;
coinex

هند هم اپل را مجبور به استفاده از پورت USB-C می‌کند!

موج اجبار اپل برای استفاده از پورت USB-C به‌دنبال تصمیم اتحادیه اروپا برای اجبار استفاده از این پورت در تجهیزات الکترونیکی احتمالاً در آینده به هند هم برسد.

با توجه به تصمیمات اخیر، گروه‌هایی که می خواهند Micro-USB را پشت سر بگذارند خوشحال هستند. شورای اروپا اخیراً طرح شارژر متداول اتحادیه اروپا را تصویب کرد که تمام وسایل الکترونیکی تجاری موجود را موظف می‌کند تا از پاییز سال 2024 دارای یک پورت USB-C باشند. در حالی که نوت‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌ها تا بهار 2026 فرصت دارند تا این اقدامات را اجرا کنند، اما تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند باید به ضرب‌الاجل سال 2024 پایبند باشند. اما این تنها پیروزی گروه موافقان این طرح نیست، زیرا هند نیز از طریق یک جلسه کارگروه بین‌وزارتی مقامات دولتی، شرکت‌های فناوری محور و چندین انجمن تجاری، به دنبال برنامه شارژر متداول پورت USB-C خود است.

بیشتر بخوانید: سرشاخ شدن اپل با گوگل ؛ موتور جستجوی اپل راه اندازی می شود

استفاده اپل از پورت USB-C در هند

طبق گزارشی از اکونومیک تایمز (از طریق سایت Android Authority) از جمله شرکت‌هایی که در این مذاکرات حضور داشتند، اپل، سامسونگ، دل، لنوو و اچ پی بودند. در این نشست مقامات برخی از نهادهای حاکمیتی صنعت و تجارت کشور هند نیز حضور داشتند.

هند با جمعیتی بیش از 1.4 میلیارد نفر، یکی از بزرگترین بازارهای لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان است. ممکن است اپل مک‌بوک‌ها و برخی از آی‌پدهای خود را قبلاً روی USB-C قرار داده باشد، اما به نظر می‌رسد که این اقدام فوراً باید بر روی آیفون‌ها هم به حالت استاندارد خود برسد.

طبق گفته یکی دیگر از مدیران صنعت که توسط این نشریه بیانات او ذکر شده است، اپل با تصمیم به انتقال کامل به USB-C در کشور هند «مخالفت» نکرده است. با این حال، سازنده آیفون هنوز به طور رسمی به توسعه این پورت واکنش نشان نداده است.

پورت USB-C

با توجه به حضور مداوم Micro-USB در برخی مدل‌های گوشی‌های ارزان‌قیمت، سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز مورد توجه این طرح قرار خواهند گرفت. همین امر در مورد شرکت‌هایی که لوازم جانبی بی سیم مانند هدفون و پایه شارژ تولید می‌کنند نیز صدق می‌کند.

در حالی که در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد زمان استاندارد شدن پورت شارژ در هند وجود ندارد، یک مدیر صنعتی ناشناس به نقل از تایمز گفت که این اتفاق ممکن است پس از اجرای قانون شارژر متداول اتحادیه اروپا در سال 2024 رخ دهد.

از آنجایی که به نظر می‌رسد هند از طریق طرح اروپا به یک راه‌حل مشترک برای پورت شارژ رسیده است، این امر می‌تواند دروازه‌هایی را برای سایر کشورها جهت پیوستن به این طرح باز کند. بر اساس اعتراف خود اپل، آیفون آینده دارای یک پورت USB-C خواهد بود، اگرچه این امر ممکن است به معنای پایان عمر پورت لایتنینگ نباشد. با این وجود، دارندگان آیفون بالاخره باید بتوانند برخی از بهترین کابل‌های USB-C موجود را انتخاب کنند؛ که نه تنها برای شارژ بهتر بوده، بلکه برای انتقال داده نیز بهتر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اینکه اپل مجبور به استفاده از پورت USB-C در هند خواهد بود، چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: androidpolice

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر