;
coinex

اپل کار خودرویی بدون پدال است که با فرامین صوتی کنترل می‌شود!

طبق اعلام یکی از کارمندان اپل، اپل کار خودرویی بدون پدال و ترمز است و با فرمان صوتی حرکت می‌کند. Apple Car انقلابی در صنعت خودرو خواهد بود.

وبسایت اپل اینسایدر به‌نقل از یک از کارمندان اپل از ساخت اپل کار خودرویی بدون پدال و ترمز خبر داد. Apple Car تنها با فرمان صوتی راننده کنترل می‌شود و با استفاده از نمایشگرهای لمسی حرکت می‌کند. یکی از نمایشگرهای این اپل کار، شیشه‌ی جلویی (Apple Car) است که درواقع یک نمایشگری لمسی بر پایه‌ی نرم‌افزار CarPlay خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چیپ‌های خودروهای تسلا را هم TSMC می‌سازد

اپل کار خودرویی بدون پدال خواهد بود

شیشه‌ی جلویی خودروی اپل کار ، از بخش بالایی به سمت دماغه‌ی خودرو امتداد دارد. شایان ذکر است که فرمان این خودرو، تنها بخش فیزیکی در ناحیه‌ی جلویی خودرو است. در مشخصات ظاهری و طراحی اپل کار اشاره‌ای به وجود پدال گاز و ترمز نشده است. Apple Car براساس نمایشگر لمسی و بر پایه‌ی سیستم‌ خودران به حرکت حرکت می‌کند.

اپل کار خودرویی بدون پدال

 

علاوه بر این، اپل اینسایدر اعلام کرد که فرمان خودروی اپل دارای نمایشگر لمسی کوچکی خواهد بود. بر روی این فرمان همچنین حفره‌ای برای جای‌گذاری گوشی آیفون تعبیه شده است. این وبسایت اعلام کرد امکان استفاده کاربر از آیپد به‌عنوان نمایشگر ثانویه‌ی اپل کار نیز در این طراحی وجود دارد. گفتنی است که اپل کار تنها با آیفون تمامی سیستم‌های خودرو را کنترل می‌کند. این خودروی پیشرو، برای مشتریان عادی در دسترس نخواهد بود و در ناوگان خودروهای سازمانی استفاده خواهد شد.

همان طور که پیشتر گفتیم تأمین‌گر قدرت موردنیاز برای اپل کار، آیفون خواهد بود و دستیار صوتی سیری کنترل سیستم خودران را در دست خواهد گرفت. طبق اعلام مدیران اپل، نمونه‌ی پیش‌تولید اپل کار جدید بدون مشکل تحت فرامین صوتی کار می‌کند. آلمان، ایتالیا و ایالات متحده تولید بخش‌هایی از خودروی اپل را به عهده خواهند داشت.

البته چندان به سخنان این افشاگر نمی‎‌توان اعتماد کرد. زیرا نکات ضد و نقیض آن فراوان است. لذا تمام این اطلاعات تا اعلام رسمی اپل، ارزشی در حد شایعه خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ادعاهای این افشاگر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر