;
coinex

آزمایش انتقال تجهیزات پزشکی با پهپاد در ارتش آمریکا

آزمایش انتقال تجهیزات پزشکی با پهپاد در ارتش آمریکا در کالیفرنیا با پهپاد عمودپرواز FVR-90 و با هدف ارسال خون و تجهیزات پزشکی در حال انجام است.

پروژه‌‌ی آزمایش انتقال تجهیزات پزشکی با پهپاد در ارتش آمریکا کریسمون نامیده می‌شود. در این پروژه استفاده از پهپاد با هدف ارسال خون و تجهیزات پزشکی در عملیات امداد و نجات پزشکی بررسی و آزمایش می‌شود.

پهپادی که در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفت، پهپاد عمود پرواز FVR-90 بود که نیازی به باند ندارد. این پهپاد قابلیت جابه‌جایی و انتقال 10 کیلوگرم بار را دارد و می‌تواند حدود 18 ساعت بر خشکی یا دریا پرواز کند.

بیشتر بخوانید: نخستین پهپاد خوراکی جهان معرفی شد!

پروژه‌ی آزمایش انتقال تجهیزات پزشکی با پهپاد در ارتش آمریکا

در شرایط جنگی مساله‌ی انتقال خون و تجهیزات پزشکی بسیار حائز اهمیت است. ارتش ایالات متحده نیز با این هدف دست به ساخت پهپادی برای این شرایط اضطراری زده است. در همین راستا، ناتان فیشر، از مهندسین بخش رباتیک پزشکی ارتش آمریکا اعلام کرده است:

«این پهپاد می‌تواند در بخش مراقبت‌های پزشکی سربازان جنگی گزینه مناسبی باشد.»

آزمایش انتقال تجهیزات پزشکی با پهپاد در ارتش آمریکا

طبق آزمایش‌های صورت گرفته، پهپاد عمود پرواز FVR-90 در این پروژه توانست در سناریوی میدان جنگی اجرایی، خون و تجهیزات را به سربازان منتقل کند. قابلیت‌های این فناوری در شرایط سخت جنگی و حساس که امکان فرستان افراد دیگری برای امداد سربازان نیست، بسیار کارآمد است. عدم نیاز این پهپاد به باند برای پرواز و همچنین پرواز عمودی آن برای عملیات امداد و نجات بسیار مناسب است. به نظر می‌رسد ارتش آمریکا با استفاده از این فناوری بتواند جان بسیاری از سربازان در خطر را نجات دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آزمایش انتقال تجهیزات پزشکی با پهپاد در ارتش آمریکا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر