرگ و کلان. اگر روزی دنیا با فانوس و چراغ زنبوری کار می‌کرد، امروز دیگر پذیرای چنین چیزی نیست و ادبیات هرکاری تغییر پیدا کرده است. یک روزی بچه‌های ما در مدرسه روی کاغذ می‌نوشتند و از این طریق باهم ارتباط برقرار می‌کردند اما تحصیلات بچه‌های امروز با اینترنت در ارتباط است. بگذریم از شعارهای نادرستی که داده می‌شود که فضای مجازی مانع از خیلی مسائل است و به اعتقادات مردم آسیب می‌زند در صورتی که چنین نیست و هر چیزی خوبی و بدی دارد و باید آموزش داده شود».

بیشتر بخوانید: جدیدترین و مهمترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از فیلترینگ اینستاگرام تا بازی های آنلاین!

ضرر قطعی اینترنت برای فعالان حوزه واردات

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد که امروزه دیگر کسب‌وکاری بدون تکیه بر اینترنت وجود ندارد، بنابراین با قطعی اینترنت و فیلتر کردن آن، آسیب دیدن تمامی کسب و کارها اجتناب‌ناپذیر است. به اعتقاد مناقبی استفاده از پلتفرم‌های بومی به مانند دیوار کشیدن به دور خود است و باعث قطع شدن ارتباط با سایر جهانیان می‌شود.

مناقبی درباره اثر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی بر تجارت اعلام کرد: «زمانی که با قطعی کانال‌هایی که با بیرون ارتباط برقرار می‌کردیم مواجه شدیم طبیعتا به مشکلات محسوسی روبرو شدیم. خیلی از مبادلات ما از طریق بسترهایی مثل تلگرام و اینستاگرام انجام می‌گرفت. ارتباطات روزمره و مکالمات ما به جای اینکه از طریق تلفن باشد، از طریق فضای مجازی و با سرعت انجام می‌شد ولی امروز به مشکل برخوردیم».

ضرر قطعی اینترنت برای فعالان حوزه واردات

او در ادامه درباره آثار قطعی و کندی اینترنت یا از بین رفتن ارتباطات مجازی بر کل سیستم‌ها افزود:

«عملا در اقتصاد هم به صورت کلان داریم مشاهده می‌کنیم که چه لطمه‌ای وارد شده و چند ده میلیون نفر را گرفتار کرده‌اند».

طبق گفته‌های مناقبی اگر مسئولان قصد دارند که به مردم امر کنند که در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام فعالیت نکنند، باید زیرساخت جایگزین را هم فراهم کنند تا مردم کسب و کار خودشان را به آنجا منتقل کنند و همچنین باید این زیرساخت به گونه‌ای عمل کند که کسب و کارها بتوانند با دنیای خارج از کشور هم ارتباط برقرار کنند: «این کافی نیست که فضایی فقط برای داخل کشور خودمان آماده کنیم، مگر می‌خواهیم دور خودمان دیوار بکشیم؟ ما باید با دنیا تعامل کنیم و برای این تعامل اگر قرار است زیر ساخت ملی هم داشته باشیم باید این نکته را مدنظر قرار دهیم».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ضرر قطعی اینترنت برای فعالان حوزه واردات و گفته‌های رئیس مجمع واردات در این مورد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر