;
coinex

ضرر هنگفت آمازون از الکسا و دیگر محصولات

زمانی دستیار صوتی آمازون یکی از پروژه‌های موفق محسوب می‌شد، حال اما شاهد ضرر هنگفت آمازون از الکسا هستیم و این شرکت ضرر 10 میلیارد دلاری را تجربه می‌کند.

فروشگاه اینترنتی آمازون امسال متحمل ضرری بالغ بر 10 میلیارد دلار از برخی دستگاه‌هایش از جمله دستیار صوتی الکسا شده است. پیش‌تر این دستیار صوتی آمازون یکی از پروژه‌های با سریع‌ترین رشد محسوب می‌شد، حال اما یکی از محصولاتی است که امسال باعث به بار آمدن ضرری در حدود 10 میلیارد دلار در این شرکت شده است.

طبق گزارش‌های اخیر، در سه ماه‌ نخست امسال سه میلیارد دلار ضرر عملیاتی برای آمازون شناسایی شده است، که بخشی از آن مربوط به ضرر هنگفت آمازون از الکسا و سایر محصولات بخش «دیجیتال جهانی» آمازون که شامل دستگاه‌های الکسا، اکو (Echo) و سرویس یکپارچه پرایم ویدئو می‌شود، بوده است.

بیشتر بخوانید: اپیدمی اخراج کارمندان به آمازون رسید؛ چند نفر بیکار می‌شوند؟

ضرر هنگفت آمازون از الکسا و دیگر محصولات بخش دیجیتال جهانی

یک منبع آگاه از فعالیت بخش «دیجیتال جهانی» آمازون در این مورد به بیزینس اینسایدر اعلام کرد: «عمده این ضرر هنگفت آمازون از الکسا و دستگاه‌های دیگر این شرکت بوده است. در واقع دستیار صوتی، ایده بنیان‌گذار آمازون، جف بزوس، بود و او همواره از تیمی که روی این محصول کار می‌کردند، حمایت می‌کرد. همچنین او در ساخت الکسا مشارکت داشت و نقش نظارتی روی کمپین‌های بازاریابی ایمیلی برای الکسا را بر عهده داشت».

ضرر هنگفت آمازون از الکسا

او در ادامه افزود: «زمانی که الکسا در سال 2014 عرضه شد، آمازون قصد داشت تا از طریق فروش الکسا به افراد کسب سود کند، نه از طریق افرادی که دستگاه‌های اکو مجهز به دستیار صوتی الکسا را خریداری می‌کنند. اما چهار سال پس از ورود الکسا به بازار، مشتریان از برخی ویژگی‌های این دستگاه گله‌مند بودند، از جمله شکایات مشتریان ارسال پیام‌های ضبط شده به افراد اشتباهی بود، و البته در کنار این مشکل گزارش‌هایی منتشر شده بود که کارکنان آمازون، گفته‌های مشتریان به الکسا در دستگاه‌هایشان را، شنود می‌کنند».

با این حال، الکسا به درجه موفقیت یک میلیارد تعامل در هفته رسیده و افراد از این سرویسی که پولی هم نیست، کارهای خود را به صورت روزانه انجام می‌دهند؛ به عنوان مثال درباره وضعیت هوا سوال می‌کنند.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، الکسا و اکو در سال 2018 حدود پنج میلیارد دلار ضرر به ثبت رسانده‌اند. این در حالی است که طبق گفته سه کارمند سابق آمازون، این فروشگاه اینترنتی در همان سال بالغ بر10 هزار کارمند داشته که روی محصولات الکسا و اکو مشغول به کار بودند. روند استخدام‌ها در این بخش تا پایان سال 2019 ادامه داشت و در سال بعد، بزوس مشارکت در توسعه این محصول را متوقف کرد.

لازم به ذکر است که در بخش دستیار صوتی دیجیتالی، الکسا از نظر تعداد بالای کاربران، در رتبه سوم پس از دستیار گوگل و سیری اپل در سال جاری قرار گرفته است. بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، با توجه به اخراج‌های هفته گذشته که از سوی آمازون اعلام شد، می‌توان نتیجه گرفت که این اخراج‌ها در درجه اول بر روی کار تیم الکسا تاثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره ضرر هنگفت آمازون از الکسا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر